Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2024-06-26, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vad har ens någonting jag tog upp att göra med ditt ad hominem och diskrediterings-strategi om aliens och reptiler?

Är det så svårt att begripa varför det här händer först nu? Vad har det att göra med David Icke flum?

Är det för att jag nämnde Esalen och Tavistock?

Verkar som att det blev bråttom att få mig att se ut som ett flummigt rymdödle platt jord schizo nu.

Och nej. Egentligen handlar det i grunden inte om Trump eller Biden. Det var Trumps egna admin som grep Assange och begärde honom utlämnad över vad Assange gjort medans Obama var president och Biden vice president. Men att det är Trump som fängslade honom och Biden som nu släpper honom spelar definitivt in i den kontrollerade vänster-höger dialektiken.

Förutom att USA velat ha honom hela tiden enda sen Obama så det du snackar om är strunt. Och han blev inte släppt av Biden utan han var tvungen att erkänna brott för att inte behöva sitta kvar fängslad i Belmarsh av britter.

Och det jag vänder mig emot är ditt påstående att han eller Snowden är en spion. Det är mer efterblivet än diverse reptilkonspirationer. Försök bättre.
Citera
2024-06-26, 11:07
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Förutom att USA velat ha honom hela tiden enda sen Obama så det du snackar om är strunt. Och han blev inte släppt av Biden utan han var tvungen att erkänna brott för att inte behöva sitta kvar fängslad i Belmarsh av britter.

Nu kringgår du ju i princip allt jag egentligen sade bara för att blanda bort korten ytterligare med en massa semantik. Märkt att det är eran nya paradgren. En sorts deflektion och gaslighting på en och samma gång.

Det är en plea deal. Det är i stort sett ett frigivande. Vilkorligt frigivande förvisso kan det ses som.

Citat:
Och det jag vänder mig emot är ditt påstående att han eller Snowden är en spion.

Vart påstod jag ens detta? Det är inte alls vad jag sade att de var.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 11:11.
Citera
2024-06-26, 11:11
Medlem
Citat:
Nu kringgår du ju i princip allt jag egentligen sade bara för att blanda bort korten ytterligare med en massa semantik. Märkt att det är eran nya paradgren. En sorts deflektion och gaslighting på en och samma gång.

Vart påstod jag ens detta? Det är inte alls vad jag sade att de var.

Nu kringgår du ju i princip allt jag egentligen sade bara för att blanda bort korten ytterligare. Märkt att det är eran nya paradgren. Gaslighting.

Jag kringgår inte det du sa. Jag bemöter det som strunt.

Men du har rätt i att du inte kallade dom för spioner så jag ber om ursäkt för det. Det var så jag tolkade ditt inlägg. Du kallade dom snarare för något annat än vad de är, både dissidenter och visselblåsare. Enligt dig är dom vad isåfall? Brickor i ett spel?
Citera
2024-06-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Det är rimligt att svea hovrätt pratar med den bittiska åklagaren om det är meningsfullt att fortsätta den svenska processen.

Men när brittiska chefsåklagaren skriver till Marianne Ny att "Don't you dare..." när hon aviserar att hon nått vägs ände och tänker lägga ner utredningen, då förlängs/förhalas utredningen inte utifrån svenska behov.
Citera
2024-06-26, 11:14
Citat:
Jag kringgår inte det du sa. Jag bemöter det som strunt.

Men du har rätt i att du inte kallade dom för spioner så jag ber om ursäkt för det. Det var så jag tolkade ditt inlägg. Du kallade dom snarare för något annat än vad de är, både dissidenter och visselblåsare. Enligt dig är dom vad isåfall? Brickor i ett spel?

Först kallar du det jag säger strunt utan att ens bemöda dig förstå vad jag egentligen säger. Är det så jag ska tolka dig?

Och ja. Varken Assange eller Snowden är några sorts heroiska rebeller som "avslöjat" en massa. De är destabiliserings-agenter (inte spioner som du påstår att jag menade) åt samma ettablissemang de egentligen bara gynnat med vad de hållt på med. De har tillåtits först komma med en massa "avslöjanden" som vilifierar enbart USA och väst för att sedan få ännu mer PR (och cred bland de som Tavistock vill fånga in i personlighetskulterna bakom sådana som Assange och Snowden) genom att bli anklagde för våldtäkt och fängslade som martyrer (Assange) eller fått fly USA till Ryssland (Snowden). All publicitet är bra publicitet.
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 11:24.
Citera
2024-06-26, 12:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Vi kan ju inte styra över vad UK har gjort. Men jag vet inte vad som är skämmigt med det svenska agerandet. Två kvinnor anmäler sexuella övergrepp. Då är åklagaren skyldig att driva ärendet vidare om det finns grund för åtal. Men då ska tydligen Sverige släppa allting för att Assange är en hjälte som lägger ut amerikanska statshemligheter?

Sedan kan man tycka att Sverige har en helt orimlig definition av våldtäkt, men det har aldrig varit ett bekymmer om man ska sätta dit Bengt från Åkersberga.
Eftersom han aldrig åtalades fanns ingen grund för åtal. Fanns grund hade åklagaren varit skyldig att åtala, vilket hon aldrig gjorde. Hon bara förhalade nedläggningen.
Senast redigerad av outoftheblue 2024-06-26 kl. 12:28.
Citera
2024-06-26, 12:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Först kallar du det jag säger strunt utan att ens bemöda dig förstå vad jag egentligen säger. Är det så jag ska tolka dig?

