Citat:
Ursprungligen postat av
psykoshippien
Är du störd eller? Klart du inte ska mata djuret trots att du tycker det är kallt. . . haha
djävla tönt om du matar djuret, ser jag det så slår jag utfodraren hårt så hårt, så hårt att denne inte kan stå upp ígen.. .. .. Nej fy så urbota korkat det är att utfodra vilda djur. Tror du inte förstår vad som händer liksom!
Floran vrickas mannen, fett med vrickat ... och allt för din lust, tänk vad som skett om dina föräldrar eller deras föräldrar skulle gjort så redan då, vad ska dina barnbarn tro om varg inte finns, om räven är utrotningshotad och kaniner sönderjagade? Enda som lär finnas kvar är rädslan för att möta vildsvin, och den lär bestå mest av rädsla, för de krakarna rör sig ute i skogen - skogen är alldeles för läskig att vara i.. Död skog!
Är det den stackars rävens tarmflora du menar eller har du, som försöker läxa upp någon, råkat slinta på tangenterna och förväxlat flora med fauna? Menar du rubbning av ett helt ekosystem till och med? En sådan rubbning är dessutom försumbar när det gäller typen av djur som räven tillhör, det enda man skulle lära räven är att det kan finnas mat i närheten vilket endast ger resultatet att räven oftare besöker området. Räven behöver precis som du skriver noll hjälp av någons matning, problem eller rättare sagt synliga effekter kan uppkomma vid mer storskaliga "matningar" såsom städers sopphantering.
Kanske att matningar skulle öka rödrävens chanser norrut där den är ett allvarligt problem mot fjällräven men personliga matningar är nog en försumbar faktor även där.
Nä, jag förstår nog inte ens vad du menar förresten när jag läser om det du skrivit; "...varg inte finns, om räven är utrotningshotad och kaniner sönderjagade"..." vad menar du?