Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Sällan jag besvarar efterblivna NPCucks, men en av er har alltså doxat farsan och skrivit ut allt om honom i en tråd online trots att han inte ens har facebook, och ni menar sedan att just DEN FRÅGA som varenda jävel har i sinne, vore för långt att gå??
För det rättfärdigar din totala avsaknad av empati, takt och känsla? Idiot.
Citera
2024-07-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Sällan jag besvarar efterblivna NPCucks, men en av er har alltså doxat farsan och skrivit ut allt om honom i en tråd online trots att han inte ens har facebook, och ni menar sedan att just DEN FRÅGA som varenda jävel har i sinne, vore för långt att gå??

Han har fb.
Citera
2024-07-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshatt
Tredje barnet ligger i respirator.

Gjorde. Den stängdes av igår. Skolan gick ut med meddelande till alla vårdnadshavare om att den hade stängts av.
Citera
2024-07-09, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Har själv arbetat inom vårdsektorn liksom min partner. Vi arbetade tre-skift båda två och försökte varva våra tider. Märkligt att vi lyckades skapa tre barn, men vi hann inte gifta oss. Några far- eller morföräldrar som hjälpte till med barnpassning hade vi inte. Kommunen ställde upp med dagmamma och sen förskola. Det är beundransvärt att de här föräldrarna ändå lyckats hålla kvar sina arbeten och skydda familjen. En obegriplig katastrof för dem alla.

Sjuksköterskor får inte ledigt för att vårda sina barn mer än vad läkare får. Kvinnor får inte mer föräldraledighet än män så ingen kan lastas för denna katastrof. Vi vet inte orsaken till branden ännu. Men den måste utredas.

Bara för du och din partner skapade tre barn och kunde varva era arbeten betyder det inte att alla behöver göra det då?! Dem hade familj som ställde upp. Dessutom var mamman nyexaminerad inom yrket så man vill kanske inte ha helg förskola till barnen då dem klarar sig med släkt som ställde upp vilket man gör inom utländsk härkomst. Inget fel i det.
Citera
2024-07-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skridskorkillen
Han har fb.
Jasså ?
Citera
2024-07-09, 14:33
Medlem
Citat:
Bara för du och din partner skapade tre barn och kunde varva era arbeten betyder det inte att alla behöver göra det då?! Dem hade familj som ställde upp. Dessutom var mamman nyexaminerad inom yrket så man vill kanske inte ha helg förskola till barnen då dem klarar sig med släkt som ställde upp vilket man gör inom utländsk härkomst. Inget fel i det.

Jag tog upp exemplet med mina egna erfarenheter för att ge en motvikt till det klander som den nu katastrofdrabbade familjen har mötts av här. Mitt exempel är för att visa hur oerhört svårt det är att arbeta inom vården och samtidigt utbilda sig, som det här paret gjort. Det är hemskt att de förlorat alla sina barn och deras farmor.

Någon i tråden frågade något om parets framtid med denna katastrof i sin historia. Jag gav ett exempel från samma sjukhus, där en kvinnlig läkare förlorade 2 av sina 3 barn när hon var ute och hängde tvätt och barnen "lekte" med tändstickor när de skulle sova middag. Hela huset brann ned och två söner bran inne. Jag skrev om den olyckan och att jag vet att hon hämtade sig från chocken, sorgen och den extrema förlusten och skapade en konstruktiv fortsättning på sitt liv och en god uppväxt för den överlevande sonen.

Nu akut är den här familjen i en obegriplig chock och ser inte ens en timme in i framtiden. Men om några månader kommer de att tragla sig framåt och uppåt igen. Med hjälp av människor i sin omgivning.

Så du ska inte inleda din text med "Bara för att du ... kunde varva..." för hela min text går ut på att vi inte kunde utan var tvingade att varva och ibland fick vi ta barnen med till jobbet !! Sjukvården är extremt dåligt anpassad till vårdpersonalens behov.
Citera
2024-07-09, 14:50
Medlem
Enligt BLT (2 h sen) vårdas det tredje barnet fortfarande på sjukhuset och läget är oförändrat. Hm?
Citera
2024-07-09, 14:58
Medlem
Citat:

”Helgförskola” är verkligen inte något alternativ överallt. Ensamma föräldrar exempelvis tvingas flytta närmare sina släktingar - OM de lyckas skaffa arbete där - för att kunna försörja sig. I de fall de har yrken som innebär arbete utanför kontorstid.
Citera
2024-07-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moskito
Enligt BLT (2 h sen) vårdas det tredje barnet fortfarande på sjukhuset och läget är oförändrat. Hm?
I liknande trådar på flashback verkar det som tidningarna har en fördröjning på typ 24h speciellt när det handlar om barn

Man kanske vill nåt ut till alla vårdnadshavare i skolan och så
får se...

vila i frid
Citera
2024-07-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
De lär ha gott om pengar så de kan hyra in sig någonstans. Det är det som oftast gäller när man är med om en katastrof. Det gäller att ha ordentligt med pengar. Annars hjälper Socialtjänsten till - om man inte har pengar eller/och någonstans att ta vägen den första tiden. Psykologer kopplas inte in automatiskt. I detta fall handlar det om en läkare och en sjuksköterska så de vet möjligen hur de ska få sådan hjälp.

Boendet är inte det sista de kan lösa. Finns många hem dom är välkomna till.
Citera
2024-07-09, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
I liknande trådar på flashback verkar det som tidningarna har en fördröjning på typ 24h speciellt när det handlar om barn

Man kanske vill nåt ut till alla vårdnadshavare i skolan och så
får se...

vila i frid

Nej, han ligger nersövd.
Citera
2024-07-09, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Stämmer men det är sällan man får läsa om det. Har aldrig oroat mig för brand men de senaste åren har jag det. Litar inte på mina grannar.

Inte alls sällan. Skriv ett fall där media inte gått ut med orsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in