• 1
  • 2
2024-06-03, 19:45
Medlem
Den brittiske rockgitarrlegendaren, Eric Clapton, har väckt starka reaktioner med sina frispråkiga uttalanden om konflikten i Mellanöstern. Clapton menar att “Israel styr världen” och har under sin senaste turné uppträtt med en gitarr målad i palestinska flaggans färger.
https://nyadagbladet.se/utrikes/eric...-styr-varlden/

Vad har vi att vänta efter detta?
Kommer Clapton bli bojkottad på radiostationer efter detta?
Citera
2024-06-03, 20:08
Medlem
Borde hålla käften om politik !! Räcker med antisemiten Roger Waters.
Citera
2024-06-03, 20:54
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Vi har inget att vänta, Clapton sällar sig till förnuftet såsom allt fler börjar göra.

Detta renderar inga konsekvenser längre, känslan är att pendeln svänger och judarna blir mindre och mindre populära.
Citera
2024-06-03, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Den brittiske rockgitarrlegendaren, Eric Clapton, har väckt starka reaktioner med sina frispråkiga uttalanden om konflikten i Mellanöstern. Clapton menar att “Israel styr världen” och har under sin senaste turné uppträtt med en gitarr målad i palestinska flaggans färger.
https://nyadagbladet.se/utrikes/eric...-styr-varlden/

Vad har vi att vänta efter detta?
Kommer Clapton bli bojkottad på radiostationer efter detta?

Det är väl upp till han vad han tycker. Jag försvarar hans rätt att tycka så, det är ett rimligt ställningstagande i min bok. Värre är väl Roger Waters isåfall, har är ren antisemit och judehatare, enligt mig, det är uppenbart.
Citera
2024-06-03, 21:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Vi har inget att vänta, Clapton sällar sig till förnuftet såsom allt fler börjar göra.

Förnuftet? Tillåt mig garva.

Han är ju en typisk konspiratorisk dåre.

Citat:
Detta renderar inga konsekvenser längre, känslan är att pendeln svänger och judarna blir mindre och mindre populära.

Men detta har du rätt i. Nazismen börjar spridas allt mer igen och letar likt cancer sig in nya vägar. Nu har håller den på att ta över vänstern totalt via den extremt hemska religionen Islam. Ingen skulle gissat på att detta skulle kunna ske för 30 år sedan.
Citera
2024-06-03, 22:45
Medlem
Olduvais avatar
Citat:

Clapton höll för länge sen en blueskoncert hemma i England där han frågade publiken om det fanns några utlänningar där. Sen när de räckte upp handen så sa han åt dem att gå. "Detta är ett vitt land", sa han. Medans han höll blueskoncert.

Han är inte förnuftig, han är tokrasist.
Citera
2024-06-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Clapton höll för länge sen en blueskoncert hemma i England där han frågade publiken om det fanns några utlänningar där. Sen när de räckte upp handen så sa han åt dem att gå. "Detta är ett vitt land", sa han. Medans han höll blueskoncert.

Han är inte förnuftig, han är tokrasist.

Finns det någon källa på detta?
Citera
2024-06-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litorinahavet
Finns det någon källa på detta?

https://ultimateclassicrock.com/eric...gainst-racism/

https://www.rollingstone.com/music/m...acist-1244620/
Citera
2024-06-04, 01:19
Medlem
Ganonitos avatar
Bara en tidsfråga innan han plockas bort på Spotify osv precis som med Kanye West.
Citera
2024-06-04, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag vet mycket väl att Clapton inte är den som skrev den, men han är väldigt förknippad med den låten eftersom han har spelat den väldigt ofta.
Det är nog INGEN som förknippar Clapton men Cales låt.
Citera
2024-06-04, 08:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Sedan oktober 2023 så har tydligen alla "proffstyckare" blivit antisemiter istället för miljötalibaner.
Citera
2024-06-04, 10:31
Medlem
Clapton har väl haft rasistiska åsikter i årtionden, Konstigt att han klarat sig så länge.
Nu har han väl miljoner och är nära 80 år.
Så jag tror inte det ekonomiska är ett bekymmer om han tas bort från spotify.
Stereotypen är väl den rike juden som styr världen, den är väl gammal
Senast redigerad av mangne 2024-06-04 kl. 10:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in