Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-03, 15:19
Medlem
Vad är rimligt bud att ge för en Nissan micra -86 som gått strax över 16000 mil?
Ingen rost och i fint skick, dock tillbucklad höger framdörr och hjulhus. Nybesiktigad.
Citera
2024-08-03, 15:22
Medlem
Amazon-mannens avatar
Min drog 0,5 oavsett körstil eller motorväg/stadsmiljö.
Lika krocksäker som änglavakt.
En rolig liten bil trots sina 45 hästar.

5-8 tusen?
Citera
2024-08-03, 15:32
Medlem
Ja, det är en otroligt ful men rolig liten bil. Den är utlagd för 10 men med tanke på plåtskadan så tänker jag lägga ett betydligt lägre bud. Blir man halshuggen om man säger 6000?
Citera
2024-08-03, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blekfetvek
Vad är rimligt bud att ge för en Nissan micra -86 som gått strax över 16000 mil?
Ingen rost och i fint skick, dock tillbucklad höger framdörr och hjulhus. Nybesiktigad.
Vi ger nog inte mer är 3' här på bygden, ev upp till 5' om bilfan är rolig å man får en kopp kaffe.
I storstan är det säkert 10'
Citera
2024-08-03, 15:37
Medlem
IceEyess avatar
Imponerande att det finns några kvar överhuvudtaget. Men runt 7000 kanske? Det är ju trots allt en ganska ovanlig bil numera.
Citera
2024-08-03, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Vi ger nog inte mer är 3' här på bygden, ev upp till 5' om bilfan är rolig å man får en kopp kaffe.
I storstan är det säkert 10'

Tänker lite samma, vill ju ha den bara för att den är så förbannat jävla ful.
Citera
2024-08-03, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Imponerande att det finns några kvar överhuvudtaget. Men runt 7000 kanske? Det är ju trots allt en ganska ovanlig bil numera.

Det är så pass ändå. Faaan, nu vill jag ha den ännu mer men samtidigt så bör jag prioritera en mer säker bil då den ska köras i norr😄
Citera
2024-08-03, 15:51
Medlem
Citat:
Tänker lite samma, vill ju ha den bara för att den är så förbannat jävla ful.
Det finns väl i princip inga besiktigade bilar på blocket under 10', så bara där har du ju en vink.

Reviderar mig själv lite; 3 är typ skrot. 7-8 är körbart.
Citera
2024-08-03, 16:08
Medlem
Citat:
Det finns väl i princip inga besiktigade bilar på blocket under 10', så bara där har du ju en vink.

Reviderar mig själv lite; 3 är typ skrot. 7-8 är körbart.

Men, att endast ha den som bruksbil uppe i norr är otroligt korkat. Säg att det är det. Nu vill jag bara ha den för att mitt ha-begär säger så men vet hur förbannat dumt det är att lägga 7 papp på en bil som innebär döden om man smäller med en älg.
Citera
2024-08-03, 16:37
Medlem
Citat:
Men, att endast ha den som bruksbil uppe i norr är otroligt korkat. Säg att det är det. Nu vill jag bara ha den för att mitt ha-begär säger så men vet hur förbannat dumt det är att lägga 7 papp på en bil som innebär döden om man smäller med en älg.
Fan vet jag. Jag bor i söder. Med era avstånd däruppe hade jag köpt en utrangerad Concorde att pendla med, men en liten fis-bil vore kanske smartare.
Vi har nån förvirrad älg här nån gång, men inte så att vi sätter på känguru-grillar på våra Fiatar

Alltså? Tror du att du är den utvalde räddare av den sista dronten, eller?
Det är en jävla bil! Köp den, kör den, häng in en gran med doft aft av martall och renslida, och passa den vidare
Citera
2024-08-03, 16:53
Medlem
Citat:
Fan vet jag. Jag bor i söder. Med era avstånd däruppe hade jag köpt en utrangerad Concorde att pendla med, men en liten fis-bil vore kanske smartare.
Vi har nån förvirrad älg här nån gång, men inte så att vi sätter på känguru-grillar på våra Fiatar

Alltså? Tror du att du är den utvalde räddare av den sista dronten, eller?
Det är en jävla bil! Köp den, kör den, häng in en gran med doft aft av martall och renslida, och passa den vidare

😂 Smällde med älg förra vintern och nära på att göra det i vintras igen.

Fick ner priset på den i alla fall så då återstår det att se om man överlever vintern eller ej.
Citera
2024-08-04, 12:17
Medlem
Ni som säger några tusenlappar hänger inte med vad bilar kostar idag.

Hur som, får man tag i en levande Micra och vill åka vidare, hissar man upp bilen, tar bort växellänkaget (en lång pinne med 2 leder) smörjer dessa så lederna går lätt, bara smörja utanpå lederna fungerar inte, de måste isär och smörjas med fett, skruvas ihop och kollas att de går lätt.
Då kommer växellådan hålla längre, lådan rasade på många Micra p.g.a. kärvande leder.

Enkelt jobb bara man kommer under bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in