Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-08-01, 18:26
Medlem
Fick meddelande om att mitt paket skickats, men tyvärr har företaget missat att skriva ut hela adressen då husnummer saknas noterade jag i deras leveransmail. Är väl jag som råkat glömma att skriva dit det, men aldrig tidigare varit med om att ett företag ändå skickar paketet.

Vi bor på en gata med ca 40 villor, så vet inte om det är troligt att det kommer fram.

Ska jag kontakta posten och be dem hålla utkik efter paketet, eller bryr de sig inte om sånt?
Citera
2024-08-01, 18:29
Medlem
OnkelUnkass avatar
Med stor sannolikhet kommer du få ett meddelande om att paketet inte kunnat delas ut och du får hämta det på närmsta utlämningsställe
Citera
2024-08-01, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fick meddelande om att mitt paket skickats, men tyvärr har företaget missat att skriva ut hela adressen då husnummer saknas noterade jag i deras leveransmail. Är väl jag som råkat glömma att skriva dit det, men aldrig tidigare varit med om att ett företag ändå skickar paketet.

Vi bor på en gata med ca 40 villor, så vet inte om det är troligt att det kommer fram.

Ska jag kontakta posten och be dem hålla utkik efter paketet, eller bryr de sig inte om sånt?

Postnord kommer säkert sätta in alla resurser de kan frambringa om du hör av dig, det kommer lösa sig galant och du behöver inte oroa dig.

Nej, nu var jag ironisk... Men med lite tur löser det sig om namnet på försändelsen stämmer. Att kontakta posten kommer inte göra ett skit.
Citera
2024-08-01, 18:30
Medlem
Jag har varit med om smärre detaljer i adress som saknats eller varit fel men ändå har post kommit fram så jag tror Posten har någon rutin där de åtminstone kollar upp om något vore oklart. Om du, Görgen Klint, bor på Götavägen 28 och det inte står just 28 på adresslappen så gör de en sökning i din ort efter ditt namn. Hittar de endast dig lär de kunna utesluta att det ska någon annanstans än till just dig.

Ett paket brukar dock behöva signeras ut på något sätt. Jag bor i lägenhet så för mig är det postombud som gäller och det är antingen leg eller bankid jag behöver för att hämta ut. Gissar på att de lär ringa på mobilen/dörren innan du får paketet öht. (Har även mottagit paket vid dörren med signatur, beror helt på leveransmetod egentligen).
Citera
2024-08-01, 18:37
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Med stor sannolikhet kommer du få ett meddelande om att paketet inte kunnat delas ut och du får hämta det på närmsta utlämningsställe
För det vet vart de skall skicka en avisering men inte vart de ska skicka paketet?
Citera
2024-08-01, 19:01
Medlem
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
För det vet vart de skall skicka en avisering men inte vart de ska skicka paketet?

Den lär ju ska komma digitalt i postnord-appen som är knuten till ens mail
Citera
2024-08-01, 19:23
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Det förutsätter att de känner din email, och i så fall borde paketet redan finnas i appen.
Min erfarenhet är att mail och tel inte alltid hänger med från leverantören till PostNord, jag får ofta pappersaviseringar trots att den jag köpt av har både mitt mail och tel.
Citera
2024-08-01, 19:39
Medlem
PostNord har en hel avdelning som inte gör annat än undersöker var adressaterna bor. De kommer garanterat att hitta ditt husnummer.
Citera
2024-08-01, 22:02
Medlem
De har väl ditt telefonnummer?

Hur många heter precis som du och bor på samma gata?
Paketet kommer att komma fram.
Citera
2024-08-01, 23:00
Medlem
Citat:

Jodå, i appen står det att paketet är på väg, men appen är ju knuten till mejl/telefonnummer och jag tror inte att PostNord kan se exakt adress via den 🤔
Citera
2024-08-01, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
De har väl ditt telefonnummer?

Hur många heter precis som du och bor på samma gata?
Paketet kommer att komma fram.

Ja, telefonnumret har de ju. Jag ska sätta upp en extra stor lapp med mitt namn på brevlådan, ifall brevbäraren inte minns var jag bor.
Citera
2024-08-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
PostNord har en hel avdelning som inte gör annat än undersöker var adressaterna bor. De kommer garanterat att hitta ditt husnummer.

Låter bra! Jag hoppas på det 😀
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in