Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-27, 22:57
Medlem
Det skulle nog vara väldigt svårt att känna förtroende för en partner som bedragit en.
Citera
2024-04-27, 23:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag hade garanterat lämnat på fläcken. Helt oberoende av hur bra vi än har det.
Citera
2024-04-27, 23:33
Medlem
Merwinnas avatar
Inte om det bara var en fyllegrej, men då skulle jag i stället vilja att han tar tag i sina alkoholvanor. Det får bli nolltolerans för alkohol vid tillfällen då jag inte är med, helt enkelt. I alla fall i ett eller ett par år framåt.

Men om det hade handlat om en pararell relation som hade pågått länge, och där han hade ljugit om övertidsarbete, affärsresor o.s.v. när han i själva verket varit hos henne... nä. Det handlar inte om att "förlåta" utan om att det inte går att lita på en sådan människa mer. Allra värst hade det varit om han dessutom betalt hennes räkningar, bjudit på lyxiga restaurangbesök och slottsweekender... och samtidigt ljugit för mig att han tjänar mindre än han gör (eller uteblivna bonusar etc.), så att barnen och jag hade fått leva med en sämre ekonomi än nödvändigt utan att ha en aning om vad som pågick. Det GÅR ju inte.
Citera
2024-04-30, 16:23
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du skulle utan omsvep se till att dina barn blir uppfostrade av en ensamstående morsa?
Man lämnar inte barnen såklart. Är kärringen otrogen finns absolut inget att bygga vidare någon som helst "familj" på.
Citera
2024-07-20, 18:14
Medlem
Bara att va otrogen tbx så kan båda glömma det sen. Men är man det inte själv finns stor risk att dom inte slutar.
Citera
2024-07-20, 18:15
Medlem
Knotknets avatar
Om man har ett öppet förhållande blir det ingen otrohet.
Citera
2024-07-20, 19:02
Medlem
Styrkelyftares avatar
Otrohet är en sådan sak som inte går att förlåta. Jag hade inte kunnat lita på min partner igen. För mig hade det varit självklart att lämna och jag förstår inte hur vissa kan välja att ge sin otrogna partner en andra chans. Det tyder på dålig karaktär och obefintlig självrespekt.
Citera
2024-07-20, 21:06
Medlem
Tro mig det finns inget annat alternativ. Alltingen är du otrogen tbx.eller dumpar. Helst med flera stycken och sen kollar henne i ögonen och halv ler medans hon grinar och nästan slår dig. Eller slår. Bara le utan att säga nått. Sedan säger att det aldrig hänt om inte hon gjorde det.
Citera
2024-07-20, 21:09
Medlem
Det skulle vara över, antingen har man det eller så inte
Citera
2024-07-20, 21:10
Medlem
Sen kan ni börja bygga igen. Och båda är skyldiga. Fast denna gången vet hon vad konsekvenserna är om hon gör det igen
Citera
2024-07-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Beror helt på situationen.

Rider damen kukkarusell hejvilt så är det självklart slut, men ett misstag kan hända.
det är ju knappast ett misstag, det är av fri vilja.

jag skulle sparka ut fanskapet direkt.
Förtroende för varandra är A och O för att förhållande ska fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in