2024-06-03, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dag 8.
Vittnen om Regnemarks Bakke julafton 2016.

◾Upptäckten.

En kvinna är ute och går med sin man och dotter den 24 december, på väg till svärföräldrar att fira jul.
De har gått genom en grind till en hage och hittar ett ben ligger i gräset.
Hon tror det kommer från djur och går närmare.

" – Då märker jag att det finns ett ben – ett människoben.
– Då säger jag till min man att skynda sig, att ta bort barnet.
– Vi tar en bild på den, går ifrån den och ringer 112.
Hon säger att man tydligt kan se att det är ett människoben eftersom det sitter skinn från knät och ner på det. "

◾En kvinnlig polis beskriver larm om en död person ute vid Regnemarks Bakke, de är totalt
5 personer.

" – Den ligger i vattnet, och så ligger det ett ben några meter från vattenbrynet, säger kvinnan och säger att de håller sig på rätt avstånd eftersom kriminalteknik och kriminalteknik har tillkallats.

Kvinnan ser benet, men inte kroppen.
– Den är mer eller mindre täckt av stora eller små grenar.
- Ser det ut som att det är täckt av något? , frågar åklagaren.
– Ja, det gör det, säger hon "

" Polisassistenten säger att klockan är 16.40. Det är väldigt mörkt där ute."

ÅK varnar rätten för våldsamma bilder som inte media får se.
Kroppen tas upp ur vattnen för undersökning på land av rättsmedicin och krimtekniker.
(brottsplatsundersökning, kroppsbesiktning).

" – Hade du någon aning om vem det var vid det här laget?, frågar åklagaren.

– Det hade vi nog alla, säger hon.
– En av dykarna rapporterar att det är kroppen av en ung kvinna.

Åklagaren frågar om det fanns något på kroppen som avslöjade att det var Emilie Meng. Vittnet säger att hon bar ett smycke och en klocka."

◾Nästa vittne, en polis och hundförare.
Han är på platsen nästa dag i gryningen.

Ekipaget hittar Netto-påsen vid ett träd och nåt buskage.
" Man ser tydligt på stigen att det är en Netto-påse och att det finns innehåll i den.
– Det är min uppfattning att det har kastats in, säger han."

Det visas en laddare, en kofta.
De vrängda jeansen.
Hans uppfattning är att plaggen är oskadade.

Nettopåsen är av nät och fynden (som redan diskuterats med Emilies väninna) finns i den.

" en mobilladdare för iPhone, svart kofta, vänster sko - Puma, förpackning för trosskydd, kondom i obruten förpackning, plastflaska med cigarettpaket, höger sko från märket Puma, vit tub med handkräm, vita hörlurar, tub med tandkräm, små spritflaskor, läppbalsam och de ljusblå jeansen. .

I närheten hittades också en skrynklig Netto-påse utan innehåll, en klarglasflaska och en handske."

19 saker totalt.

Ett rikspucko till kollega, utan skyddsutrustning, hade tittat i den, men klassat den som skräp. Det är skrivet en anmälan.

" Han så ikke selv kollegaen gå ind efter posen. Ellers ville han have stoppet ham.
Vidnet er tydeligt ikke begejstret for kollegaens ageren."

ÅK läser ur fyndrapporten.

"Här framgår det att kroppen legat i vatten länge. Det fanns flera missfärgningar på kroppen. Det handlade om en kvinna."

Det högra benet av en människa hittades på gräsplanen. Underbenet hade delvis hud och vävnad, medan lårbenet var exponerat.

Kroppen låg på mage i sjön. Flera större grenar låg över kroppen.
Avstånden mellan benet och den avlidne var cirka 10 meter.

Kroppen sågs med långt hår. Det fanns vissna växter och grenar. Kroppen hanterades varsamt.

Emilie Meng hade en klocka på sig och en hårsnodd på den andra handleden. Som att hon hade en silverring med ett hjärta på ett finger. "

Dykare från försvaret sökte igenom området i vattnet, men inget annat relevant för utredningen hittades.

Fortsatt beskrivning:

"Kroppen hittades 39,5 meter från porten till inhägnaden.
Det var klippta och klippta växtstammar runt kroppen.
Det fanns inga djur i hägnet.

Åklagaren läser upp bedömningen.
På gräsplanen i sluttningen ner mot sjön låg ett ben, den avlidne låg med ansiktet nedåt i vattnet cirka 10 meter bort.

Ovanpå den avlidne låg flera större grenar och vissnade grenar. Det fanns inga motsvarande grenar längs sjön.
Bredvid den avlidne låg en klar flaska.
Hennes armbandsur hade stannat 05:48.

