2024-06-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Desperationen när en man inte känner sig hörd, inte får ha tolkningsföreträde och inte får tala om för kvinnor hur de skall tänka, göra och välja är minst sagt talande.

Nu känner sig lilltrollet förnedrad. Han är kränkt på riktigt.
En kvinna vägrar vika sig och en kvinna vägrar svara på irrelevanta frågeställningar och böja sig för toktrollets förvirrade försök till logik.
Då måste lilltrollet upprepat försöka rädda ansiktet genom, att med tårar i ögonen och klump i halsen, trumpeta ut att han minsann "krossat" de kvinnor som inte köper hans stapplande försök till logik.
Han blir arg, riktigt rasande faktiskt - och hamrar ut sina känslor på tangenterna.

Sen undrar folk och ifrågasätter varför kvinnor föredrar en björn framför en främmande man i skogen.
Skulle du vilja träffa det här trollet i skogen om du var kvinna?

Massor av män har krossat dina hjärndöda resonemang i den här tråden. Så fort du får motfrågor som blir för jobbiga börjar du gapa om att de är "irrelevanta" och vägrar svara på dem likt ett litet barn. Det är sannerligen en patetisk syn.

Och som om inte det vore nog kommer du nu med kvinnokortet också

Desperatation av sällan skådat slag.

Jag kan avsluta med att meddela att du, trots att du är kvinna, får räkna med att bli ifrågasatt och få mothugg när du uttalar dig så pass dumt som du gör. Men det förvånar mig inte att du förväntar dig special treatment pga ditt kön.
Citera
2024-06-17, 09:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Massor av män har krossat dina hjärndöda resonemang i den här tråden. Så fort du får motfrågor som blir för jobbiga börjar du gapa om att de är "irrelevanta" och vägrar svara på dem likt ett litet barn. Det är sannerligen en patetisk syn.

Och som om inte det vore nog kommer du nu med kvinnokortet också

Desperatation av sällan skådat slag.

Jag kan avsluta med att meddela att du, trots att du är kvinna, får räkna med att bli ifrågasatt och få mothugg när du uttalar dig så pass dumt som du gör. Men det förvånar mig inte att du förväntar dig special treatment pga ditt kön.
Jag har inget emot vare sig motfrågor, mothugg eller att bli ifrågasatt så länge det har relevans för ämnet.
Rysk roulett har inte det, vilken etnicitet männen är har inte heller det.

Att jag är kvinna och du/ni inte är det är relevant för frågeställningen
Citera
2024-06-17, 10:10
Medlem
Citat:
Jag ser inga belägg för det hon säger, så jag tar det där med en nypa salt.
Hon förenklar också hela problematiken kraftigt - det är givetvis inte så att kvinnor som stannar i dåliga äktenskap lever tryggare än kvinnor som lämnar dåliga äktenskap.
En annan faktor som givetvis spelar in är också att det sannolikt inte ingås äktenskap med män som manifesterat våld i lika hög grad som det ingås äktenskap med män som visat på goda kvaliteter.
Det vore intressant att se vad det är för undersökningar hon lutar sig emot.

Nej det är sant att kvinnor väljer fredligare män.

Fast troligare är singel-kvinnor mer rädda för män än gifta kvinnor eftersom de utsätts för mindre våld.

Här är en undersökning från 1994 som visar:

"A 1994 Justice Department report, based on the National Crime Victimization Survey, found that single and divorced women were four to five times more likely to be victims of violence in any given year than wives;"

https://www.city-journal.org/article/why-marriage-is-good-for-you

"For women, the protective benefits of marriage are also powerful, though not quite as large. Nine out of ten wives alive at age 48 will live to be senior citizens, compared with just eight out of ten divorced and single women."

Fast det är män som tjänar mest på att vara gifta:

"When Linda Waite and a colleague, for example, analyzed mortality differentials in a very large, nationally representative sample, they found an astonishingly large "marriage gap" in longevity: nine out of ten married guys who are alive at 48 will make it to age 65, compared with just six in ten comparable single guys (controlling for race, education, and income)."

