2024-07-25, 20:41
Medlem
Äntligen har P*risa hittat någonstans där hon får tala , hos andra har hon blivit utslängd och blivit arg och börjat hota om att hon ska anmäla för mobbing när hon inte får sitta och prata om sitt liv hur länge hon vill.

Eller nu blev hon arg och kallar folk för diktatorer när de stoppar henne från att tala , så nu ska hon kämpa mot de i gruppen ...
Senast redigerad av adina 2024-07-25 kl. 20:44.
2024-07-25, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Äntligen har P*risa hittat någonstans där hon får tala , hos andra har hon blivit utslängd och blivit arg och börjat hota om att hon ska anmäla för mobbing när hon inte får sitta och prata om sitt liv hur länge hon vill

Parisa är en i det långa koppel av invandrare på TT som informerar om att alla utomeuropeiska invandrare slår sina barn. Det var på grund av att hon träffade en svensk man som hon tänkta om. Det är för övrigt inte bara hon som gör allt för att sluka allt syre, de är självförhärligande hela bunten, älskar att tala om sig själva och är mer eller mindre lättkränkta. Kul tvist när parisa talade om att om de andra desinformatörerna plockar ned henne så är det "dictator ship" och att om de gör det ska hon bekämpa dem.
2024-07-25, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Jag har aldrig lyssnat på dem tidigare men den där Fia verkar ju helt störd

I det där gänget som sitter och tuggar nu framstår Palm som ett unikum.
2024-07-25, 20:57
Avslutad
Tänk att socialen bara tar barn från förälder som inte bara är kapabla utan tydligen är de bästa föräldrarna i hela världen.
2024-07-25, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är straffet? Det är ju inte deras ungar? Och det är precis det som är problemet när det inte handlar om biologiska barn. Det är fullt lagligt för staten att vanvårda barn och komma undan med det. Absolut ingen går att hållas ansvarig vid vanvård av barn i statens/kommunens regi. Det konstiga med er soc-fans är att ni bara ger er på föräldrarna och vill straffa dem, men när staten och kommunen vanvårdar barn är det helt ok.

Barnen verkar ni skita fullständigt i. Det viktigaste är att straffa föräldrarna och hur barnen upplever det hela och vad som händer med dem av att vara placerade är inte lika intressant.

Familjehem som inte sköter barns tänder och slarvar med BVC-besök ska för det första inte få vara familjehem och för det andra ska de ha dryga böter minst.

Att du inte kan hålla dig till sak verkar du inte rå för. Jag är inget soc.fan men så mycket kan jag säga dig att det finns bra och dåliga fosterhem. Jag själv var placerad en period hos underbara människor och när det var dags att flytta hem så var jag mycket ledsen men det gick bra ändå. Med 40 år på nacken som pedagog så skiter jag till skillnad mot dig inte i en enda unge. Du har ett fall plus desinformatörer du refererar till. Jag har mer på fötterna än du har. Som jag ser det så flyttas barn alldeles för ofta från fosterhem. Till ett nytt. Det är ett problem. Jag vill inte straffa någon men upplyste dig om hur Ftv arbetar vad gäller anmälan till soc. Sen speedad du loss och drar i hundra trådar.
2024-07-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Jag har aldrig lyssnat på dem tidigare men den där Fia verkar ju helt störd
Bara förnamnet
2024-07-25, 21:05
Medlem
Intiligensreserven Sulle bakom TokFias rygg i för allas bästa live
2024-07-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Parisa är en i det långa koppel av invandrare på TT som informerar om att alla utomeuropeiska invandrare slår sina barn. Det var på grund av att hon träffade en svensk man som hon tänkta om. Det är för övrigt inte bara hon som gör allt för att sluka allt syre, de är självförhärligande hela bunten, älskar att tala om sig själva och är mer eller mindre lättkränkta. Kul tvist när parisa talade om att om de andra desinformatörerna plockar ned henne så är det "dictator ship" och att om de gör det ska hon bekämpa dem.
Hon har gjort på samma sätt i grupp efter grupp tom hos Sam som är är tämligen tolerant och sover i lives har hon blivit utslängd
2024-07-25, 21:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Att du inte kan hålla dig till sak verkar du inte rå för. Jag är inget soc.fan men så mycket kan jag säga dig att det finns bra och dåliga fosterhem. Jag själv var placerad en period hos underbara människor och när det var dags att flytta hem så var jag mycket ledsen men det gick bra ändå. Med 40 år på nacken som pedagog så skiter jag till skillnad mot dig inte i en enda unge. Du har ett fall plus desinformatörer du refererar till. Jag har mer på fötterna än du har. Som jag ser det så flyttas barn alldeles för ofta från fosterhem. Till ett nytt. Det är ett problem. Jag vill inte straffa någon men upplyste dig om hur Ftv arbetar vad gäller anmälan till soc. Sen speedad du loss och drar i hundra trådar.

