Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Men ditt inbillningsbegåvade jävla aspiespån. Du kan bara inte sluta tjata om ”Palestinarörelsen”. Sökte NMR medlemskap där eller vad vill du ha sagt? Vilka är kraven? Kina, Ryssland jämte de flesta länder i världen stödjer Palestina och fördömer Israels framfart i Gaza. Blir de medlemmar i ”Palestinarörelsen” då? Eller måste man verka i Sverige?
Jag har aldrig hävdat att judar ”kontrollerar” båda sidor utan det är bara din sönderkonspirerade hjärna som misstolkar det jag skriver. Det är du som påstått att den anti-sionistiska rörelsen är judisk vilket jag absolut inte håller med om. Vad trodde du att jag menade med mina exempel i form av judiska pro-vapengrupper och judiska pro-lifegrupper?
Jag ifrågasätter hela ditt upplägg. Du är en förvirrad tönt som tror att du framstår som smart när du fokuserar på ”judiska narrativ” som du tycker dig avslöja men som endast din extremt lilla konspirationsklubb bryr sig om. Om människor fungerade som i din autistbubbla så skulle nationella för länge sen tagit makten i alla länder i Europa. Svara nu istället på min fråga för jag har besvarat dina frågor. Vad är det för resultat du förväntar dig att uppnå?
Har du hål i huvudet.
Varför skall jag släppa något som du själv poängterar är en viktig rörelse i USA och att den är ett direkt hot mot judisk makt, något jag absolut inte håller med om.
Jag har aldrig påstått att allt detta handlar om Sverige. Men eftersom det är NMR:s ställningstaganden i frågan som delvis diskuteras så följer det sig naturligt att detta också tas upp och försvaras eller kritiseras. Att du sedan inte kan skilja detta från det geopolitiska och verkar vilja påstå att all kritik mot Israel bör ses som en och samma rörelse får du skylla din egen dumhet på. Det är under inga omständigheter autistiskt att skilja på detta utan i allra högsta grad nödvändig för att dra rätt slutsatser.
Vill du gå vidare måste du börja svara på frågor, vilket du konstant undvikit sedan början på denna diskussion.
Det fetstilta
Du sade följande:
"Judar försöker alltid att spela båda sidor. Det du länkar till om Keith Woods understryker just det. Har man inte genomskådat detta så förstår man helt enkelt inte fullt ut hur judar fungerar"
Du hänvisar till citatet av Keith Woods som beskyller judar för att de alltid skyller på vita för sitt eget beteende, i det här fallet sionism. Vilket precis är hela min poäng med att kritisera den pro-palestinska antisionistiska rörelsen, något som du konstant kritiserat mig för med massa svammel om konspirationer. Trots att du själv håller med om att de alltid agerar så. Inte bara ett väldigt kognitivt dissonant resonerade utan bevisligen inkorrekt och falskt. Hade du bara släppt det dravlet hade detta kanske kunna komma någonstans.
Men visst. Försöker spela, försöker kontrollera är inte helt samma sak som att kontrollera så det var lite slarvigt uttryckt. Jag köper försöker kontrollera/spela. Rätt skall vara rätt. Min poäng kvarstår dock att detta är ett problem som måste beaktas.
Skitsnack. Du har inte refuterat något av mina huvudargumentet. Din ängslighet över att vägra bemöta mina frågor är talande för att du uppenbarligen har hål i dina resonemang och istället måste tillskrivas mig massa dravel.
Nej. Jag frågade först och har tröttnat på ditt patologiska undvikande, jag svarar efter.