2024-08-01, 20:44
Medlem
Kaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
som du säger kommer du antagligen inte läggas in för ett par månader så brösta abstinensen CT, införskaffa lämplig benzo för nedtrappningsschsma eller fortsätta forsätta dig i riktigt grovt beroende är väl det du har kvar att välja på. Går att handla via deaddrop i storstad för diazepem, oavsett vad kommer det aldrig bli enklare än vad det är nu, det du upplever kommer framstå som en barnlek om du fortsätter och oundvikligen blir utan. Sömnbristen, spänning i bröstet och ett krampanfall en mild benzo at gav mig efter ett bara nån vecka efter jag började ta igen trots att jag bara gått korta perioder innan har gjort att jag definitivt käkat min sista alpra, du klarar det också. Mer ovärd drog sett till rus och konsekvenser finns inte

Vad käkade du för mängder under den veckan för att få ett krampanfall?
Citera
2024-08-01, 21:42
Medlem
Läst om fall från USA där patienter inte kunnat sluta med valium och läkaren helt enkelt ordinerat det på livstid eftersom det inte är fysiskt möjligt att kliva av längre.
Senast redigerad av Kvargman 2024-08-01 kl. 21:46.
Citera
2024-08-01, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaos
Vad käkade du för mängder under den veckan för att få ett krampanfall?

Typ 2-3mg i dagen i snitt, men har krampat tidigare också
Citera
2024-08-01, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Det är trådar som den här och pundskallar som gör det i princip omöjligt för patienter att få benzo vid diverse akuta tillstånd. Bra jobbat!

Tror du ärligt talat att någon pundare här skulle ändra beteende eller öht bry sig om dig eller om nån utan beroende blir utan benzo?
Senast redigerad av Psykoslek 2024-08-01 kl. 21:50.
Citera
2024-08-01, 21:59
Medlem
Citat:
Läst om fall från USA där patienter inte kunnat sluta med valium och läkaren helt enkelt ordinerat det på livstid eftersom det inte är fysiskt möjligt att kliva av längre.

Rena rama bullshit att det inte är fysiskt möjligt o kliva av. Läst på flera forum hur folk kliver av efter flera års bruk med rätt nedtrappning. Läs igenom denna tråd så ser du själv.

Sen om det är ”några enstaka fall” där folk inte klarar av efter 20 års daglig bruk (vilket är normalt i USA) då de är i en ålder där hjärnans kapacitet har mycket svårare att återhämta sig är en helt annan femma gubben.

Att kliva av diazepam är en barnlek jämfört med alprazolam.
Citera
2024-08-02, 08:31
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Jag räknar med att äta det livet ut, jag skulle aldrig klara en avtändning på benzo. Har haft det i ca 22 år nu, runt 15 läkare har bara fortsatt skriva ut det.

Men jag vet att jag tillhör en av de ca 4 000 personer som behandlas felaktigt med bensodiazepiner, enligt Socialstyrelsen. Skulle någon läkare få för sig o dra in det skulle jag garanterat söka mig till gatan och darknet o jag skulle hamna i kriminalitet o missbruk.

Men man vet aldrig, jag halverade dosen för ca 4 år sen, o då kändes det som om jag kom ur en bubbla, o är medveten om att jag skulle komma ur en ännu större bubbla om jag kunde sluta med dom. Så visst hade det varit kul att uppleva, men det är svårt...
Citera
2024-08-02, 09:13
Medlem
Kan någon snäll själ hjälpa mig då det är nödfall

Låg historia kort så bruka jag ksalol i höga mängder under under cirka 10 månaders tid , sen vart det torka på gatorna och jag blev illa tvungen o köra CT. Vilket var början till ett helvete (tack o lov för inga krampanfall iallafall)

Mådde som ett AS i cirka 2 veckor , hade alla symtom man kan tänka sig , fick en iktorovil från en vän som sa att det skulle ”hjälpa mig” så jag tröck i mig 2mg iktro.
Mådde bra för dagen sen vart det ett helvete igen som pågått ytterligare 2 veckor. Hjärtklappningar , ångest , yrsel , konstana panikattacker. Förrigår så stoppa jag stoppa i mig 2 mg Xanor efter att jag insett att jag inte klarar av abstinensen mer.