Och ja. Varken Assange eller Snowden är några sorts heroiska rebeller som "avslöjat" en massa. De är destabiliserings-agenter (inte spioner som du påstår att jag menade) åt samma ettablissemang de egentligen bara gynnat med vad de hållt på med. De har tillåtits först komma med en massa "avslöjanden" som vilifierar enbart USA och väst för att sedan få ännu mer PR (och cred bland de som Tavistock vill fånga in i personlighetskulterna bakom sådana som Assange och Snowden) genom att bli anklagde för våldtäkt och fängslade som martyrer (Assange) eller fått fly USA till Ryssland (Snowden). All publicitet är bra publicitet.

Konspirationsteorier utan verklighetsbakgrund som du väljer att tro på pga politiskt bias.
Citera
2024-06-26, 12:22
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Konspirationsteorier utan verklighetsbakgrund som du väljer att tro på pga politiskt bias.

Det var ju mycket kött på benen du hade här. Både om att jag saknar verklighetsförankring och att jag skulle ha en bias.

Kan du försöka föra en saklig diskussion istället för att kalla mig knäpp och vinklad utan att ens förklara hur och varför jag skulle vara det?
Senast redigerad av torstenferdinand 2024-06-26 kl. 13:01.
Citera
2024-06-26, 12:27
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Feministerna har verkligen skämt ut sig i det här fallet.

De visar övertydligt hur de låter sig manipuleras till precis vad som helst. För trots att de kallar sig "modiga rebeller" så finns det ju inga andra som så slaviskt följer makten som de.

Här handlar det om en journalist som avslöjat hur amerikanska soldater mördar civila irakier.

Och feministerna som kallar sig vänster börjar hata honom och tycker det är rimligt att han skall sitta inspärrad i isoleringscell resten av sitt liv för att ... en kondom gick sönder under samlag?

Samtidigt försvarar de utländska gruppvåldtäktsmän och tycker att dessa i princip borde slippa straff och att vi som ogillar dem är rasister...

Och att kvinnan som anklagade Assange har en historik där hon även tidigare sprungit USA:s ärenden och till och med gripits och utvisats från Kuba, ja det är väl bara en slump enligt dessa.
Feminism som vapen mot visselblåsare. Ett "utmärkt" sätt att göra en visselblåsare impopulär och förlora folkets stöd. Ren manipulation rätt igenom när det hänger mer på vem som pekas ut som brottslig än vad som hänt.

Feminism som vapen mot visselblåsare. Usch. Syftet var att degradera honom. Och nästan alla hakade på.
Citera
2024-06-26, 12:30
Medlem
Citat:
Det är rimligt att svea hovrätt pratar med den bittiska åklagaren om det är meningsfullt att fortsätta den svenska processen.

Nej! Den bedömningen ska göras utifrån det material som åklagare och försvar lämnar in. I bägge fallen tillgängligt för motparten och formulerat på ett korrekt juridiskt språk möjligt att bemöta.
Citera
2024-06-26, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Feminism som vapen mot visselblåsare. Ett "utmärkt" sätt att göra en visselblåsare impopulär och förlora folkets stöd. Ren manipulation rätt igenom när det hänger mer på vem som pekas ut som brottslig än vad som hänt.

Feminism som vapen mot visselblåsare. Usch. Syftet var att degradera honom. Och nästan alla hakade på.

Ja, de var mycket skickliga på att blanda bort korten.

Hela #prataomdet - kampanjen syftade ju till just detta. Att framställa kampen mot Assange som en feministisk kamp. Där feministerna ville pröva lagstiftningen och om det gick att fälla män för våldtäkt på nya sätt. Och att det bara råkade vara USA:s fiende nummer ett som de ville pröva lagstiftningen på. Och hon som anmälde bara råkade ha gripits på Kuba för någon form av agentverksamhet åt USA tidigare...

Och det svenska etablissemanget hakade verkligen på:

Det följdes av fler än femton olika krönikor på temat, publicerade i medier som Svenska Dagbladet, Aftonbladet, Expressen, SVT, TV4 och flera lokala medier

Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter vann 2011 Stora journalistpriset i klassen årets förnyare för #prataomdet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prataomdet

Bush och Rumsfeldt...förlåt, Gudrun Schyman måste blivit väldigt nöjd...
Citera
2024-06-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
På tiden att det sätts punkt i denna sorgliga historia som verkligen visade upp svenskt och brittiskt rättsväsende från sin allra sämsta sida. Otroligt skämmigt ärende för två stater som anses vara stabila rättsstater.
Sedan verkar Assange vara en tämligen obehaglig person som tyvärr ser ut att gå i Putins ledband. Men det är ju inte relevant för denna här rättsprocessen.

Håller inte med om att han går i Putins ledband. Däremot så medför hans sätt att arbeta att auktoritära stater/system gynnas. Stater som styrs av öppenhet och rättssäkerhet får sina (oftast nödvändiga) fåtaliga hemligheter röjda, medan auktoritära stater utan rättssäkerhet och med total statlig styrning av information (och där det mesta hålls hemligt) kan behålla sina hemligheter.

Cirkusen kring Assange bevisar det fullständigt. I våra öppna samhällen blev det en rättshärva, i t ex Ryssland hade han avlidit (sannolikt genom "självmord" ).

Gör man det hypotetiska antagandet att Wikileaks skulle ha haft ett krav på sig att läcka lika många ryska eller kinesiska hemligheter som amerikanska hade typ 98% av Wikileaks avslöjanden aldrig skett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in