Citat:
Ursprungligen postat av
Bibbel
Hallå! Jag söker en bok, som kanske är en självbiografi? Läste den för kanske 15-20 år sedan. Minns tydligt ett stycke ur boken; "en man som satt på sängen efter samlag, stoppade in fingrarna i munnen, skrapade bort kvinnans mens från naglarna mot underkäken och beskrev det som att det smakade kvinna".
Jack av Ulf Lundell innehåller en sådan scen. Vill minnas att han ordagrant säger ”det smakade järn och kvinna”.
Citat:
Ursprungligen postat av
Karl17Gustaf
Vilken bok börjar med meningen "Ett flygplan ritar ett streck över Paris sjätte arrondissement"? Det är citerat från minnet så jag kanske tar lite fel, men det borde vara tillräckligt nära för att känna igen ändå. Jag hade för mig att det var Rosine av Slas, men det visade sig vara fel. Någon som känner igen det?
Ingen som knäcker den här?
Men den här då: En kortroman eller möjligtvis en novell. Huvudpersonen jobbar på ett kontor och har anställt en person. Vid varje arbetsuppgift som den anställde får svarar han bara ”jag skulle föredra att inte göra det”. Minns inte mycket mer än så. Joseph Heller dyker upp i huvudet när jag tänker på den, men jag är samtidigt osäker.