Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-06-30, 23:20
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Haren är en övernojig jävel, tycker jag. Ett kliv emot honom så får han världens panik och tar till flykten som om man ryckt upp ett maskingevär fast man egentligen bara är på väg till ICA.. Skulle man lyckas fånga en så skulle fanskapet aldrig sluta sprattla. Den lever ofta nära människor i halvurbana områden men lär sig aldrig att vi till 99,9,9,9,9% inte vill den något illa.

Jag nominerar alltså Fältharen.

Det stämmer inte helt. På senare tid har jag stött på en hel del harar som sitter intill cykelbanor och idisslar medan man går förbi. Även rådjur har blivit mindre rädda av sig. En pandemi-effekt?
Citera
2024-06-30, 23:21
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Rådjur, det verkar inte spela någon roll hur lång avstånd man än har från dem. Ser de att man ser dem så lägger de bena på ryggen oavsett om man är nära eller ej. Men de har ju sina skäl att vara rädda också.

Ett annat skyggt djur är vildsvinet som man ofta bara får se spåren av där de drar fram.

Efter pandemin upplever jag att rådjur blivit mindre rädda av sig. De kan befinna sig ganska nära leder där människor och till och med hundar är ute och går, utan att bry sig.
Citera
2024-07-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Ja, denna fråga rör inte bara husdjur, utan ALLA djur!

Själv tycker jag att Igelkotten verkar vara ett väldigt misstänksamt djur. Den trippar alltid omkring i all hast och tittar sig misstänksamt åt alla håll. Och när man sedan närmar sig den rullar den snabbt ihop sig i skyddsställning som om man vore livsfarlig.
Dessutom skulle jag vilja nominera Lamadjuret som alltid blänger skeptiskt på sin omgivning och gör ett intryck av att kunna spotta en i ansiktet vid minsta snedsteg.
Strutsen verkar även den misstänksam med sin bistra och cyniska uppsyn. Den ser ut att kunna explodera i ett angrepp när som helst. Strutsen är ju dock i princip samma djur som Laman så jag går inte in djupare på motiveringen där.
Vad anser ni i ärendet?

Mest neurotisk är vargen. Den är ett nervvrak då arten inte hade överlevt annars. I skarp kontrast mot hunden som är ganska välanpassad.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in