Det var tejp runt halsen och på utsidan av håret. Det fanns flera lager tejp. Det fanns inga växter från platsen."

Hon hade "inga kläder och hade tejp lindad runt halsen och håret.

Polisen tror att gärningsmannen körde upp bilen till porten, varifrån han gick de 39,5 metrarna till där kroppen hittades.
De uppskattar att nätpåsen kastades på fyndplatsen."

"Åklagaren begär nu att storskärmen ska stängas av.
Hon visar rätten – det vill säga inte press och publik – en bild av den avlidnes position i vattnet."

" Hon visar en bild på klockan, som därför hade stannat 05.48 eller 17.48. Som hon även visar bilder på ringen med hjärtat på."

" Hon visar några bilder från en privat drönarfotografering från 23/10-2016. Det är polisens uppfattning att man kan se kroppen av Emilie Meng på dessa bilder."

◾Nu kom uppgifter om pizzan.
Emilies styvfar har berättat att "det var han som gjorde den hemmagjorda pizzan till henne den kvällen, som hon senare delade på sin Instagram-profil.
Det var en vegetarisk pizza med bland annat avokado, tomat och majs."

Åklagaren säger att det är något hon kommer att återkomma till när rättsläkaren ska vittna."
Uppgifter seoghör live

Några kompletterande uppgifter från EB live:

"Åklagaren visar nu översiktsbilden från platsen. Det finns två sjöar, och den avlidne hittades i den andra sjön nära stranden, närmast där det finns en liten skåra i sjön.
Det var 216 meter från fyndplatsen till asfaltsvägen."

Skärmen släcks för åhörare och journalister.
Westh verkar ta det hela med ro.

" Den tilltalade, Philip Westh, sitter och följer skärmen framför sig medan bilderna visas.
Jag ser inte att han reagerar på något sätt. "

Nästa vittne ska beskriva masttömningar.
Beskrivs separat.

Är det första från TV2 innan det som är från EB?
Citera
2024-06-03, 20:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tackar även jag för din löpande information @develi 😊
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tack för jättebra rapportering. 😊 Jag själv följer TV2 och ibland tycker jag själv att danskan är lite jobbig, men intressant är det.
Tack till båda. Ja, rättsfallet är intressant men samtidigt så tragiskt. Främst hur hon plågats men även tragiska omständigheter.
Överfallen tre veckor innan sin 18-årsdag och hittas på själva julafton efter så lång tids ovisshet...
Stackars familj.

Det var så mycket otrevliga detaljer idag om kroppsdelar så jag lägger upp en foto på tjejen Emilie.
Här är allra sista kortet väninnan tog på deras förfest:
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...V0NKBcDJgxYA&s
Citat:
Är det första från TV2 innan det som är från EB?
Nej, det är Seoghör alltihop innan.
Brukar saxa mer annars men translate hängde sig hela tiden och jag måste läsa danskan och jämföra (ö-sättningen helt kocko ibland)
Senast redigerad av develi 2024-06-03 kl. 20:38.
Citera
2024-06-03, 21:02
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Tack till båda. Ja, rättsfallet är intressant men samtidigt så tragiskt. Främst hur hon plågats men även tragiska omständigheter.
Överfallen tre veckor innan sin 18-årsdag och hittas på själva julafton efter så lång tids ovisshet...
Stackars familj.

Det var så mycket otrevliga detaljer idag om kroppsdelar så jag lägger upp en foto på tjejen Emilie.

Brukar saxa mer annars men translate hängde sig hela tiden och jag måste läsa danskan och jämföra (ö-sättningen helt kocko ibland)
❤️❤️😞
Fyfan, jag vill inte ens tänka på vad han gjorde med Emelie och vilken dödsångest hon måste ha haft. Vackra människa, det gör så ont att titta på hennes foto..😞

Svinet måste ju få livstidsstraff, vad är skillnaden för livstid i Danmark mot Sverige?
Senast redigerad av Gold94 2024-06-03 kl. 21:05.
Citera
2024-06-03, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
❤️❤️😞
Fyfan, jag vill inte ens tänka på vad han gjorde med Emelie och vilken dödsångest hon måste ha haft. Vackra människa, det gör ont att titta på hennes foto..😞

Svinet måste ju få livstidsstraff, vad är skillnaden för livstid i Danmark mot Sverige?
Jag fascineras av hennes vackra ögon, de glittrar.
... Sen kom den egoistiska, äckliga, blöjälskande Westh - en socialt inkompetent misfit - och tyckte att han minsann hade rätt att ta för sig och leva ut sina perversa böjelser.

För min del borde han få dela cell med nån av de värsta de har och aldrig känna sig trygg mer.

