Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshatt
Bara för du och din partner skapade tre barn och kunde varva era arbeten betyder det inte att alla behöver göra det då?! Dem hade familj som ställde upp. Dessutom var mamman nyexaminerad inom yrket så man vill kanske inte ha helg förskola till barnen då dem klarar sig med släkt som ställde upp vilket man gör inom utländsk härkomst. Inget fel i det.
Jag tog upp exemplet med mina egna erfarenheter för att ge en motvikt till det klander som den nu katastrofdrabbade familjen har mötts av här. Mitt exempel är för att visa hur oerhört svårt det är att arbeta inom vården och samtidigt utbilda sig, som det här paret gjort. Det är hemskt att de förlorat alla sina barn och deras farmor.
Någon i tråden frågade något om parets framtid med denna katastrof i sin historia. Jag gav ett exempel från samma sjukhus, där en kvinnlig läkare förlorade 2 av sina 3 barn när hon var ute och hängde tvätt och barnen "lekte" med tändstickor när de skulle sova middag. Hela huset brann ned och två söner bran inne. Jag skrev om den olyckan och att jag vet att hon hämtade sig från chocken, sorgen och den extrema förlusten och skapade en konstruktiv fortsättning på sitt liv och en god uppväxt för den överlevande sonen.
Nu akut är den här familjen i en obegriplig chock och ser inte ens en timme in i framtiden. Men om några månader kommer de att tragla sig framåt och uppåt igen. Med hjälp av människor i sin omgivning.
Så du ska inte inleda din text med "Bara för att du ... kunde varva..." för hela min text går ut på att vi inte kunde utan var tvingade att varva och ibland fick vi ta barnen med till jobbet !! Sjukvården är extremt dåligt anpassad till vårdpersonalens behov.