2024-06-07, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovmastaren
Blattarna har väl tagit över hela Skåne och även Småland? Ystad, Karlskrona och Vaxjö var fulla av blattar när jag var där förra året. Tyckte det var så fruktansvärt jävla sorgligt att se men de ska ut ur vårt land vare sig de vill eller inte.
Vidrigt. Jag blev chockad när jag återbesökte Helsingborg förra sommaren. Hela Sverige är invaderat. Vi bekämpade vår egen fattigdom med sociala reformer under 1900-talet, för att sedan importera än mer misär…
Citera
2024-06-07, 12:57
Medlem
Hovmastarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Du kan nog fortsätt att rabbla svenska städer tyvärr. Med undantag för några få exklusiva områden kryllar det av utlänningar. Sverige är kört i botten och många svenskar kommer att fly eländet framöver.

Det har du tyvärr rätt i. Besökte även Örebro och Karlstad nyligen och det är fan lika galet där. Jag bor ju på landet så det blir ju som ett knytnävslag i ansiktet man besöker en stad.

Jag förstår inte hur man kan tillåta sina barn att växa upp bland dessa skräpmänniskor.
Citera
2024-06-07, 13:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hucklena är i Östra Malmö och huckelbältet slutar väl kring Värnshemstorg eller så. De har dock tagit över en del bryggor på stranden så man måste vara mer selektiv än för 10 år sedan, och ställen som Västra hamnen kan ha arab-BMW-ägare som bränner vissa kvällar. Ställen som Emporia dräller med invandrande tonåringar.

Härligt uttryck, precis vad det är. I stackars Malmö tar ytisarna sin småungar till Biltema, IKEA, Jula, Bauhaus osv och låter glina öppna förpackningar, leka med borrmaskiner, verktyg. Allt möjligt faktiskt. Säger nån åt ungarna dras rasistkortet. Personalen tittar bara på, vågar inte sätta stopp för detta ofog. Malmö, nästan hela, är Sveriges anus.
Citera
2024-06-07, 13:37
Medlem
Jobbar i hela landet så jag ser massor av olika städer, Malmö är för mig inte värre än någon annan stad direkt. Blattarna har tagit över vissa områden, men som sagt det har ju dom gjort I de flesta städer! Det jag tänker mest på är att dom även tagit över hotell såna lite mindre och ingen kedja! Känslan man får är att det pågår fuffens så hotellet bara är mantel för något annat, suspekta människor som inte är hotell gäster springer in och ut!
De som jobbar är också väldigt ovana att jobba på hotell, väldigt märklig känsla!
Citera
2024-06-07, 13:37
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Flashback överdriver enormt. Jag flyttade till Malmö och trivs, kriminaliteten är inget du direkt märker som svensk. Inflyttningen av välutbildade vita svenskar (och andra europeer) är faktiskt ganska stor. Staden har många fördelar gentemot Göteborg / Stockholm, klimatet, och lättheten att fixa hyfsat boende är överlägset de andra större städerna. Staden har även blivit märkbart bättre under de 6 år som jag har bott här, det är en tydlig uppgång.

Kaosblattar är inget unikt för Malmö, utan något som existerar i hela landet vid det här laget. De håller sig framförallt till sina bostadsområden (och där bor inga svenskar).
Hur är det när man är ute i allmänna utrymmen? Bussen, tågstationen, IKEA, centrum, etc. Är de ytorna också framförallt befolkade av välutbildade vita svenskar?
Citera
2024-06-07, 13:52
Medlem
Malmö är en bra partystad och har bra kulturutbud. Inget ställe jag skulle flytta till om jag hade barn dock.
Citera
2024-06-07, 14:14
Medlem
Erik Östs avatar
Frågan är vart man ska flytta om man vill slippa alla dessa särskilt skjutglada områdena , finns det öht någonstans ett område i vårt avlånga land som inte är kontaminerat längre?

Finns det ? Berätta gärna mer.
Senast redigerad av Erik Öst 2024-06-07 kl. 14:16.
Citera
2024-06-07, 14:33
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Frågan är vart man ska flytta om man vill slippa alla dessa särskilt skjutglada områdena , finns det öht någonstans ett område i vårt avlånga land som inte är kontaminerat längre?

Det får du ta i nån annan av de tusentals trötta trådarna med samma frågeställning.

Malmö har i mina ögon länge varit ett rövhål. Ska man ha skånska får man ge sig ut i spenaten och småstäderna, tippar jag.
Citera
2024-06-07, 14:52
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Malmö har väl alltid varit skit

Invandrare eller inte.

Finns väl inget vettigt som kommer från Malmö ? Varför räknas det ens till Sverige?
Jodå men jag är född 1960 så jag har sett ett helt annat Malmö
Citera
2024-06-07, 14:53
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst

Jag kan ge dig ortsnamn som inte är beskjutet fram tills nu men visst det kan ju hända även där
Citera
2024-06-07, 14:54
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Idag skulle svenska folket jubla av glädje om isarna över stora bält 1658 hade fått smakat på klimat förändringar.

Haha, jag förstår vad du menar men är det inte bättre att skicka hem ockupanterna och återta stor Sverige?
Citera
2024-06-07, 14:55
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Malmö är en bra partystad och har bra kulturutbud. Inget ställe jag skulle flytta till om jag hade barn dock.
Skitsnack Malmö är en arbetarestad som med S hjälp förvandlats till en getto av brott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in