Så män vinner stort på vara med kvinnor och skydda dem. De blir starkare av det och vill inte dö lika gärna och naturligtvis mår de bättre.

Ju fler kvinnor som är gifta ju säkrare blir omgivningen och desto mindre rädda för män.

Nu är trenden att färre kvinnor vill ha relationer med män och vi får mer rädda kvinnor.
Senast redigerad av Prepper 2024-06-17 kl. 10:28.
Citera
2024-06-17, 10:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Nej det är sant att kvinnor väljer fredligare män.

Fast troligare är singel-kvinnor mer rädda för män än gifta kvinnor eftersom de utsätts för mindre våld.

Här är en undersökning från 1994 som visar:

"A 1994 Justice Department report, based on the National Crime Victimization Survey, found that single and divorced women were four to five times more likely to be victims of violence in any given year than wives;"

https://www.city-journal.org/article/why-marriage-is-good-for-you
Ja, att singelkvinnor (och singelmän) i högre grad utsätts för våld är ju inte så konstigt. Människor som är singel utsätter sig i högre grad än gifta för olika situationer som kan vara osäkra. När det gäller kvinnor så anses singlar också i högre grad än gifta vara "lovligt byte".
Det handlar inte per se om att de är gifta - utan om skillnader i både livsstil och hur de uppfattas av omgivningen.
Det är ju inte heller så - vilket jag fick intrycket av att hon påstod - att män blir snällare för att man gifter sig med dem.

Citat:
"For women, the protective benefits of marriage are also powerful, though not quite as large. Nine out of ten wives alive at age 48 will live to be senior citizens, compared with just eight out of ten divorced and single women."

Fast det är män som tjänar mest på att vara gifta:

"When Linda Waite and a colleague, for example, analyzed mortality differentials in a very large, nationally representative sample, they found an astonishingly large "marriage gap" in longevity: nine out of ten married guys who are alive at 48 will make it to age 65, compared with just six in ten comparable single guys (controlling for race, education, and income)."

Så män vinner stort på vara med kvinnor och skydda dem. De blir starkare av det och vill inte dö lika gärna och naturligtvis mår de bättre.
Ja, eller så lever helt enkelt singelmän farligare/ohälsosammare liv än singelkvinnor - när det gäller gifta så är det ju ingen skillnad mellan män och kvinnor - och när det gäller kvinnor är det ingen stor skillnad mellan gifta och singlar.
Citera
2024-06-17, 10:37
Medlem
Citat:
Desperationen när en man inte känner sig hörd, inte får ha tolkningsföreträde och inte får tala om för kvinnor hur de skall tänka, göra och välja är minst sagt talande.

Nu känner sig lilltrollet förnedrad. Han är kränkt på riktigt.
En kvinna vägrar vika sig och en kvinna vägrar svara på irrelevanta frågeställningar och böja sig för toktrollets förvirrade försök till logik.
Då måste lilltrollet upprepat försöka rädda ansiktet genom, att med tårar i ögonen och klump i halsen, trumpeta ut att han minsann "krossat" de kvinnor som inte köper hans stapplande försök till logik.
Han blir arg, riktigt rasande faktiskt - och hamrar ut sina känslor på tangenterna.

Sen undrar folk och ifrågasätter varför kvinnor föredrar en björn framför en främmande man i skogen.
Skulle du vilja träffa det här trollet i skogen om du var kvinna?

Varför skulle jag gråta över en infertil, barnlös kvinna med lågt IQ som sitter själv på sin kammare och hatar på män? Du lever i en fantasivärld om du tror att du någonsin skulle kunna påverka mig emotionellt haha.

Alla som kan läsa dina och mina ''back and forths'' kan tydligt se vad du är för typ av person.

Du är en propagandist. Inget annat.

När du blir överkörd så försöker du få motståndaren att låta som en förövare genom att säga: ''Skulle du vilja träffa det här trollet i skogen om du var kvinna''?

Nej, jag är inget troll, tvärtom, jag diskuterar ju i god tro. Det är mer än vad man kan säga om dig.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-17 kl. 10:40.
Citera
2024-06-17, 10:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Varför skulle jag gråta över en infertil, barnlös kvinna med lågt IQ som sitter själv på sin kammare och hatar på män? Du lever i en fantasivärld om du tror att du någonsin skulle kunna påverka mig emotionellt haha.

