2024-07-13, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Män tar det de vill överallt där de kommer åt. Lagar och regler har bara en ytlig funktion. Bakom lagarna är det fortfarande survival of the fittest som gäller.

Kvinnor får idag sin trygghet genom att flytta till storstaden och där söka kollektiv trygghet från andra kvinnor.

Män kan inte, och har aldrig någonsin kunnat erbjuda kvinnor trygghet.
Män är den enda trygghet ni har. Allt ni har, har ni för att män låter er ha det. Vi kan ta ifrån er det när som helst.

Du vet mycket väl att kvinnor inte ger varandra någon trygghet. Hur skulle det gå till? En ensam man kan övervinna tio kvinnor. Om survival of the fittest gäller så är ni utslagna omedelbart. Ni är helt i männens händer. Att ni öht har rösträtt och frihet i samhället är för att män gav er det. För att män behandlar er väl i allmänhet.

Här ser du vad som händer när kvinna först möter björn, sedan man:
https://youtu.be/ICVpIUeD6gY?si=fCrbVIW79juXAWjx

Helt klart mötte hon hellre en man än en björn. Precis som alla kvinnor oavsett tramset i denna tråd.
Citera
2024-07-13, 22:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu handlade det om möten i skogen -- inte alla möten som sker hela tiden överallt.

Men bra att du vidgår att den statistik du låtsas luta dig mot inte ens existerar.

Här har vi ett talande exempel iaf:

Kvinnan är helt klart mer rädd för björnen än för mannen. Precis som du hade varit.
Citera
2024-07-13, 22:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Här har vi ett talande exempel iaf:

Kvinnan är helt klart mer rädd för björnen än för mannen. Precis som du hade varit.

Haha, perfekt video för den här tråden.

Kvinna möter björn i skogen och gör egentligen allting rätt, vrålar och försöker lugnt backa undan, björnen är dock föga imponerad av hennes flickskrik. Kvinnan får då plötsligt till sin stora lättnad syn på en man och glömmer helt plötsligt bort alla regler som bör följas vid möte med en björn och gör som kvinnor gjort sedan urminnes tider när faran är här: Spring till närmsta man och sök trygghet.
Citera
2024-07-13, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej. Vissa män är ett hot mot kvinnor.
Precis. Vissa män är ett hot och man kan inte veta vilken främling som är det.
Alltså vill man inte träffa främmande män i skogen.

Citat:
Det är ingen fantasi att män och kvinnor har högre exponerings grad gentemot varandra än jämfört med björnar. Ja, inte ska kvinnor lyssna på dig. Ditt råd är ju att undvika män vilket är så korkat att klockorna stannar. En farlig man i isolerad miljö kommer följa efter.
Mitt råd är inte att undvika män. Du är tydligen lite hysterisk och klarar inte att ta in vad andra säger.
Citera
2024-07-13, 22:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det var i ett bostadsområde, bostadsrätter så jag antar att flickan bodde i närheten. Tycker du att jag borde ignorerat henne eller hjälpt henne med att putta på lite?
Om du kände stor oro för att hon skulle attackera dig så det smartare att du inte går för nära -- givetvis.
Citera
2024-07-13, 23:20
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Precis. Vissa män är ett hot och man kan inte veta vilken främling som är det. Alltså vill man inte träffa främmande män i skogen.
Att önska att 50% av mänskligheten ska bereda plats åt just dig är en smula förmätet. Män är i skogen. Lev med det. Alternativet är att stanna hemma och det ska inte andra kvinnor behöva göra. Särskilt inte då en överväldigande majoritet av män värnar kvinnor.
Citat:
Mitt råd är inte att undvika män. Du är tydligen lite hysterisk och klarar inte att ta in vad andra säger.
Jaså inte. Har du flyttat stolparna nu igen mitt under din hysteri?
Citat:
En strategi är att undvika främmande män på isolerade platser.

Men hittade du någon statistik om hur vanligt det är att främmande män hoppar på kvinnor i vildmarken?
Citera
2024-07-13, 23:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att önska att 50% av mänskligheten ska bereda plats åt just dig är en smula förmätet. Män är i skogen. Lev med det. Alternativet är att stanna hemma och det ska inte andra kvinnor behöva göra. Särskilt inte då en överväldigande majoritet av män värnar kvinnor.
Du fantiserar vidare och visar att du inte kan förstå vad andra skriver.

Citat:
Jaså inte. Har du flyttat stolparna nu igen mitt under din hysteri?
Nope.

Citat:
Men hittade du någon statistik om hur vanligt det är att främmande män hoppar på kvinnor i vildmarken?
Det du som lutar dig mot statistik - så börja med att visa statistik för det du hävdar.