Om du är på soc sida så skiter du per definition i ungar, för det är precis det som är problemet. Det är så många som kritiserar soc nu för att din historia ska hålla. Tärnfalk, IVO, JO, BO, Bo Edvardsson osv osv.

Visst kan LVU vara bra ibland men i alldeles för många fall är barn placerade utan att ens ha stöd i lagen för det och helt i onödan. Föräldrarna kan få hjälp i hemmet istället. LVU ska ses som ett misslyckande från samhällets sida och inte användas på det sätt som görs idag för minsta lilla konflikt med föräldrarna om hjälpinsatserna. Det är inte så konstigt att ingen vill ha med soc att göra, för alla föräldrar vet att soc sitter på den makten som de inte drar sig för att missbruka och ljuga ihop historier om föräldrarna i sina utredningar.
2024-07-25, 21:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Genomgående tema är alltså din tolkning.

Du hävdar att folk som deltar i tråden, för skvallret om FU-nätverket, försvarar soc och menar att socialtjänst och socialsekreterare är felfria. Detta är alltså i sin mest konkreta form helt fel, du har 0% underlag för det påståendet, det motsatta har däremot lyfts fram vid några tillfällen. Det spelar liksom ingen roll hur mycket du tycker/tänker/känner att du har rätt, du har fel och de konkreta bevis du _ibland_ anser är så viktigt, saknar du med detta tjatiga påstående.

Ja det är ju personer med en viss slags åsikt som samlats i denna tråd och det är inte direkt kritik mot socialtjänsten som framförs. Det är bara föräldrarna det är fel på. Och det kan det ju givetvis bra, men som de är nu är såklart inte deras rätta jag. Att bli av med ett barn på det sättet tar hårt på psyket för vilken förälder som helst och då kan det tyvärr bli sådär.

Att soc har allvarliga problem trodde jag åtminstone att du visste om. De har jättesvårt att rekrytera och de som kommer ut från socionomlinjen som rekryteringsunderlag är enligt Michael Tärnfalk "funktionella analfabeter". Han skräder inte orden vilka sopor det är som börjar på soc och direkt får börja med LVU-utredningar.

Skulle du själv ha förtroende för dessa socionomer om det var du själv som var utsatt och ditt barn som låg i potten? Det tror jag knappast. Det är ett fullständigt skämt att en sådan låg nivå på utredningar kan godkännas när lagens kanske strängaste "straff" ska utdelas.

Och det leder givetvis till att barn omhändertas på felaktig grund. Klart att föräldrar som drabbas av haveriet kommer att protestera mot det. Det hade du också gjort om det var du som var drabbad.
2024-07-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Om du är på soc sida så skiter du per definition i ungar, för det är precis det som är problemet. Det är så många som kritiserar soc nu för att din historia ska hålla. Tärnfalk, IVO, JO, BO, Bo Edvardsson osv osv.

Visst kan LVU vara bra ibland men i alldeles för många fall är barn placerade utan att ens ha stöd i lagen för det och helt i onödan. Föräldrarna kan få hjälp i hemmet istället. LVU ska ses som ett misslyckande från samhällets sida och inte användas på det sätt som görs idag för minsta lilla konflikt med föräldrarna om hjälpinsatserna. Det är inte så konstigt att ingen vill ha med soc att göra, för alla föräldrar vet att soc sitter på den makten som de inte drar sig för att missbruka och ljuga ihop historier om föräldrarna i sina utredningar.
Mängder av de som protesterar har haft massor med stöd i hemmet innan det blir lvu , de dock struntat i att uppfylla de krav soc haft för att barnen ska bo hemma .
Soc erbjuder varken assistenter eller hemtjänst vilket är vad många menar de skulle göra , ha anställd personal som sköter de områden föräldrar brister i som att ta hand om barnen och städa ..
PistolM kunde inte ens sköta om sitt barn när det var bebis , första omhändertagandet skedde när barnet var 6 månader och efter att det kom var det andra som släkt som hade en massa ansvar förutom avlastnings familj .
2024-07-25, 21:50
Avslutad
.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-07-25 kl. 21:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in