Jag hoppas att det blir trippel fällande dom och livstid, dvs strängaste straffet och får inte ansöka om villkorligt förrän efter 12 år.
Vid förvaring är det bedömning redan efter tre år, sen vart annat år om jag inte minns fel.

Förvisso sitter det psykopater vid Herstedvester på förvaring, men tex galna Lundin lär vara ett enkelt beslut att inte släppa ut.
Jag är orolig att Westh kan framstå som rehabiliterad mönsterfånge, timid, blyg och rar.
Citera
2024-06-03, 21:41
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
... Sen kom den egoistiska, äckliga, blöjälskande Westh - en socialt inkompetent misfit - och tyckte att han minsann hade rätt att ta för sig och leva ut sina perversa böjelser.

För min del borde han få dela cell med nån av de värsta de har och aldrig känna sig trygg mer.

Jag hoppas att det blir trippel fällande dom och livstid, dvs strängaste straffet och får inte ansöka om villkorligt förrän efter 12 år.
Vid förvaring är det bedömning redan efter tre år, sen vart annat år om jag inte minns fel.

Förvisso sitter det psykopater vid Herstedvester på förvaring, men tex galna Lundin lär vara ett enkelt beslut att inte släppa ut.
Jag är orolig att Westh kan framstå som rehabiliterad mönsterfånge, timid, blyg och rar.

Jag tror och hoppas inte det. Såna som Westh är dom farligaste människor som finns. Ingen på jobbet märkte nåt särskilt med honom, han var superduktig bara på sitt jobb.
Tjänade bra och köpte hus ensam mm, la ut bilder på sig själv på facebook och verkade nöjd med sina framgångar..

Fyfan vilken chock hans kollegor måste ha fått, en mördare och en sexuell jävla sadist har dom jobbat med utan att ana någonting..
Nä, timid och blyg hoppas jag ingen människa eller psykiatriker tror att han är.

Snarare en fullblodspsykopat, du vet dom som kommer som en överraskning i slutet på en thriller..
Citera
2024-06-03, 22:02
Medlem
Citat:
Stackars familj.

Tack för svar.
Vart har du hittat fotot på Emilie? En fin tonåring. Och hon hade hela livet framför sig.Fruktansvärt det hon fick uppleva. Den där Westh är en fruktansvärd pedofil, sexförbrytare mm och hoppas att han får livstids fängelse. Sådana som han ska inte gå fria.
Citera
2024-06-03, 22:31
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

"Dronevideo fra findested.
Anklager dokumenterer en rapport droneoptagelse fra 23.10 2016.
En privat dronefører har overfløjet området med sin drone, inden liget blev fundet og foretaget to optagelser.
Det er en video, som politiet har fået efterfølgende. På videoen kan man ifølge anklageren se liget af Emilie Meng. "
https://www.sn.dk/art4341159/sjaella...em-politifolk/

Från drönarvideon tills fyndet av EM gick hennes familj och vänner i ovisshet i två månader. Tittade inte den privata drönarfilmaren på sitt material? Polis och åklagare kan se flickans kropp på filmen.

Oj vad mycket jobbigt som kommer fram om EM. Hur kunde ett ben ligga 10 meter från kroppen när det tydliggörs att inga djur fanns i hagen? Rovfåglar?

Så PW återvände till kroppen en gång i månaden?

Jag är djupt tagen över alla nya detaljer.
PW - Danmarks Anders Eklund.
Citera
2024-06-03, 23:13
Medlem
Citat:

Jag är inne på samma tankar som dej att Westh kan uppfattas som en reko kille, han har till skillnad från Lundin en del karismatiska drag som säkert kommer att tolkas fel bland fängelsepersonalen. Westh är en person du hälsar på när du möter honom på gatan.

Så ja, det är inte omöjligt att Westh lyckas få tidsbestämt efter några korta år efter förvaring. Men å andra sidan så är det ett kolossalt tryck från både politiker och media att det finns nog inget annat straff för Westh än livstid.
Citera
2024-06-03, 23:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för svar.
Vart har du hittat fotot på Emilie? En fin tonåring. Och hon hade hela livet framför sig.Fruktansvärt det hon fick uppleva. Den där Westh är en fruktansvärd pedofil, sexförbrytare mm och hoppas att han får livstids fängelse. Sådana som han ska inte gå fria.
Jag tror det var i en live med kommentar om att fotot togs på förfesten innan de reste till Slagelse.

Ja, jag fullständigt hatar att han plågat henne och lindat in henne i all denna vidriga tejp.
Maximal sadism, all panik hon känt att inte få luft. Det blir som en reminder om hur Lisa plågades i Blomberg...
Det övergår mitt förstånd hur nån man kan bli upphetsad av nåt så förskräckligt och tyvärr finns det fler av denna avart.