Alla som kan läsa dina och mina ''back and forths'' kan tydligt se vad du är för typ av person.

Du är en propagandist. Inget annat.

När du blir överkörd så försöker du få motståndaren att låta som en förövare genom att säga: ''Skulle du vilja träffa det här trollet i skogen om du var kvinna''?

Nej, jag är inget troll, tvärtom, jag diskuterar ju i god tro. Det är mer än vad man kan säga om dig.
Att du är emotionellt påverkad behöver jag inte inbilla mig - det framgår väldigt tydligt i dina inlägg.
Bara titta på hur du i inlägget jag citerar nu tror att du kan angripa mig genom påståenden om "infertilitet", "barnlös", "lågt IQ" osv.

Jag behöver inte anstränga mig för att hitta på och spotta ut nedlåtande omdömen om dig - dina inlägg får tala för sig själv.

Att jag kallar dig troll beror på att du själv kallar dig för troll.
Du har väl koll på vad du har för användarnamn?
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag har inget emot vare sig motfrågor, mothugg eller att bli ifrågasatt så länge det har relevans för ämnet.
Rysk roulett har inte det, vilken etnicitet männen är har inte heller det.

Att jag är kvinna och du/ni inte är det är relevant för frågeställningen

Att vara kvinna har relevans med möte med en man. Dock inte vid möte med björn. Där är det om man överraskar björnen eller om man kommer mellan dess byte/ungar eller om björnen blivit påskjuten som är relevant. Björnen struntar högaktningsfullt vilket kön en människa har. Så varför folk pratar om björnolyckor där kvinnor är inblandade är lite märkligt. Tror dock inte för en sekund att någon kvinna hellre befinner sig i någon av ovanstående situationer än att de springer på en man när de är på väg hem från krogen.

Men visst, det känns tryggare för kvinnor om det inte dyker upp någon man när de plockar svamp i björnskogen. Denna utflykt i skogen känns också tryggare än att gå själv hem från krogen. Det är också som så att eftersom artfränder även har ett sexuellt intresse så är det fåtal män som har ett sjukligt sexuellt intresse farligare än en björn för kvinnor. Men att en slumpmässig man skulle vara farligare? Nej, de flesta män är inte sjuka i huvudet. Sammanfattningsvis: En kvinna som får plocka svamp i fred känner sig tryggare än en kvinna som går hem från krogen och springer på en främmande man. Det låter rimligt. Det gör män också även om vi bara riskerar att åka på stryk.
Citera
Medlem
Citat:
Jag ser inga belägg för det hon säger, så jag tar det där med en nypa salt.
Hon förenklar också hela problematiken kraftigt - det är givetvis inte så att kvinnor som stannar i dåliga äktenskap lever tryggare än kvinnor som lämnar dåliga äktenskap.
En annan faktor som givetvis spelar in är också att det sannolikt inte ingås äktenskap med män som manifesterat våld i lika hög grad som det ingås äktenskap med män som visat på goda kvaliteter.
Det vore intressant att se vad det är för undersökningar hon lutar sig emot.

Tar du även vad kvinnor tycker i den här frågan med en nypa salt då du hittills inte har kunnat presentera belägg som visar för att gemene kvinna faktiskt väljer att möta en björn framför en man?

OK, så logiken är att man ska ta saker med en nypa salt som det inte har presenterats belägg för. Vad bra! Då kan alla i tråden ta allt det du säger med en nypa salt och det rekommenderas av ingen mindre än dig själv.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-17 kl. 10:52.
Citera
2024-06-17, 11:01
Medlem
Citat:
Att du är emotionellt påverkad behöver jag inte inbilla mig - det framgår väldigt tydligt i dina inlägg.
Bara titta på hur du i inlägget jag citerar nu tror att du kan angripa mig genom påståenden om "infertilitet", "barnlös", "lågt IQ" osv.

