Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-07, 20:00
Medlem
Tja,

Tänkte ta en lite fetare (familje)bil nu när min nuvarande leasing går ut (kört en A5 i tre år). Var har ni för rekommendationer?

Den bör ha relative gott om utrymme då hela familjen ska åka bekvämt. A5an var inte speciellt populär då de där bak satt ganska lågt och sätena var inte topp när det kom till att fästa barnstolar o.s.v.

Bilar kikat/funderat på so far (tycker Porscharna är klart snyggast):

Porsche Cayenne
Porsche Macan
Porsche Taycan Cross Turismo
Tesla Model S (Plaid).
Bmw X5
Benz GLE
Audi Q8
Citera
2024-07-07, 20:09
Medlem
Sillfabrikorens avatar
Köp inte en Tesla. Skitföretag.
Citera
2024-07-07, 21:34
Medlem
Volvo XC90 kanske passar? Finns med plats för sju.
Citera
2024-07-07, 21:44
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xNONE
Tja,

Tänkte ta en lite fetare (familje)bil nu när min nuvarande leasing går ut (kört en A5 i tre år). Var har ni för rekommendationer?

Den bör ha relative gott om utrymme då hela familjen ska åka bekvämt. A5an var inte speciellt populär då de där bak satt ganska lågt och sätena var inte topp när det kom till att fästa barnstolar o.s.v.

Porsche Cayenne
Porsche Macan
Tesla Model S (Plaid).
Bmw X5
Benz GLE
Audi Q8
Har du funderat på den totala leasingkostnaden för bilen, dvs främst försäkringskostnaden för dessa vrålåk?

Gällande din lista:
Cayenne - funkar att stuva in allihop, men hur kul är det att prutta runt i en Cayenne Diesel?
Macan - den utgår ju? Dessutom är den liten inuti.
Taycan Cross Turismo - ryms den verkligen i budgeten?
Model S Plaid - kolla vad den kostar att försäkra och återkom sen...
X5 - bra val, bara slå till.
GLE - Benz har tappat generellt, kasst andrahandsvärde på just GLE:n borgar för hög leasingkostnad.
Q8 - fet som fan, skulle hellre glida runt i en Q8 diesel än en Cayenne diesel.

Om jag får föreslå något förnuftigt, så skulle jag slänga fram BMW 5-serie touring, XC90 och A6 Allroad. Din familj och din plånbok kommer vara nöjda. Kanske roligare att lägga mellanskillnaden du sparar i månadskostnad på t ex en charterresa? Men vad vet jag...
Citera
2024-07-07, 22:04
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Har du funderat på den totala leasingkostnaden för bilen, dvs främst försäkringskostnaden för dessa vrålåk?

Gällande din lista:
Cayenne - funkar att stuva in allihop, men hur kul är det att prutta runt i en Cayenne Diesel?
Macan - den utgår ju? Dessutom är den liten inuti.
Taycan Cross Turismo - ryms den verkligen i budgeten?
Model S Plaid - kolla vad den kostar att försäkra och återkom sen...
X5 - bra val, bara slå till.
GLE - Benz har tappat generellt, kasst andrahandsvärde på just GLE:n borgar för hög leasingkostnad.
Q8 - fet som fan, skulle hellre glida runt i en Q8 diesel än en Cayenne diesel.

Om jag får föreslå något förnuftigt, så skulle jag slänga fram BMW 5-serie touring, XC90 och A6 Allroad. Din familj och din plånbok kommer vara nöjda. Kanske roligare att lägga mellanskillnaden du sparar i månadskostnad på t ex en charterresa? Men vad vet jag...
det kan ju vara så att han är anställd och får välja en bil med den budgeten. Väljer man en bil i den prisklassen så är väl inte försäkringen avgörande tänker jag.

Svar på frågan så hade jag valt x5 eller gle på de valen du skrivit, men du kommer långt med en stor kombi också, e klass, 5 serie eller A6.
Citera
2024-07-07, 23:09
Medlem
frozens avatar
Glider själv runt i en Q8 med hela familjen och är väldigt nöjd. Man sitter och myser som i en fåtölj inne i stan.
Citera
2024-07-10, 15:20
Medlem
Citat:
Tja,

Porsche Cayenne
Porsche Macan
Tesla Model S (Plaid).
Bmw X5
Benz GLE
Audi Q8
Vill du ha en elbil välj Audi q6, skiljer inte så mycket storleksmässigt men en hel del prismässigt
Citera
2024-07-10, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Vill du ha en elbil välj Audi q6, skiljer inte så mycket storleksmässigt men en hel del prismässigt

Hade helt missat att de släppt en Q6. Var o kikade på Q4 för ett tag sedan men den kändes för liten.
Citera
2024-07-10, 15:30
Avstängd
Hallbarhetnollas avatar
Passa dig för Kinavolvos.
Citera
2024-07-10, 15:33
Medlem
Citat:
Hade helt missat att de släppt en Q6. Var o kikade på Q4 för ett tag sedan men den kändes för liten.
Kolla in den, Q6 har fått idel lovord
Citera
2024-07-11, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Kolla in den, Q6 har fått idel lovord
Funderar också på en Q6 etron bra räckvidd då jag kör en del i tjänst. Just idag kör jag Kia sorento laddhybrid fantastiskt bil avseende utrymme!!! Men vill jag ha tysk körglädje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in