Glöm inte låsa ytterdörren - hycklare
Citera
2024-07-13, 23:39
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du fantiserar vidare och visar att du inte kan förstå vad andra skriver.
Då kanske du skulle utveckla dina oneliners och satsa på kvalitet framför kvantitet.
Citat:
Nope.
Ok, när du skriver undvika så menar du något annat. Oklart vad.
Citat:
Det du som lutar dig mot statistik - så börja med att visa statistik för det du hävdar.
Det förs inte statistik på de miljoner möten mellan människor som sker i samhället varje dag. Då det kommer till mänskliga interaktioner så brukar statistiken fokusera på avvikelser. En sådan avvikelse är att främmande män hoppar på kvinnor i vildmarken. Så då borde du kunna lyfta fram denna statistik så att alla i tråden får se hur vanligt förekommande det är. Att du tänker rätt då du önskar att män var björnar eller åtminstone inte var i skogen då du är där. Finns inte sådan statistik så är du ju en tramsmaja.
Citera
2024-07-13, 23:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Då kanske du skulle utveckla dina oneliners och satsa på kvalitet framför kvantitet.
Jag har skrivit långa förklaringar som du uppenbarligen inte förstår, alltså finns ingen poäng med att fortsätta.

Citat:
Ok, när du skriver undvika så menar du något annat. Oklart vad.
Det inte alls oklart om du klarar att läsa och förstå det jag skrivit.

Glöm inte att låsa ytterdörren - din hycklare
Citera
2024-07-14, 00:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag har skrivit långa förklaringar som du uppenbarligen inte förstår, alltså finns ingen poäng med att fortsätta. Det inte alls oklart om du klarar att läsa och förstå det jag skrivit.
Glöm inte att låsa ytterdörren - din hycklare

Nej, det enda du har åstadkommit i tråden är att yra om ditt inbillade tolkningsföreträde som om kvinnor vore en homogen grupp blandat med lite halmgubbar. Men då kan vi enas om att det är extremt ovanligt att främmande män hoppar på kvinnor i vildmarken då det inte ens finns någon sådan statistik. Ens hem är en borg. Det offentliga rummet och skogen delar man med andra. Dumhuvud.
Citera
2024-07-14, 00:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det enda du har åstadkommit i tråden är att yra om ditt inbillade tolkningsföreträde som om kvinnor vore en homogen grupp blandat med lite halmgubbar. Men då kan vi enas om att det är extremt ovanligt att främmande män hoppar på kvinnor i vildmarken då det inte ens finns någon sådan statistik. Ens hem är en borg. Det offentliga rummet och skogen delar man med andra. Dumhuvud.
Försöker du bluddra bort korten igen?

Att du inte förmår att förstå och ta in vad andra skriver är inte mitt problem.
Jag har varit tydlig med vad jag menar -- sen att du tolkar det som ett slag mot ditt lättkränkta ego är något som ligger hos dig.

Och du har fortfarande inte tolkningsföreträde för kvinnor.
Halmgubbar är det du som byggt när du svamlat om hur kvinnor skall tänka och bete sig ... Patetiska halmgubbar som bara visar hur totalt renons du är när det gäller insikt i vad det handlar om.

Lås ytterdörren nu - din hycklare
Citera
2024-07-14, 00:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Försöker du bluddra bort korten igen?

Att du inte förmår att förstå och ta in vad andra skriver är inte mitt problem.
Jag har varit tydlig med vad jag menar -- sen att du tolkar det som ett slag mot ditt lättkränkta ego är något som ligger hos dig.

Och du har fortfarande inte tolkningsföreträde för kvinnor.
Halmgubbar är det du som byggt när du svamlat om hur kvinnor skall tänka och bete sig ... Patetiska halmgubbar som bara visar hur totalt renons du är när det insikt i vad det handlar om.

Lås ytterdörren nu - din hycklare

Det är du som inte klarar av att ta in vad andra skriver utan istället kommer med halmgubbar och patetiska härskartekniker. Du kan se ditt eget inlägg där du först skriver pladder sedan skriver vidare om tolkningsföreträde och sedan avslutar med vad du anser är en smart förolämpning men som grundar sig i din egen bristande kognitiva kapacitet. Det har varit din låga nivå genom hela tråden. Om du för ett ögonblick bortsåg från hur kränkt du är och ditt inbillade tolkningsföreträde så skulle du kanske inse att det inte var främmande män i skogen som var det kvinnorna ville prata om. De ville prata om sexuellt våld rent allmänt. Men det kommer du aldrig inse. Du är för mycket uppe i dig själv och din självvalda isolation att du faktiskt inbillar dig att kvinnor är rädda för främmande män som plockar bär och sköter sitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in