Jag nämnde hennes glittriga, livfulla ögon nyss, här är en bild:
https://www.a4medier.dk/_next/image?...63&w=3840&q=75
Citera
2024-06-03, 23:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Jag är inne på samma tankar som dej att Westh kan uppfattas som en reko kille, han har till skillnad från Lundin en del karismatiska drag som säkert kommer att tolkas fel bland fängelsepersonalen. Westh är en person du hälsar på när du möter honom på gatan.

Så ja, det är inte omöjligt att Westh lyckas få tidsbestämt efter några korta år efter förvaring. Men å andra sidan så är det ett kolossalt tryck från både politiker och media att det finns nog inget annat straff för Westh än livstid.
Det är så jag funderar.

Lundin må vara psykopatiskt manipulativ men den sortens narcissism (extrovert) står som en aura kring honom, han är bara för mycket..

Westh är ego men har en annan mer dold approach. Hela hans väsen är bedrägligt, men på ett helt annat sätt.
Den intetsägande som inte gör nåt väsen av sig. Som inte sticker ur och feltolkas som lite smådum och ofarlig. Nästintill transparent.
Helskum med sitt asociala beteende men lyckas ändå hålla sig flytande bland vänner och avancera rent jobbmässigt.

Nu idag så rapporterade flera live att storskärmen stängdes för allmänhet pga de groteska bilderna.
Nämndemännen såg inte bekväma ut, skruvade på sig, tittade bort.
Westh?
Ja han tittade noggrant på skärmen och röjde inte en min av obehag. Det bekom honom inte för fem öre, han såg mest nyfiken ut.
Han förefaller så mentalt och emotionellt avstängt att han ur det perspektivet är intressant, hade gärna varit närvarande när mentalerklæringen utfördes.
Rent sexualsadistiskt så passar han väl för förvaring på Herstedvester, bland pedofiler och andra sexuellt degenererade män, men han kan stanna på Storstrøm i på livstid å mina vägnar.
Vissa ggr borde det vara life Means Life...
Senast redigerad av develi 2024-06-03 kl. 23:54.
Citera
2024-06-03, 23:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ja, jag fullständigt hatar att han plågat henne och lindat in henne i all denna vidriga tejp.
Maximal sadism, all panik hon känt att inte få luft. Det blir som en reminder om hur Lisa plågades i Blomberg...
Det övergår mitt förstånd hur nån man kan bli upphetsad av nåt så förskräckligt och tyvärr finns det fler av denna avart.

Det är verkligen obegripligt bestialiskt och så grymt slumpmässigt att det drabbade Emilie.
Det pågår ett parallellt fall i Norge, resningen i Baneheia-saken, där en sexualmördare har våldtagit och mördat två flickor som skulle bada en sommardag. I Norge finns ju förvar som kan ge äkta livstid även om det inte är aktuellt i Baneheiasaken.

Jag lurar på hur det fungerar i dansk straffrätt?
Vilket är det strängaste straffet som PW kan dömas till?
Kan PW skickas på rättspsykiatrisk undersökning, och kan han i så fall dömas till tvångsvård för sin pedofili?
Jag tar tacksamt emot förklaringar.
Citera
2024-06-04, 00:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Det är verkligen obegripligt bestialiskt och så grymt slumpmässigt att det drabbade Emilie.
Det pågår ett parallellt fall i Norge, resningen i Baneheia-saken, där en sexualmördare har våldtagit och mördat två flickor som skulle bada en sommardag. I Norge finns ju förvar som kan ge äkta livstid även om det inte är aktuellt i Baneheiasaken.

Jag lurar på hur det fungerar i dansk straffrätt?
Vilket är det strängaste straffet som PW kan dömas till?
Kan PW skickas på rättspsykiatrisk undersökning, och kan han i så fall dömas till tvångsvård för sin pedofili?
Jag tar tacksamt emot förklaringar.
Vi var inne på det nyss, lite mixat i inläggen.
Se de senaste, jag nämner fängelse Herstedvester tex.
Livstid är lagens strängaste straff, villkorlig ansökan först efter 12 år och sen finns förvaring med bedömning redan efter 3 år, sen vartannat år.
De har redan gjort en mentalerklæring och den ska presenteras mot slutet av ÅK.
Rent teoretiskt ska den nog vara efter rätten överlagt (får inte bli som nån sorts bevisning mot honom) men kan presenteras nånstans runt slutplädering.
Det är mer som en version av vår RPU (utan nån fjantig P7a på en sketen timme...).

Tvångsvård pedofili finns inte, det är frivilligt likaväl som kemisk kastrering. Påminner om Sverige tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in