Citat:
Ursprungligen postat av
lillkarsk
Precis, jag hade tänkt att jag skulle anlända till Sälen under lördagen dagen innan loppet. Ska jag sedan åka skidor eller bil till Mora för att hämta nummerlappen? 4 timmar är en tid för eliten. Sedan tillbaka till Sälen och delta i starten? Jag har visserligen chaufför men hade tänkt ge honom ledigt från fredag eftermiddag. Det jag är mest intresserad av är själva resan från Stockholm till Sälen med mellanliggande övernattning.
Du missförstår. Du åker från Stockholm till Mora på lördag morgon vilket tar ungefär 4 timmar. Där hämtar du din nummerlapp, du kan lämna in dina skidor på för vallning, ta en lunch, gå omkring i mässan, shoppa lite och sen på eftermiddagen så åker du till Sälen där du har ditt boende. På söndagen så åker du vasaloppet och väl i Mora så väntar din chaufför på dig så att han kan skjutsa dig tillbaka till Sälen. Ni åker sedan hem på måndag morgon. Alternativet är att chauffören har med allting i bilen och att ni åker direkt från Mora hem till Stockholm. Det är däremot riktigt skönt att kunna ta några öl efter loppet, köpa god mat, ta en lång dusch och sedan lägga sig tidigt.