2024-06-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden
Det står att pappan snart flyttas till Sundsvalls sjukhus, inte att båda "kommer hem".

Vad lågt att sprida ut att mamman dött, av den som gjorde det. En ursäkt är på sin plats.
Fast dom är ju hemmahörande på Alnö strax utanför Sundsvall. Så praktiskt sett kommer dom att komma hem
Citera
2024-06-05, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast dom är ju hemmahörande på Alnö strax utanför Sundsvall. Så praktiskt sett kommer dom att komma hem

Du är fan i mig, en av dom mest blåsta jag följt på väldigt länge. Dom kommer INTE hem, dom flyttas till Sundsvalls sjukhus.
Citera
2024-06-06, 00:14
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollrogg
Möjligen att den var intryckt på guidplatsen, men iså fall för att bussen körde emot räcket, skocken har tagit mestadels på förarsidan. Dock var större delen av fronten inteyckt men som sagt mera åt förarsidan än giudplatsen.

Du har rätt. Vi åkte fort förbi.

Här är bussen från en annan vinkel:

https://gofile.io/d/h8bO0b
Citera
2024-06-06, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smugglarkungen
Du är fan i mig, en av dom mest blåsta jag följt på väldigt länge. Dom kommer INTE hem, dom flyttas till Sundsvalls sjukhus.

Det kanske är du som är blåst? Dom kommer ju att så småningom få komma hem
Citera
2024-06-06, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Du har rätt. Vi åkte fort förbi.

Här är bussen från en annan vinkel:

https://gofile.io/d/h8bO0b
Oj jösses . Av den bilden att döma måste det ha varit en jävla smäll . Nästan otroligt att inte fler dog .
Citera
2024-06-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror BMWn kan ha kommit över på fel sida (somnat? Omkörning?) och sen försökt styra tillbaka till högerfilen men för sent så den träffades på vänstersidan och spann runt, så bakdelen mosades. Om någon förstår vad jag menar.

Visst hade den kommit över på fel sida. Det handlar om en vansinnesomkörning. Jag talade med en långtradarchaufför som bevittnade händelseförloppet i backspegeln.
Citera
2024-06-06, 09:40
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Visst hade den kommit över på fel sida. Det handlar om en vansinnesomkörning. Jag talade med en långtradarchaufför som bevittnade händelseförloppet i backspegeln.

Var det långtradaren han skulle köra om möjligen?, i så fall finns det ju ett starkt vittne till där?
Citera
2024-06-06, 10:02
Medlem
Citat:

Men enligt folk i tråden fanns ju inga andra fordon på vägen förutom bussen och bilen i fråga?
Citera
2024-06-06, 10:08
Medlem
Citat:
Men enligt folk i tråden fanns ju inga andra fordon på vägen förutom bussen och bilen i fråga?

Det gissas alltid väldigt mycket i trådar som denna. Jag har ingen anledning att betvivla långtradarchaufförens uppgifter.
Hur som helst känner nog polisen till händelseförloppet vid det här laget men har ingen anledning att gå ut med någon offentlig information.
Citera
2024-06-06, 10:13
Medlem
Citat:
Det gissas alltid väldigt mycket i trådar som denna. Jag har ingen anledning att betvivla långtradarchaufförens uppgifter.
Hur som helst känner nog polisen till händelseförloppet vid det här laget men har ingen anledning att gå ut med någon offentlig information.
Ja du har helt rätt att många uppgifter i tråden går isär . Nu var jag förvisso inne på vansinnesomkörningsteorin i ett tidigt skede , men det var ju ren spekulation och inget annat .

Jag påstår inte att du har fel heller , men det är omöjligt att veta vad som är sant och inte när någon säger en sak och den andra säger precis tvärtom .

Hur som helst , om det stämmer att det var idiotisk omkörning som låg bakom så kan vi utesluta att föraren var trött .
Citera
2024-06-06, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SIXTEN14
Var det långtradaren han skulle köra om möjligen?, i så fall finns det ju ett starkt vittne till där?
Det låter inte helt otroligt faktiskt .

Av bilderna att döma så har olyckan skett i ett backkrön med skymd sikt .
Citera
2024-06-06, 10:19
Medlem
Citat:
Ja du har helt rätt att många uppgifter i tråden går isär . Nu var jag förvisso inne på vansinnesomkörningsteorin i ett tidigt skede , men det var ju ren spekulation och inget annat .

Jag påstår inte att du har fel heller , men det är omöjligt att veta vad som är sant och inte när någon säger en sak och den andra säger precis tvärtom .

Hur som helst , om det stämmer att det var idiotisk omkörning som låg bakom så kan vi utesluta att föraren var trött .

Det kan du inte utesluta. Det kan vara iofs vara just pga trötthet som man gör en vansinnesomkörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in