Citat:
Ursprungligen postat av
LaettMjoelk
/…/"få en kvalitativt bra upplevelse av sexuell njutning, tillsammans med omvårdnad, uppmärksamhet och uppvaktning av sin person". Både jag och min man fick det igår utan att betala en jävla krona då vi båda VILLE! /…/
Men så trevligt att du och din man hade skön sex igår! Men det verkar som att du anser att sex är något som man enbart kan ha inom ett förhållande och inte något man kan ha bara för att det är skönt och får en att må bra. Du verkar inte heller förstå att det finns många som frivilligt väljer att vara sexarbetare för att de trivs med att få se sina kunder njuta, eller för att de själva njuter av det, eller för att det ger bra inkomster eller av tusen andra skäl.
Därför är min liknelse med att äta mat på restaurang inte alls korkad eller irrelevant om man bejakar att man kan ha sex för njutnings skull utan att behöva vara gift. Jag vet att det finns de som tycker att sex utan kärlek är fel, men jag anklagar inte eller fördömer dem som vill leva efter den maximen!
Citat:
köpa en annan persons kropp/hål och sticka in din penis i dessa.
Missade du min, eller rättare sagt Annikas, beskrivning av skillnaden mellan den positiva och den destruktiva diskursen för professionell sex? Det du beskriver är den (fördomsfulla) destruktiva diskursen!
Citat:
Precis det som Annika skrev är gratis: "få en kvalitativt bra upplevelse av sexuell njutning, tillsammans med omvårdnad, uppmärksamhet och uppvaktning av sin person".
Frågan är vem som har bristande begåvning!? Ditt citat från Annika beskriver den
positiva diskursen för
professionell sex (det vill säga betald sex) och jag kan personligen intyga att den är verklig och att jag har upplevt den. Att man kan få vissa saker ”gratis” (fast rätt ofta får man anstränga sig för att få saker ”gratis” så det är bara rent penningmässigt som det är ”gratis”) är inte argument mot att betala för saker och ting. Många väljer till exempel att betala för att få hjälp med att flytta, eller byta däck, fastän man säkert kan få familj, vänner och bekanta att hjälpa till ”gratis”. Likaså, för att ta min restaurangliknelse så är det nog ganska få som tycker att et är fel att gå på restaurang för att njuta av god mat fastän man säkert någonstans kan få äta gratis.
Citat:
Det är ju enbart sorgligt om du går och köper sex för du inte kan få en kvinna att njuta av en intim stund tillsammans med dig - frivilligt.
Här skriver du återigen in dig i den fördomsfulla negativa diskursen. Annika skriver om den (punkt 4E) ”Mannen motiveras av desperat behov. Han betalar för att han inte kan få någon, eller inte tillräcklig, sexuell tillgång till kvinnliga kroppar gratis”. Att jag köper sex utesluter inte alls att jag ”kan få en kvinna att njuta av en intim stund tillsammans med dig – frivilligt”. Jag antar att du med ”frivilligt” menar utan betalning – de flesta som säljer sex gör att det av fri vilja. Jag ska om ett par dagar träffa en ensamstående mamma som njuter av sexet fastän hon förutom orgasmer får en liten ”kassaförstärkning” av mig. Betald sex behöver inte utesluta att även kvinnan njuter.
Citat:
Betalar du även dina "kompisar" för att hänga med dig?
Så du utnyttjar bara dina kompisar!?? Har du missat att även vänskapsrelationer bygger på ömsesidighet? Jag betalar inga kompisar (med pengar) – däremot bjuder jag dem på mat/fest ibland, hjälper till med flytt eller sitter barnvakt med mera ”gratis”. Dock har jag avbrutit relationer där jag bara känt mig utnyttjad, det vill säga där ömsesidigheten har brustit.
Avslutningsvis får jag citera tjejen som jag ska träffa om någon dag (och som alltså är ”hobbyprostituerad”): ”Många kvinnor är väldigt naiva vad deras män har för sig!” Hon träffar ju männen som kunder och hon har berättat att hon på sitt ordinarie arbete rätt ofta får sätta ”tand för tunga” när prostitution okunnigt och fördomsfullt diskuteras. Så välkommen till verkligheten den dag du upptäcker att din kära man har köpt sex! Jag hoppas att du då inser att det inte alls behöver betyda att han inte älskar dig eller att det beror på att ni har dålig sex tillsammans!