• 1
  • 2
2024-07-22, 12:12
Medlem
Uppdaterade uniformsregler hos flygbolaget SAS. Numera är bla tatueringar och gymnastikskor tillåtna.

Vad tycker du om det? Kommer du byta flygbolag?

Allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del. Jag hörde detta just på radio så det är lite svårt att länka.
Citera
2024-07-22, 12:14
Medlem
Hehe, gen z börjar sätta sin prägel på arbetsmarknaden. Personligen bryr jag mig inte ett skit så länge vederbörande blandar starka G&T.
Citera
2024-07-22, 12:16
Medlem
Kan ni fortsätta diskussionen i befintlig tråd eller?

(FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm
Citera
2024-07-22, 12:20
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Uppdaterade uniformsregler hos flygbolaget SAS. Numera är bla tatueringar och gymnastikskor tillåtna.

Vad tycker du om det? Kommer du byta flygbolag?

Allt som berör ämnet är fritt för diskussion för min del. Jag hörde detta just på radio så det är lite svårt att länka.
Vad folk har på fötterna bryr jag mig inte om men tatueringar nej tack.

En som ser ut som vara en målare på lunchrast och rullat sig i färg som talar om vad folk ska göra och har med kunder att göra tar man inte på allvar.

Man skrattar och går därifrån har man frivilligt skaffat ett clown utseende ska man inte arbeta bland folk man måste se respektabel ut och inte se ut som någon som arbetar på ett lager.

Min åsikt...
Citera
2024-07-22, 12:23
Avstängd
Att inte kabinpersonalen redan tidigare har infört bekväma skor är en gåta, arbetsmiljömässigt och inte minst säkerhetsmässigt. Att vingla omkring i högklackat i turbulens bara för att herrar ska få sukta känns väldigt gammalmodigt.
Citera
2024-07-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haremrum
Kan ni fortsätta diskussionen i befintlig tråd eller?

(FB) SAS lanserar vidrig, anti-Skandinavisk reklamfilm

Det är ju en tråd från 2020 som handlar om en reklamfilm. Det är rakt av ot att diskutera personalens uniform och hur vi förhåller oss till den i den tråden.

Dessutom är inte flygpersonalens kläder och hur deras uniformer bör se ut knutet till ett specifikt bolag.
Citera
2024-07-22, 12:29
Medlem
Gridiots avatar
Najs detta är mitt Skandinavien, lagom chill
Citera
2024-07-22, 12:31
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Att inte kabinpersonalen redan tidigare har infört bekväma skor är en gåta, arbetsmiljömässigt och inte minst säkerhetsmässigt. Att vingla omkring i högklackat i turbulens bara för att herrar ska få sukta känns väldigt gammalmodigt.
Har de inte fått ha "sneakers" tidigare är det banne mig på tiden. Högklackat har jag inte sett på någon med så flög jag inte förrän på 90-talet första gången.
Svårt att tänka mig att de behöver skydsskor, fast de kan ju rulla på tårna med vagnen.
Citera
2024-07-22, 12:33
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Hehe, gen z börjar sätta sin prägel på arbetsmarknaden. Personligen bryr jag mig inte ett skit så länge vederbörande blandar starka G&T.

Blandar starkt? Du flyger inte så ofta, va?
Citera
2024-07-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Du får en miniatyrflaska gin i den och skvätter du sen bara med tonic så blir den stark.

Detta är väl bara början. Om några år har de nosring och lila hår.
Citera
2024-07-22, 12:49
Medlem
Det var väl typ 60-tal senast flygvärdinnor hade tjusiga enhetliga uniformer. Get over it.
Citera
2024-07-22, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Detta är väl bara början. Om några år har de nosring och lila hår.

Undrar om nosring och lila hår omfattas av det nya uniformsreglementet?
Senast redigerad av rotebro-conny 2024-07-22 kl. 13:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in