2024-07-22, 15:19
Medlem
SaboMuggades avatar
https://www.spreaker.com/podcast/bjorn-bjorkqvist-podcast--6186176

Om någon ej vet vem han är så.
https://sv.metapedia.org/wiki/Bj%C3%B6rn_Bj%C3%B6rkqvist

Vad tycker ni om podden?
Citera
2024-07-22, 15:48
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har inte lyssnat på podden - än. Men tänker göra det.

Björn är en rolig människa.
Citera
2024-07-22, 15:59
Medlem
SaboMuggades avatar
Jo.
När han i ett tal på FM berättade att folk har dömts för de haft tröjor på Rudolf Hess.
Då han funderade på (eftersom han själv är dömd för HMF) om han fick ha en t-shirt med sig själv som tryck.

Samt.
"Polisen undrade om jag skall säga samma saker i talet detta året som sist .......men nej jag tänkte säga andra saker"

Riktigt roligt.
Senast redigerad av SaboMuggade 2024-07-22 kl. 16:01.
Citera
2024-07-22, 17:39
Medlem
Peterheterhans avatar
Tack för tipset! Jag älskar honom, han har en riktigt komisk personlighet.

Minns när han pratade i RadioSvegot om en ung kille han stötte på i skogen som frågade björn ifall det var hans skog varpå Björn svarar "Nej det är det inte" och helt random tar killen fram en yxa och börjar hugga ned ett träd
Citera
2024-07-22, 18:20
Medlem
Minns när han i Aschbergs tv-program Insider jämförde tidelag med homosexualitet.

Ska lyssna!
Citera
2024-07-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Jo.
När han i ett tal på FM berättade att folk har dömts för de haft tröjor på Rudolf Hess.
Då han funderade på (eftersom han själv är dömd för HMF) om han fick ha en t-shirt med sig själv som tryck.

Samt.
"Polisen undrade om jag skall säga samma saker i talet detta året som sist .......men nej jag tänkte säga andra saker"

Riktigt roligt.
Ja han har alltid haft humor även om han har blivit roligare med åren och blandat in mer humor nu i sin retorik än den mer radikala retoriken han körde med som ung.

Det roligaste jag har sett honom göra live var att avvika ifrån ett nationellt demonstrationståg och gå och ställa sig bland motdemonstranterna och "leka" motdemonstrant på sitt alldeles egna lilla vis 🤣

Tråkigt att Youtube i stort sett har plockat bort allt nationellt gammalt material för det här laddades upp på Youtube och det hade varit kul att kunna posta en länk på det för det var minst sagt roligt.
Citera
2024-07-22, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangsterligan
Minns när han i Aschbergs tv-program Insider jämförde tidelag med homosexualitet.

Ska lyssna!
Nej nästan rätt han jämförde tidelag med rasblandning.

Det mest radikala han har sagt som väldigt ung dock och som bla fanns uppladdat på Youtube förr innan det hamnade i det stora minneshålet var: "Hitler var alldeles för snäll mot j*darna. Den här gången ska vi gräva ner alla j*deäck*l en gång för alla så att det inte springer runt en massa överlevare som snyftar med sina tatueringar" på ett väldigt tidigt internt NSF möte.

Tror dock inte att han var äldre än typ 18 då eller något sådant och hade väl precis flyttat till Karlskrona ifrån Gotland då jag har för mig att han fortfarande bröt kraftigt på gotländska.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-22 kl. 19:14.
Citera
2024-07-22, 19:31
Medlem
En ganska rolig sak var när han blev fälld för ett uttalande i ett tal för HMF dvs "Jag mår illa när jag ser svenska flickor och kvinnor bli våldtagna av invandrarhorder" vilket i sig kanske inte var så kul och en väldigt skev tolkning av HMF lagen då invandrare inte är en etnisk eller religiös homogen grupp öht.

Det roliga var nästa gång han tog upp det här offentligt igen för att testa gränserna och blev fälld för HMF en andra gång då man ska kunna citera vad folk har sagt men när Björn citerade sig själv med exakt samma mening så blev polis och senare tingsrätt mindre glada och det blev en fällande dom igen.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-22 kl. 19:51.
Citera
2024-07-22, 19:36
Medlem
Björns Julrim under Radio Framåts / Motgiftiden var ganska roliga också under deras juluppesittarkvällar.

Minns inte alla rim rakt av men ett handlade om tomten som delar ut presenter till alla barnen och avslutades med "Men gud förbjude paketen var ju tomma för tomten han var j*de".
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-07-22 kl. 19:52.
Citera
2024-07-22, 19:46
Medlem
Annat roligt citat ifrån Björn: "Om jag vill ha en Swastika i flaggstången, en bössa på väggen samt en apparat hemma som jag bränner min egen sprit i så ska staten skita fullständigt i det." 🤣

Ett mer nutida citat efter att Björn kom ut som icke NS men fortfarande rasmedveten men mer åt det libertarianska hållet även om han blir sur om någon kallar honom libertarian tydligen, han gillar bara vissa av deras idéer.
Citera
2024-07-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej nästan rätt han jämförde tidelag med rasblandning.

Det mest radikala han har sagt som väldigt ung dock och som bla fanns uppladdat på Youtube förr innan det hamnade i det stora minneshålet var: "Hitler var alldeles för snäll mot j*darna. Den här gången ska vi gräva ner alla j*deäck*l en gång för alla så att det inte springer runt en massa överlevare som snyftar med sina tatueringar" på ett väldigt tidigt internt NSF möte.

Tror dock inte att han var äldre än typ 18 då eller något sådant och hade väl precis flyttat till Karlskrona ifrån Gotland då jag har för mig att han fortfarande bröt kraftigt på gotländska.
Jag har gått och funderat vad han menade men det visar sig att jag har hört fel!
Citera
2024-07-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangsterligan
Jag har gått och funderat vad han menade men det visar sig att jag har hört fel!
Det han menade om man har sett hela intervjuklippet var att han sade att visst så kan man hysa känslor för någon som tillhör en annan ras men du kan ju hysa känslor för en hund också men du sätter ju inte på hunden för det.

Löst citerat ur minnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in