Jag älskade att flyga tills jag flög en gammal rysk militärhelikopter där i princip allt var trasigt, flög ut till en ö mitt i indiska oceanen.
Ett annat år flög vi samma sträcka med ett sjöflygplan och landade i kraftiga vågor, då hade vi barnen med oss och jag var övertygad om att det skulle gå åt helvete och det var nog inte långt borta från att det skulle gå åt helvete heller. Man märkte av hela stämningen i planet men jag höll mig lugn för barnens skull.
Sen flög jag med i ett superlitet sportplan med ett av våra barn och skulle landa i kraftig sidvind, det var inte skojigt då nosen pekade åt ett annat håll än mot landningsbanan då vi sjönk ner inför landning.
Sen var landningen för kort när vi skulle mellanlanda i Turkiet, man såg rädslan hos flygvärdinnorna då piloten gav full gas en stund innan vi skulle landa.
Sen var jag flygrädd eller i alla fall tyckte det var olustigt att flyga, sen växte barnen upp och behöver inte mig längre och då släppte också flygrädslan, fast några farkoster jag redan har testat tidigare kommer jag undvika.
Mina tips för att inte bli flygrädd, flyg inte ryska militärhelikoptrar, sportplan eller sjöflyg i dåligt väder.
Ni piloter i tråden måste ha varit med om otäcka händelser men mörkar dom för att inte skrämma upp oss, det gillar iofs jag.