2024-07-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krambakter
Har man tak över huvudet och pengar att köpa mat för så är det inte akut gissar jag. Att man sen är fattig och inte har råd att betala alla utgifter kan fortfarande vara sant.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att så många här inte vet hur det är att vara djupt nere i en depression. Folk blir sjukskrivna för mindre. Men LD är lat och bortskämd som inte söker jobb mitt i den kris som en skilsmässa kan innebära, och när hon dessutom är så sjuk att hon vill ta livet av sig. Är ni så här okunniga på riktigt?

För egen del hoppas jag att jag inte är så okunnig. Men å andra sidan så litar jag inte på något LD påstår, med mindre än att hon har bra källor eller hon påstår något jag sedan tidigare vet stämmer. Jag skulle inte se det som omöjligt att hon påstår en massa saker om sin mentala hälsa (och hälsa i övrigt) om det ger henne någon typ av fördel, även om det hon påstår är ren lögn.

Övriga skribenter på Flashback får tala för sig själva.
Citera
2024-07-01, 14:36
Medlem
TjongPricks avatar
Citat:
Har man tak över huvudet och pengar att köpa mat för så är det inte akut gissar jag. Att man sen är fattig och inte har råd att betala alla utgifter kan fortfarande vara sant.

Jag tycker det är anmärkningsvärt att så många här inte vet hur det är att vara djupt nere i en depression. Folk blir sjukskrivna för mindre. Men LD är lat och bortskämd som inte söker jobb mitt i den kris som en skilsmässa kan innebära, och när hon dessutom är så sjuk att hon vill ta livet av sig. Är ni så här okunniga på riktigt?

Man mår sämre av att bara sitta hemma om dagarna, men du har en poäng.
Citera
2024-07-01, 14:45
Medlem
moralhoras avatar
Om nu Ladyn vill försöka så kan hon väl börja prata om Long Island Serial Killer-grejen? Passar hennes brand etc.
Citera
2024-07-01, 15:17
Medlem
Citat:

Så länge hon kommer kräkas sitt pro-palestina skit på Instagram har jag noll sympati för hennes mående! Är hon verkligen så sjuk att hon vill ta livet av sig? verkligen? Tror inte alls på det men är det så är det fortfarande mig helt likgiltig med tanke på hennes skit på Instsgram.
Tycker mer det verkar som vanligt.. du är okunnig på riktigt.
Citera
2024-07-01, 15:19
Medlem
Citat:

Häromdagen svarade hon på stories att hon delvis jobbar ideellt med karateföreningens administrativa arbete (hej kvinnofälla!). Hon är säkerligen deprimerad, men inte djupt. Du visar på okunskaper i psykiatri.

Vidare har hon varit deprimerad sedan 2021. Varför gå så länge med obehandlad depression? Det finns hjälp att få, speciellt om man har pengar, vilket hon har (skulle O neka sina barns mor terapi om hon är självmordsbenägen?).
Citera
2024-07-01, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lassea
Det är bl.a. precis sånt här som gör att hon är helt omöjlig att ta på allvar. Hon är helt blåst. Att folk inte ser igenom henne är helt obegripligt.

Tvärtom, hon är smart. Hon vet vad som provocerar. Det är så hon lyckats bygga upp sin plattform. Hon har vunnit priser för detta. Årets Provovakatör-Mama, exempelvis. Vad du än säger så är det inte bara jag som tycker att hon är smart. Tidningen Mama var ett jättestort magasin med tusentals läsare som röstade fram pristagarna som fick ta emot priser på en gala med flera hundra Pers i publiken. Och hon har fått flera liknande utmärkelser.
Citera
2024-07-01, 17:14
Medlem
plommonstups avatar
Citat:

Självklart kan en djup depression medföra att det blir snudd på omöjligt att ta sig för något. Å andra sidan har LD:s oförmåga att plugga, ta körkort eller på annat sätt se till att bli något så när självständig inför en eventuell separation hållit i sig i minst 15 år, och så länge har hon väl inte varit djupt deprimerad. Får intryck av att hon räknat med att bli försörjd livet ut av sin (dåvarande) man.
Citera
2024-07-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Tvärtom, hon är smart. Hon vet vad som provocerar. Det är så hon lyckats bygga upp sin plattform. Hon har vunnit priser för detta. Årets Provovakatör-Mama, exempelvis. Vad du än säger så är det inte bara jag som tycker att hon är smart. Tidningen Mama var ett jättestort magasin med tusentals läsare som röstade fram pristagarna som fick ta emot priser på en gala med flera hundra Pers i publiken. Och hon har fått flera liknande utmärkelser.

Fortfarande…. Helt obegripligt! Jag förstår att du inte förstår och du är inte ensam.
Citera
2024-07-01, 19:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lassea
Fortfarande…. Helt obegripligt! Jag förstår att du inte förstår och du är inte ensam.