Jag behöver inte anstränga mig för att hitta på och spotta ut nedlåtande omdömen om dig - dina inlägg får tala för sig själv.

Att jag kallar dig troll beror på att du själv kallar dig för troll.
Du har väl koll på vad du har för användarnamn?

Så ditt argument är att om ett ord (Trollkarlspelle) innehåller ett annat ord (troll) så är det lämpligt och korrekt att det mindre ordet i ett större ord representerar vad någon är eller vad någon syftar på? Är det vad du menar?

Så om jag går till ett konditori och vill beställa en saftig biskvi så tolkar du det som att jag vill beställa ett bi eftersom ordet biskvi råkar innehålla ordet bi ?

Om någon heter Pia, betyder det att det är lämpligt att kalla henne för den matematiska konstanten Pi (3.14.....)?

Det är dina ord, inte mina. Jag har applicerat din logik.

Svara på dessa två frågor tack.

Nej, jag kallar inte mig själv för troll. Jag heter Trollkarlspelle på det här forumet. Kan du skilja på trollkarl och troll? Du verkar inte kunna det.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-17 kl. 11:03.
Citera
2024-06-17, 11:01
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Tar du även vad kvinnor tycker i den här frågan med en nypa salt då du hittills inte har kunnat presentera belägg som visar för att gemene kvinna faktiskt väljer att möta en björn framför en man?

OK, så logiken är att man ska ta saker med en nypa salt som det inte har presenterats belägg för. Vad bra! Då kan alla i tråden ta allt det du säger med en nypa salt och det rekommenderas av ingen mindre än dig själv.

Tror att det handlar om ett hypotetiskt möte med en björn eller man. Där björnen antas ägna sig åt sitt naturliga beteende och mannen antas vara en representant för de män som är sjuka i huvudet. Så det feministerna har kommit på är att en björn som lufsar i skogen eller en haj som simmar i havet är mindre farliga för kvinnor än några av de män man möter på tunnelbanan. Så är det ju.
Citera
2024-06-17, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Tror att det handlar om ett hypotetiskt möte med en björn eller man. Där björnen antas ägna sig åt sitt naturliga beteende och mannen antas vara en representant för de män som är sjuka i huvudet. Så det feministerna har kommit på är att en björn som lufsar i skogen eller en haj som simmar i havet är mindre farliga för kvinnor än några av de män man möter på tunnelbanan. Så är det ju.

Det jag syftar på är att hon hänvisar hela tiden till att kvinnor vill hellre möta en björn än en man. Hon har inte presenterat några belägg för detta. För att detta ska vara korrekt att säga utifrån ett statistiskt perspektiv så behöver man titta på urvalet noggrant.

Jag använder hennes kommentarer emot henne med logik och det fungerar alldeles utmärkt som du kan se.

Att tänka sig att den man som man möter är sjuk i huvudet är att tolka in partiskhet i frågeställningen. Så är det.
Citera
2024-06-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det finns ganska många farliga män. Om en kvinna stöter på en farlig man när hon är ensam så kan det sluta illa. Rädslan är bara ett tecken på sund självbevarelsedrift.

Precis som att jag inte är rädd för att vara ensam med en kattunge men jag är rädd för att vara ensam med en tiger. Det är sunt.

Män är inte tigrar....Tiger är ett rovdjur som mycket väl då och då kan ha människokött på menyn, de tär också ett djur dvs agerar på sina instinkter mest, helt klart därför något som finns anledning vara rädd för.

Män tillhör samma art som kvinnor, det är också en art som utmärker sig för sin förmåga tänka...och sin flockmentalitet.
Borde alltså inte finnas några större skäl för människor att vara rädda för andra människor, vilket vi heller inte är i regel, eftersom vi glatt vandrar runt i stan, jobbar och umgås med andra människor mest hela dagarna.

Män som grupp är betydligt mer utsatta för våld och mord från andra män än vad kvinnor är.
Det borde alltså vara mer "sunt" för män att vara rädda för att träffa på andra män än vad det är för kvinnor.
Ändå är det alltså kvinnor som tydligen enligt många män på detta forum ska vara rädda för just män av nån konstigt "sundhets" anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in