2024-07-15, 17:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Han hade ju träffat henne innan till skillnad från björnen. Så varför lever hon? Hon är ju tillsammans med en man och inte en björn? Björnen var ju en främling.
Jag vet inte vad du har läst för artikeln, men i den jag läst är hon ganska väldigt död.
Citera
2024-07-15, 17:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet inte vad du har läst för artikeln, men i den jag läst är hon ganska väldigt död.

Dom hade varit ihop ett tag, hon har varit ensam med honom massor av gånger innan. Det enda nya här är främlingen björnen.

Du är välkommen tillbaka till verkligheten när du vill.
Citera
2024-07-15, 17:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dom hade varit ihop ett tag, hon har varit ensam med honom massor av gånger innan. Det enda nya här är främlingen björnen.

Du är välkommen tillbaka till verkligheten när du vill.
Din poäng är vad?
Att män i relationer aldrig dödar kvinnor?
Eller vad har du för lustig teori om det här.
Citera
2024-07-15, 17:52
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Din poäng är vad?
Att män i relationer aldrig dödar kvinnor?
Eller vad har du för lustig teori om det här.

Min poäng är fortfarande vad hände med er tes? Han har varit ensam med henne innan.
Citera
2024-07-15, 17:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Min poäng är fortfarande vad hände med er tes? Han har varit ensam med henne innan.
Jag vet inte vilken tes du pratar om, och jag har ingen lust att gissa med hänsyn till att du ger ett mycket virrigt och tramsigt intryck så du kan ha fantiserat ihop vad som helst.
Vill du svar får du alltså vara tydligare med vad du pratar om.
Citera
2024-07-15, 17:59
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Jag vet inte vilken tes du pratar om, och jag har ingen lust att gissa med hänsyn till att du ger ett mycket virrigt och tramsigt intryck så du kan ha fantiserat ihop vad som helst.
Vill du svar får du alltså vara tydligare med vad du pratar om.

Att ni hellre är ensamma med en björn än en man, det tråden handlar om. Ställ bort vinet nu tant, det är på tok för tidigt för att du inte ska fatta någonting.
Citera
2024-07-15, 18:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att ni hellre är ensamma med en björn än en man, det tråden handlar om. Ställ bort vinet nu tant, det är på tok för tidigt för att du inte ska fatta någonting.
Nej, det handlar givetvis om främmande män, och inte den egna pappan, brodern, maken, kompisen eller liknande.
Citera
2024-07-15, 18:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej, det handlar givetvis om främmande män, och inte den egna pappan, brodern, maken, kompisen eller liknande.

Aha så inte dom som oftast mördar er. Intressant. Snillen spekulerar verkligen.
Citera
2024-07-15, 18:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag brukar vilja undvika ad hominem men du är verkligen så dum att klockorna stannar. Det är ju närstående män som utgör merparten av det dödliga och sexuella våldet mot kvinnor. Hur fan lyckas du ens ta dig till jobbet...
Fråga handlar om främmande man eller björn i skogen.
Det är bara att gå till första inlägget och läsa.
Dessutom är man givetvis mer rädd för främmande män än de man omger sig med - om man inte lever i en sjuk situation.
Hur lyckas du själv ta dig till jobbet som tydligen inte ens är läskunnig?
Citera
2024-07-15, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Hur såg det ut med dödligt våld mot kvinnor 2023

Av samtliga 121 fall av dödligt våld 2023 var offret en kvinna eller flicka i 33 fall och en man eller pojke i 88 fall.
Av de dödsoffer som var 18 år eller äldre avsåg 29 fall kvinnor och 75 fall män (2022 var det 23 kvinnor och 85 män).
För 2023 konstaterades 10 fall av dödligt våld där offer och förövare hade en parrelation vid tidpunkten för brottet eller hade haft tidigare, vilket andelsmässigt var 8 procent av samtliga fall av dödligt

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/mord-och-drap.html

Hur jag än räknar och räknar så kan jag inte få det till att de flesta kvinnor som dödas blir dödade av en partner eller tidigare partner.

Däremot är det vanligast att mördaren är en partner eller tidigare partner. Det betyder att övriga relationer och icke-relationer sammantaget dödar fler, däremot att varje kategori för sig dödar färre.

En"bekant" person i brottsstatistiken betyder allt från nära kontakt till att man har mötts och interagerat med varandra.
Kvinnor som överfalls efter krogen av en man de pratat med på krogen har överfallits av en "bekant" person t ex.
Citera
2024-07-15, 19:06
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
...

Jag tänker att du nog tror att du bidrar till diskussioner och så vidare med dina funderingar, hänvisningar till statistik och så vidare (och ibland gör du ju faktiskt det) - men jag orkar inte riktigt läsa dina inlägg. Efter alla diskussioner jag haft med dig genom åren så har du aldrig, faktiskt inte en enda gång någonsin, sagt "hm, det stämmer nog, tack för input" - utan vad man än skriver så hittar du ett sätt att argumentera emot. Till och med när man håller med dig ibland, så byter du ståndpunkt och börjar argumentera emot.

Allt gott, jag tog bort mitt inlägg som du citerade eftersom jag snabbt insåg att jag inte orkar skriva med dig - man kommer liksom aldrig fram till något. Du lever lite i din egna värld och jag antar att det är ok.
Citera
2024-07-15, 19:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tänker att du nog tror att du bidrar till diskussioner och så vidare med dina funderingar, hänvisningar till statistik och så vidare (och ibland gör du ju faktiskt det) - men jag orkar inte riktigt läsa dina inlägg. Efter alla diskussioner jag haft med dig genom åren så har du aldrig, faktiskt inte en enda gång någonsin, sagt "hm, det stämmer nog, tack för input" - utan vad man än skriver så hittar du ett sätt att argumentera emot. Till och med när man håller med dig ibland, så byter du ståndpunkt och börjar argumentera emot.

Allt gott, jag tog bort mitt inlägg som du citerade eftersom jag snabbt insåg att jag inte orkar skriva med dig - man kommer liksom aldrig fram till något. Du lever lite i din egna värld och jag antar att det är ok.
Ditt inlägg är citerat i mitt och ligger således kvar.
Jag gissar att ditt inlägg nu handlar mer om att du insåg att du var fel ute än att du ville backa ur p g a jag tidigare inte visat tillräcklig ödmjukhet för din smak.
Du är inte särskilt ödmjuk själv vill jag påstå.
Flashback är inte heller platsen för ödmjukhet, eller att förvänta sig det -- vilket du bland andra tidigt lärde mig.

Med det sagt tror jag ditt inlägg hade platsat bättre i PM - nu riskerar vi varning både du och jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in