Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jag förstår. Du har alltså inbillat dig att jag vill öppna konsulat för asylsökande. Nej, det har jag inget intresse av. Det är inget som gynnar svenska medborgare. Däremot gynnar det svenska medborgare att lagföra gängkriminella. Att lagföra dessa sparar pengar. Vilket kräver en investering.
Motsatsen är alltså att inte investera några pengar i en säkrare miljö. Du kan ju roa dig med att kasta halmgubbar om att jag sagt att det skulle vara ointressant att polisinsatser kostar pengar. Eller kan du svara på frågan istället. Varför är det viktigt att polisinsatser inte får kosta pengar om det långsiktigt leder till besparingar? (Konsulat för asylsökande leder inte till några besparingar)
Här får man inte skämta, märker jag.
Dina insatser leder inte till några besparingar, vi kan inte bevaka alla som hamnar på dödslistor i allmänheten eller den här i synnerhet - kostnaden blir för stor. Du bygger hela ditt resonemang på någon märklig inställning att du vet vad saker kostar eller hur det fungerar bakom kulisserna, men verkar inte ha koll på något alls.
Den här diskussionen leder ju inte heller någonstans på grund av det, så nu är det verkligen dags att avsluta (för alla andras skull främst).