Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-22, 02:02
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Någon som vet om Krantz son, är artisten Sebastian Krantz? Musik verkar ju ligga i generna hos båda.
Sebastian är systerson till Daniel.
Citera
2024-06-22, 12:37
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Dom sitter ju bara i en cell 23h/dygnet.
Nej inte om du ej har restriktioner då sitter du ofta på ett gem häkte, som sagt han får isf följa olika individer så man får hela bilden. Du kan fö även ha samsittning även med restriktioner
Citera
2024-06-22, 12:53
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Väldigt stereotypt att Krantz vill utbilda sig till behandlingspedagog. Det är ofta som just pundare och kriminella när de ska bli något hederligt plötsligt ska jobba med sånt de själva har problem med.

Nej, Krantz ska inte bli behandlingspedagog för han är de sämste på att hjälpa andra med beroendeproblematik. Det vore som att f.d bankrånare skulle bli bra poliser och det vet alla inte skulle fungera.

De allra flesta som jobbar som behandlingspedagog är gamla missbrukare.

Nu är dock Krantz allt annat än redo att bli det och jag tvivlar på att han någonsin kommer bli.
Senast redigerad av stolenChevy 2024-06-22 kl. 12:56.
Citera
2024-06-22, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockwiththecockout
Hur är maten på fängelset? Ser ut som att alla varma rätter är billig halvfabrikat.

Har du suttit på andra anstalter också? Hade velat veta vad skillnaden är mellan Klass 1 och 2. Om det är samma sak ungefär eller ännu mer strikt och tufft?

Jag har suttit på både klass 2 och 3, maten på klass 2an var sjukt jävla dålig. På klass 3 var den helt ok. Men på klass 2 var det katastrof och väldigt lite protein.. Skillnaden mellan klass 1 och 2 kan jag inte svara på eftersom jag inte suttit på klass 2. Men har hört att det såklart är hårdare säkerhet osv. När det kommer till att folk tror att fängelse är någon typ av "3 stjärnigt hotell med samma typ av mat" så är dom helt ute och cyklar. Iallafall på dom anstalter där jag suttit. Att dela rum med någon är dessutom hemskt, framförallt om du inte kommer överrens med den personen. Folk verkar även tro att det inte sitter "riktigt tunga grabbar" på klass 2 vilket det gör. Många som kommer från klass 1 till 2 för att dom skött sig. Även många gängmedlemmar och liknande som ibland sitter kortare straff och då får sitta klass 2.. Blir så jävla trött på alla som ska leka experter här inne, fastän dom aldrig varken suttit eller jobbat inom kriminalvården..
Citera
2024-06-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingteddybear1312
Jag har suttit på både klass 2 och 3, maten på klass 2an var sjukt jävla dålig. På klass 3 var den helt ok. Men på klass 2 var det katastrof och väldigt lite protein.. Skillnaden mellan klass 1 och 2 kan jag inte svara på eftersom jag inte suttit på klass 2. Men har hört att det såklart är hårdare säkerhet osv. När det kommer till att folk tror att fängelse är någon typ av "3 stjärnigt hotell med samma typ av mat" så är dom helt ute och cyklar. Iallafall på dom anstalter där jag suttit. Att dela rum med någon är dessutom hemskt, framförallt om du inte kommer överrens med den personen. Folk verkar även tro att det inte sitter "riktigt tunga grabbar" på klass 2 vilket det gör. Många som kommer från klass 1 till 2 för att dom skött sig. Även många gängmedlemmar och liknande som ibland sitter kortare straff och då får sitta klass 2.. Blir så jävla trött på alla som ska leka experter här inne, fastän dom aldrig varken suttit eller jobbat inom kriminalvården..

Skillnaden på klass 1 och 2 kan jag inte svara på eftersom jag inte suttit på klass 1* skulle det stå..
Citera
2024-06-22, 15:42
Medlem
Rätt löjligt att han skriver "Tobias" på en uppenbart svarting .
Citera
2024-06-22, 17:42
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Rätt löjligt att han skriver "Tobias" på en uppenbart svarting .

Det är för att upprätthålla Vänsterns lögner att det sitter fler svenskar än invandrare på våra anstalter, alla med insyn vet ju att så inte är fallet, men när det blir såhär konkret som i detta fallet är det vitpixling rötförvrängare och svenska namn de enda de kan göra.
Citera
2024-06-22, 19:28
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Sebastian är systerson till Daniel.

Åh fan. Världen är liten ändå alltså Krantz har ju bra röst och fick lite känslan av Sebastians röst när Daniel sjöng på avdelningen i 5e avsnittet.
Citera
2024-06-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnessem
Förklara "lämna avdelningen"? De intagna kan väl knappast själva bestämma över sånt?

Nej om man vill bli förflyttad gör man något som man inte ska, exempelvis slänger en stol igenom ett fönster typ 😅
Citera
2024-06-22, 23:53
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewaline
Nej om man vill bli förflyttad gör man något som man inte ska, exempelvis slänger en stol igenom ett fönster typ 😅

går inte fönstret söder då?
Citera
2024-06-23, 05:36
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
går inte fönstret söder då?
Tror du det är vanliga fönster på en anstalt, som det är på vilken villa som helst eller?
Citera
2024-06-23, 07:21
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Tror du det är vanliga fönster på en anstalt, som det är på vilken villa som helst eller?

har jag påstått det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in