Det var väl meningen det skulle vara Jon Snow men de tappade den tråden i GoT. Han skulle ställas mot Nattens konung men Arya dödade ju honom.
Ja fast utan, Jon Snow, så hade dom aldrig haft en sån stor arme. Och förmodligen inga drakar... Klart att det hade varit grymt om det var han som dödade Night King, helst i sista avsnittet,
Har du läst boken? Vore bra löjligt om han överlevde, iofs vore det rättså spännande, mer spännande än om aemond går och blir kung nu, aegons drake kan kanske ha skyddat honom vid fallet? Men oavsett rättså orealistiskt om han överlevt eld + ett fall på 100 meter.
Nä, inte läst nåt annat än GoT-serien och jag undviker att läsa på nätet om HotD. Lite ånger att jag såg trailern och listade ut vad som antagligen kommer.
Visst är det orealistiskt men det är ju en modern riddarsaga och blir mer intressant plot om han ligger och är halvdöd, fortfarande kung, men helt annorlunda personlighet än Viserys.
Gissningar: Det lär ju bli maktkamp mellan honom och Aemond. Alison vill väl styra och ställa dessutom och hon är ju bra på självbedrägeri så det kommer bli intressant. Och hur går det med vår fuckboi Cole?
Så om man var uppmärksam då så vet man om Aegon och hans drake lever eller inte
Ok, det är för länge sen och inte heller en detalj jag lagt på minnet. Kanske läser jag om GoT. Eller rättare sagt, jag kommer läsa om hela serien från början, bara vår George får tummen ur och avslutar.
Har inte följt serien ordentligt, bara snabbspolat mig genom de flesta avsnitten (då jag redan spoilat storyn för mig själv tidigare + att jag ogillar prequels), men coolt avsnitt. Tänk om dum&dummare INTE förstört huvudserien...
Får verkligen hoppas att GRRM får röven ur och färdigställer böckerna och att man kan göra om serien i framtiden (kanske animerad för att underlätta). Synd att de gamla serieskaparna redan spoilat och förstört så mycket bara.
Senast redigerad av annanmedlems 2024-07-11 kl. 02:30.
Har du läst boken? Vore bra löjligt om han överlevde, iofs vore det rättså spännande, mer spännande än om aemond går och blir kung nu, aegons drake kan kanske ha skyddat honom vid fallet? Men oavsett rättså orealistiskt om han överlevt eld + ett fall på 100 meter.
En annan sak jag kom att tänka på som förklaring, från GoT:
Tidigt i GoT gick Danerys in i en eld, har för mig det var Khal Drogos likbål, och man trodde ju hon var helt körd. När det brunnit klart kom hon fram, sotig och naken, med smådrakarna sittande på axlarna.
Antar att Targaryens tål eld på ett annat sätt än vanligt folk. Det kanske finns fler exempel.
En annan sak jag kom att tänka på som förklaring, från GoT:
Tidigt i GoT gick Danerys in i en eld, har för mig det var Khal Drogos likbål, och man trodde ju hon var helt körd. När det brunnit klart kom hon fram, sotig och naken, med smådrakarna sittande på axlarna.
Antar att Targaryens tål eld på ett annat sätt än vanligt folk. Det kanske finns fler exempel.
Det var mycket speciella förutsättningar med blodmagi när äggen kläcktes och Danderys klarade sig bra förutom klänningen.
Det har dött mer än en Targaryen som trots sig vara extra eldtålig genom tiderna.
Mest känt p g a referenser i GoT är branden som förstörde sommarpalatset Summerhall samma dag som en speciell prins föddes.
Ni verkar ha bra koll här inne, visst skulle det komma en serie om Jon Snow också? Någon som vet när den planeras sändas? eller blev det inget.
Nedlagd för tillfället, däremot kommer det en annan serie som utspelar sig hundra år innan GoT och den heter A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight.
A century before the events of 'Game of Thrones,' two unlikely heroes wandered Westeros... a young, naïve but courageous knight, Ser Duncan the Tall, and his diminutive squire, Egg. Set in an age when the Targaryen line still holds the Iron Throne, and the memory of the last dragon has not yet passed from living memory, great destinies, powerful foes, and dangerous exploits all await these improbable and incomparable friends.
Nedlagd för tillfället, däremot kommer det en annan serie som utspelar sig hundra år innan GoT och den heter A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight.
A century before the events of 'Game of Thrones,' two unlikely heroes wandered Westeros... a young, naïve but courageous knight, Ser Duncan the Tall, and his diminutive squire, Egg. Set in an age when the Targaryen line still holds the Iron Throne, and the memory of the last dragon has not yet passed from living memory, great destinies, powerful foes, and dangerous exploits all await these improbable and incomparable friends.
Nej va synd att den blev nedlagd.
Men kul att det kommer något annat, låter spännande.
väntan är bara så jobbig ibland, är så lång tid innan man får se något 😅
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!