Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-21, 17:31
Medlem
Hej har fått slut på tram så tänkte poppa etoricoxib 60mg , äre samma effekt som tram ?? har aldrig tagit den innan
hur många ska jag poppa för o känna nått
vad är det för effekt
Citera
2024-06-21, 17:41
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman00
Hej har fått slut på tram så tänkte poppa etoricoxib 60mg , äre samma effekt som tram ?? har aldrig tagit den innan
vad är det för effekt
Du kommer inte att känna ett skit, annat än om du överdoserar och har kass lever eller njurar så kommer de bli sämre. Ungefär lika smart som att överdosera Alvedon eller Diklofenark. Etoricoxib är starkt inflammationshämmande med liknande smärtlindring som Ipren.

Lägg till att de kan paja magen också. Jag har ätit 120mg/dag förr i tiden för kronisk inflammation i leder.
Senast redigerad av Onanikrem 2024-06-21 kl. 17:45.
Citera
2024-06-21, 21:07
Medlem
opeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyman00
vad är det för effekt

Håller med föregående talare. Du tar stora risker om du överdoserar.
Bla hjärtsvikt är inte något roligt att få:
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...e-hjartproblem

"Risk för hjärtsvikt ökade med sju substanser vanliga NSAID: diclofenac, ibuprofen, indomethacin, ketorolac, naproxen, nimesulide, och piroxicam. Samt för två COX 2-hämmare: etoricoxib och rofecoxib Risken för att behöva uppsöka sjukhus varierade mellan 16 procent och 83 procent beroende på medel.

Risken för hjärtsvikt var fördubblad vid höga doser av: diclofenac, etoricoxib, indomethacin, piroxicam, och rofecoxib. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in