2024-07-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Jag hoppade på 0,5 mg direkt och har nu gått ner 2 kg på en vecka.
Inga bieffekter utom viss förstoppning.
Välkommen till klubben med lindriga biverkningar. Hur har du upplevt dom (förhoppningsvis) positiva effekterna av läkemedlet såhär långt? Gör du något medvetet annorlunda än tidigare? (Ex annan kost, mer motion)
Citera
2024-07-18, 19:13
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loreth
Välkommen till klubben med lindriga biverkningar. Hur har du upplevt dom (förhoppningsvis) positiva effekterna av läkemedlet såhär långt? Gör du något medvetet annorlunda än tidigare? (Ex annan kost, mer motion)

Man tackar, man tackar!
Förhoppningsvis blir det inga fler, eller värre, biverkningar - men jag har bara kört i en vecka nu. Så kanske tidigt att säga.

Näe, har kämpat seriöst nu sen i september 2023 med min vikt. Har gått ner totalt över 20 kg, men har stannat ett tag nu och kände jag ville ge Ozempic en chans.

Tränar cardio 1 timma varje dag och styrketränar 1-2 timmar per dag. Alltså 7 dagar i veckan.

Jag kör en ketogen diet - dock fuskar och tar en "cheatday" då och då.
Senast redigerad av biljardballe 2024-07-18 kl. 19:36.
Citera
2024-07-30, 21:48
Medlem
kukflashs avatar
Har snart gått ner 20 kg på ozempic. Kan springa mycket längre sträckor nu och känns bättre i huvudet när man kollar spegeln. Ligger på 1 mg och tar varje fredag.

Har en fråga till er som kör Ozempic, hur ser det ut med mat för er del? Jag kan knappt äta 2 smörgåsar innan jag blir mätt, köpte en kebabtallrik under helgen och orkade inte ens äta upp hela. Blir mätt väldigt snabbt och illamående.
Citera
2024-08-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Har snart gått ner 20 kg på ozempic. Kan springa mycket längre sträckor nu och känns bättre i huvudet när man kollar spegeln. Ligger på 1 mg och tar varje fredag.

Har en fråga till er som kör Ozempic, hur ser det ut med mat för er del? Jag kan knappt äta 2 smörgåsar innan jag blir mätt, köpte en kebabtallrik under helgen och orkade inte ens äta upp hela. Blir mätt väldigt snabbt och illamående.

Väldigt liknande situation jämfört med mig. Jag har gått ner 18,5 kg och tar nu 1 mg varje torsdag. Funderar på att gå ner till 0,75 mg och se hur det känns.

Absolut blir man mätt mycket snabbare än innan Ozempic. Jag blir sällan illamående men det beror nog på att jag lärt mig att inte försöka äta så mycket som jag gjorde förr.
Citera
2024-08-05, 13:06
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Man tackar, man tackar!
Förhoppningsvis blir det inga fler, eller värre, biverkningar - men jag har bara kört i en vecka nu. Så kanske tidigt att säga.

Näe, har kämpat seriöst nu sen i september 2023 med min vikt. Har gått ner totalt över 20 kg, men har stannat ett tag nu och kände jag ville ge Ozempic en chans.

Tränar cardio 1 timma varje dag och styrketränar 1-2 timmar per dag. Alltså 7 dagar i veckan.

Jag kör en ketogen diet - dock fuskar och tar en "cheatday" då och då.

3 timmars träning per dag låter mycket. Vad gör du på din ”cardio”?
Citera
2024-08-06, 09:49
Medlem
Hej, är ny i tråden.
Om jag precis ska börja med Ozempic och det i styrkorna 0,25 och 0,50 ej finns att tillgå apoteken här i närmsta 30 milen. Kan jag be läkaren skriva ut 1 mg? Är det möjligt att ta en lägre dos på 1 mg?
Citera
2024-08-06, 10:00
Medlem
tripprapporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellisen
Hej, är ny i tråden.
Om jag precis ska börja med Ozempic och det i styrkorna 0,25 och 0,50 ej finns att tillgå apoteken här i närmsta 30 milen. Kan jag be läkaren skriva ut 1 mg? Är det möjligt att ta en lägre dos på 1 mg?
Ja, du kan ta 0,25 även med sprutor som är på 4 * 1 mg.
Citera
2024-08-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tripprapporter
Ja, du kan ta 0,25 även med sprutor som är på 4 * 1 mg.

Fint, vet du om det är något läkarna skriver ut om man ber dom då eftersom de andra styrkorna är slut?
Typ via Yazen eller Drvikt?
Citera
2024-08-07, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nellisen
Fint, vet du om det är något läkarna skriver ut om man ber dom då eftersom de andra styrkorna är slut?
Typ via Yazen eller Drvikt?

Jag vet av egen erfarenhet att drvikt skriver ut 1 mg om man ber om det. Yazen vet jag inte hur de gör, men ser ingen anledning till att de inte skulle göra det.
Citera
2024-08-16, 12:05
Medlem
Vilken onlineläkare kan man vända sig till för att få det utskrivet?
Citera
2024-08-17, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallonsylten
Vilken onlineläkare kan man vända sig till för att få det utskrivet?

DrVikt och Yazen vet jag används.
Citera
2024-08-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
DrVikt och Yazen vet jag används.

Det finns ju Semaglutide på FS (Dark web) osv, är inte det billigare än Yazen och DrVikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in