Jag införskaffa även diazepam (bensedin från galenika) som jag tänkte ligga på ett tag , och sedan trappa ut med professionell hjälp i framtiden.

Jag käka 20mg av dem , och fick STANS hjärtklappning och panik efter bara 4 timmar ??? Vad är det som händer ? Sedan stoppa jag i mig ytterligare 40mg mot kvällen för och dämpa besväret. Vaknar 4 på natten av svettningar , hjärtklappning , stans panikångest ? Varför blir det på detta vis ?

Ska inte diazepam hålla sig i 12 timmar ?
Citera
2024-08-02, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymous32

Låg historia kort så bruka jag ksalol i höga mängder under under cirka 10 månaders tid , sen vart det torka på gatorna och jag blev illa tvungen o köra CT. Vilket var början till ett helvete (tack o lov för inga krampanfall iallafall)

Mådde som ett AS i cirka 2 veckor , hade alla symtom man kan tänka sig , fick en iktorovil från en vän som sa att det skulle ”hjälpa mig” så jag tröck i mig 2mg iktro.
Mådde bra för dagen sen vart det ett helvete igen som pågått ytterligare 2 veckor. Hjärtklappningar , ångest , yrsel , konstana panikattacker. Förrigår så stoppa jag stoppa i mig 2 mg Xanor efter att jag insett att jag inte klarar av abstinensen mer.

Jag införskaffa även diazepam (bensedin från galenika) som jag tänkte ligga på ett tag , och sedan trappa ut med professionell hjälp i framtiden.

Jag käka 20mg av dem , och fick STANS hjärtklappning och panik efter bara 4 timmar ??? Vad är det som händer ? Sedan stoppa jag i mig ytterligare 40mg mot kvällen för och dämpa besväret. Vaknar 4 på natten av svettningar , hjärtklappning , stans panikångest ? Varför blir det på detta vis ?

Inget proffs på benso, men just galenika är det många som pressar själva och man har ingen aning hur många mg som egentligen är där i.
Citera
2024-08-02, 09:43
Medlem
Kaoss avatar
Citat:

Hur mycket Ksalol låg du på per dag?
Citera
2024-08-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Inget proffs på benso, men just galenika är det många som pressar själva och man har ingen aning hur många mg som egentligen är där i.

Dessa ska tydligen vara äkta , då jag har förtroende för ”kranen” , ska jag ta mindre doser och dela upp det under dagen kanske ? Fattar ej varför de går ur mitt system så fort och abstinensbesvären kommer som ett brev på postlådan bara några timmar efter.

Hur ska jag dela upp detta ?
Citera
2024-08-02, 14:40
Medlem
Citat:
Dessa ska tydligen vara äkta , då jag har förtroende för ”kranen” , ska jag ta mindre doser och dela upp det under dagen kanske ? Fattar ej varför de går ur mitt system så fort och abstinensbesvären kommer som ett brev på postlådan bara några timmar efter.

Hur ska jag dela upp detta ?

Som jag skrev så är jag inte kunnig på benso, men dom du kört alpra innan, så kanske man inte kan förvänta sig att diazepam funkar på samma sätt oavsett dos? Hoppas någon med mer koll kan ge dig svar på detta asap, och lycka till!
Citera
2024-08-02, 15:23
Medlem
Oxytorsks avatar
"””””Ursprungligen postat av Oxytorsk
Har käkat för mycket stesolid, jag har recept på 30mg/dag men har snarare käkat runt 60-80mg/dag. Nu måste jag ner till 30 mg igen, har inte något att trappa ner med att prata om kanske 5st 10r extra utöver mitt recept. Har redan börjat skaka och får lite ångest men frågan är om jag behöver oroa mig för att få kramper?””””””

Uppdatering:
Efter ca en månad kom abstinensen och slog med full kraft. Sömnlös, svettningar, skakningar, panikångest deluxe, kramp och stickningar i ansiktet käken gick knappt att öppna munnen.

I ren desperation prova jag ett par bloss THCH blev inte bättre. Men döm om min förvåning när jag hittade en flaska 30% CBD olja i en gömma, kände direkt hur ångesten släpper nästan alla symtom är borta helt underbart!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in