Citat:
Ursprungligen postat av
rockwiththecockout
Hur är maten på fängelset? Ser ut som att alla varma rätter är billig halvfabrikat.
Har du suttit på andra anstalter också? Hade velat veta vad skillnaden är mellan Klass 1 och 2. Om det är samma sak ungefär eller ännu mer strikt och tufft?
Jag har suttit på både klass 2 och 3, maten på klass 2an var sjukt jävla dålig. På klass 3 var den helt ok. Men på klass 2 var det katastrof och väldigt lite protein.. Skillnaden mellan klass 1 och 2 kan jag inte svara på eftersom jag inte suttit på klass 2. Men har hört att det såklart är hårdare säkerhet osv. När det kommer till att folk tror att fängelse är någon typ av "3 stjärnigt hotell med samma typ av mat" så är dom helt ute och cyklar. Iallafall på dom anstalter där jag suttit. Att dela rum med någon är dessutom hemskt, framförallt om du inte kommer överrens med den personen. Folk verkar även tro att det inte sitter "riktigt tunga grabbar" på klass 2 vilket det gör. Många som kommer från klass 1 till 2 för att dom skött sig. Även många gängmedlemmar och liknande som ibland sitter kortare straff och då får sitta klass 2.. Blir så jävla trött på alla som ska leka experter här inne, fastän dom aldrig varken suttit eller jobbat inom kriminalvården..