Citat:
Ursprungligen postat av
Specktakel
Vi kan nog vara säkra på att en tv-serie som Ullared aldrig kommer komma tillbaka i vår livstid.
Jag undviker all svensk nyproduktion om jag kan, man mår ju illa. Men det lilla som jag sett, ibland dyker det upp i flödet, är med reality personer och skådespelare som är födda runt 1990-2000.
De som är med i Ullared, som sticker ut och som engagerar och skapar reaktioner bland tittarna, var födda runt 1950-1960-1970. De fick aldrig lära sig, bli konditionerade, att vara på ett visst sätt. Dagens yngre människor, vet hur deras karriär kan bli dödad, bara på en liten felsägning i nationell tv eller på nätet. Så de anpassar sig och filtrerar allt de säger. Det skapar en fullständig avsaknad av engagemang och humor.
Dagens woke mentalitet i det mesta av svensk och även utländsk produktion, är lika intressant att titta på som att titta på ett nymålat staket som torkar.
Det finns som tur är lite människor som skiter i woke, type Ricky Gervais och andra komiker. Men vi har väl inte något svensk "Ricky"?
Nja, det verkar inte omöjligt med en återkomst. Precis som Petronius skriver nedan så har jag också hört att det diskuteras om en ny säsong, men vilka som blir aktuella att vara med kan man ju fundera över.
Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Gekås VD bekräftar att det sannolikt blir ytterligare en säsong av vår favoritserie.
https://www.market.se/retailtrender/...ack-sannolikt/
Får väl vilka som kan bli aktuella för deltagande. När det gäller
Åke och hans fru så borde de väl vara pensionärer sen ett tag tillbaka, hon går väl dessutom med rollator som nämnts i tråden, så kanske inte jobbar alls ändå. Men om Åke är pigg nog så kan han nog tänka sig vara med.
Kjell är väl inte helt självklar heller, men pungar produktionsbolaget upp med en vettig slant så kan han nog tänka sig.
Systrarna från Hofors är ju uteslutna på grund av dödsfall, och den kvarvarande lär ju inte åka ensam.
När det gäller
Ola-Conny och
Morgan så lär nog OC inte vara så svår att få med, däremot är jag långt från säker på att Morgan är villig.
Ullared har väl varit lite unikt då det varit lite äldre deltagare och jag hoppas det blir så även i kommande produktion och att man slipper se unga fjantiga influensers, för blir det så så kommer då jag inte titta.