Jag tar inte ställning angående det som rör Palestina, då jag inte anser att det hör hemma i den här skvallertråden om en halvkändis som inte jobbar med politik, inte har nån utbildning i det och inte är nån expert i ämnet. Jag tycker att det går att diskutera en halvkändis eller Instagramoprofil ur utifrån andra aspekter, trots att denne tar ställning offentligt i en politisk fråga. Din ståndpunkt i frågan om Palestina och hur du ser på Lady Dahmers ställningstagande har framgått med all tydlighet nu! Jag vet inte vad du vill med att upprepa detta som svar på i stort sett alla inlägg i tråden? "Lady Dahmer har snygga skor!" Ditt svar: "Ja men a Palestins då??? Hur kan du berömma hennes skor när hon har fel angående Palestina?! Va va va???" Ja, vi vet, vad vill du?
Citera
2024-07-01, 20:11
Avslutad
Citat:

Håller med om detta! Men Lady Dahmer är ju inte den enda i världen som är deprimerad. Hon är ju inte sen med att kasta andra under bussen och kalla dem "lata arbetslösa som har för lite att göra". Till exempel influensers som hon tror "inte jobbar" utan fikar hela dagarna, fast de egentligen jobbar väldigt mycket även om det kanske inte ser så ut på deras Instagramkonton. De kan ju också vara deprimerade och inte orka med ett vanligt jobb. Och de kan vara ensamstående eller mitt i en separation fast de är gifta eller sambos på pappret. De kan vara både ensamstående, hemlösa, panka och deprimerade och behöva dra in pengar för att försörja sina barn. LD är inte den enda i världen som har problem som ursäktar allt. De problem hon har nu i samband med skilsmässan har ju massor av kvinnor haft de senaste femton åren men LD har vägrat att lyssna när nån påtalat det (även om hon såklart inte minns det nu och tycker att jag är en idiot). Hon är unik och det är bara hennes ursäkter som duger, enligt henne alltså. Som jag ser det är hennes situation inte ett dugg unik utan en riktig klassiker. Efter hur hon uttryckt sig om andra kvinnor och svarat folk som beskrivit liknande problem så har jag svårt att tycka synd om henne, även om jag förstår själva problematiken i sig. Jag känner empati med henne som medmänniska men inte mer än så.
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-07-01 kl. 20:15.
Citera
2024-07-01, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trass
Vidare har hon varit deprimerad sedan 2021. Varför gå så länge med obehandlad depression? Det finns hjälp att få, speciellt om man har pengar, vilket hon har (skulle O neka sina barns mor terapi om hon är självmordsbenägen?).

Men hon har väl ingen skyldighet att redogöra för detta? Du antyder att hon gör fel gentemot mot barnen - vad vet du om vad hon har gjort och inte gjort för att må bättre? Hon har skrivit att hon både har ätit olika mediciner i många år och gått i terapi, sysslat med träning och olika typer av självhjälp. Hon har väl ingen skyldighet att redovisa hela sitt liv? Du kommer med väldigt otrevliga antydningar.
Citera
2024-07-01, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Jag tar inte ställning angående det som rör Palestina, då jag inte anser att det hör hemma i den här skvallertråden om en halvkändis som inte jobbar med politik, inte har nån utbildning i det och inte är nån expert i ämnet. Jag tycker att det går att diskutera en halvkändis eller Instagramoprofil ur utifrån andra aspekter, trots att denne tar ställning offentligt i en politisk fråga. Din ståndpunkt i frågan om Palestina och hur du ser på Lady Dahmers ställningstagande har framgått med all tydlighet nu! Jag vet inte vad du vill med att upprepa detta som svar på i stort sett alla inlägg i tråden? "Lady Dahmer har snygga skor!" Ditt svar: "Ja men a Palestins då??? Hur kan du berömma hennes skor när hon har fel angående Palestina?! Va va va???" Ja, vi vet, vad vill du?

För mig är det ointressant om du tar hänsyn eller inte till palestinafrågan, kan inte påminna mig att jag frågat vad du tycker.
Då hennes Instagram handlat extremt mycket om just den frågan så kommenterar jag det utan att fråga dig om lov.
Ditt lallande om hennes skor kommenterar jag inte mer än att jag tycker ditt lallande haltar.
Skrivs det inlägg där någon försöker påvisa att ld skulle vara smart så måste det väl vara helt okej att jag hävdar motsatsen.
Säger ld själv att det inte förekom våldtäkter den 7:e oktober, eller någon skriver att ld har rätt i det - då får du tåla att jag skriver att de har fel. Jag kommenterar alltså utan att lura på vad du tycker om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in