Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-01, 19:24
Avstängd
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jaså du? Berätta mer.

Vad ska hen berätta?
Citera
2024-07-01, 19:42
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Vad ska hen berätta?

Om det såg ut som nya inspelningar? Kommer serien återkomma?
Citera
2024-07-27, 15:51
Medlem
Åke från Filipstad var arbetslös cirka tio år innan han fick jobb via hjälp från Arbetsförmedlingen, med att köra truck. Som han trivdes med. Och så var han ju med i Ullared så klart.

Vet vi vad Kjell och hans Ros-Marie jobbade/jobbar med? För mig att Kjell var inom något med ett jobb till havs, men jag kan ha blandat ihop det med någon annan.
Citera
2024-07-27, 17:43
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Åke från Filipstad var arbetslös cirka tio år innan han fick jobb via hjälp från Arbetsförmedlingen, med att köra truck. Som han trivdes med. Och så var han ju med i Ullared så klart.

Vet vi vad Kjell och hans Ros-Marie jobbade/jobbar med? För mig att Kjell var inom något med ett jobb till havs, men jag kan ha blandat ihop det med någon annan.
Kjell körde lastbil, han flyttade från Oxie för några år sedan.
Citera
2024-07-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kjell körde lastbil, han flyttade från Oxie för några år sedan.

Tack. Jaaa, det är ju cowboy bootsen, lädervästen och den stilen, en riktig lastbilschaffis. Vet inte vad jag fick jobb på havet från.... Minnet spelar spratt ibland.

Kjells Ros-Marie kanske jobbade inom vården, hemtjänst? Ingen aning faktiskt.

Och det lyser ju förtidspensionär om Åkes Ros-Marie? Med tanke på rullator i 55 års åldern osv.
Citera
2024-07-28, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insekter1993
Otroligt tråkigt att Gunnel gått bort . Jag blev faktiskt helt ställd ! Och ledsen som bara den

Gunnel var en underbar , småsur men humoristisk människa , med mycket värme och glädje.

Vi får bara hoppas att alla 3 systrarna hann återförenas och bli sams igen , innan Gunnels tragiska död.
Allt annat skulle vara konstigt.

Liksom två tvillingsystrar ( Gunnel & Laila ) + Maritta är vänner ända sen födseln , sen förstör hela tv-serien allt på bara ett kort ögonblick.

Mycket , mycket tragiskt.

Tv-serien Ullared utan Gunnel är nog inget att ha .
Dessutom har vi nog tyvärr sett allt från Ullared för gott och serien bör betraktas vara nedlagt för gott.

Jag skulle däremot älska att få se nya avsnitt av " En stark resa med Ola - Conny & Morgan ". Skulle ju vara intressant om Åke fick en egen spinoff serie också.
Han är ju bara så rolig att höra med sin värmländska och sina upptåg

Vi kan nog vara säkra på att en tv-serie som Ullared aldrig kommer komma tillbaka i vår livstid.
Jag undviker all svensk nyproduktion om jag kan, man mår ju illa. Men det lilla som jag sett, ibland dyker det upp i flödet, är med reality personer och skådespelare som är födda runt 1990-2000.

De som är med i Ullared, som sticker ut och som engagerar och skapar reaktioner bland tittarna, var födda runt 1950-1960-1970. De fick aldrig lära sig, bli konditionerade, att vara på ett visst sätt. Dagens yngre människor, vet hur deras karriär kan bli dödad, bara på en liten felsägning i nationell tv eller på nätet. Så de anpassar sig och filtrerar allt de säger. Det skapar en fullständig avsaknad av engagemang och humor.

Dagens woke mentalitet i det mesta av svensk och även utländsk produktion, är lika intressant att titta på som att titta på ett nymålat staket som torkar.

Det finns som tur är lite människor som skiter i woke, type Ricky Gervais och andra komiker. Men vi har väl inte något svensk "Ricky"?
Citera
2024-07-28, 12:05
Medlem
Gekås VD bekräftar att det sannolikt blir ytterligare en säsong av vår favoritserie.

Citat:
Men nu talar mycket för att realityserien gör comeback.

– Det pågår diskussioner på flera nivåer, avslöjar vd Patrik Levin för Market.

Exakt hur nära en nylansering det faktiskt är vill vd:n inte uttrycka sig om men säger att det är sannolikt att tittarna kommer få se mer från det blågula varuhuset.

https://www.market.se/retailtrender/...ack-sannolikt/
Citera
2024-07-28, 18:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Vi kan nog vara säkra på att en tv-serie som Ullared aldrig kommer komma tillbaka i vår livstid.
Jag undviker all svensk nyproduktion om jag kan, man mår ju illa. Men det lilla som jag sett, ibland dyker det upp i flödet, är med reality personer och skådespelare som är födda runt 1990-2000.

De som är med i Ullared, som sticker ut och som engagerar och skapar reaktioner bland tittarna, var födda runt 1950-1960-1970. De fick aldrig lära sig, bli konditionerade, att vara på ett visst sätt. Dagens yngre människor, vet hur deras karriär kan bli dödad, bara på en liten felsägning i nationell tv eller på nätet. Så de anpassar sig och filtrerar allt de säger. Det skapar en fullständig avsaknad av engagemang och humor.

Dagens woke mentalitet i det mesta av svensk och även utländsk produktion, är lika intressant att titta på som att titta på ett nymålat staket som torkar.

Det finns som tur är lite människor som skiter i woke, type Ricky Gervais och andra komiker. Men vi har väl inte något svensk "Ricky"?
Nja, det verkar inte omöjligt med en återkomst. Precis som Petronius skriver nedan så har jag också hört att det diskuteras om en ny säsong, men vilka som blir aktuella att vara med kan man ju fundera över.
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Gekås VD bekräftar att det sannolikt blir ytterligare en säsong av vår favoritserie.

https://www.market.se/retailtrender/...ack-sannolikt/
Får väl vilka som kan bli aktuella för deltagande. När det gäller Åke och hans fru så borde de väl vara pensionärer sen ett tag tillbaka, hon går väl dessutom med rollator som nämnts i tråden, så kanske inte jobbar alls ändå. Men om Åke är pigg nog så kan han nog tänka sig vara med.

Kjell är väl inte helt självklar heller, men pungar produktionsbolaget upp med en vettig slant så kan han nog tänka sig.

Systrarna från Hofors är ju uteslutna på grund av dödsfall, och den kvarvarande lär ju inte åka ensam.

När det gäller Ola-Conny och Morgan så lär nog OC inte vara så svår att få med, däremot är jag långt från säker på att Morgan är villig.

Ullared har väl varit lite unikt då det varit lite äldre deltagare och jag hoppas det blir så även i kommande produktion och att man slipper se unga fjantiga influensers, för blir det så så kommer då jag inte titta.
Citera
2024-07-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

......

Ullared har väl varit lite unikt då det varit lite äldre deltagare och jag hoppas det blir så även i kommande produktion och att man slipper se unga fjantiga influensers, för blir det så så kommer då jag inte titta.

Bekräftar exakt min poäng ju.
Citera
2025-03-25, 09:16
Medlem
Va fan jobbar Kjell med egentligen?
Citera
2025-03-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvidos
Va fan jobbar Kjell med egentligen?

Jag har för mig att jag läst att han va bilmekaniker och Ros-Marie bilförsäljare.
Citera
2025-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Jag har för mig att jag läst att han va bilmekaniker och Ros-Marie bilförsäljare.
Så kan är den där som tar 7000 kr för att byta vindruta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in