Hur i H-vete kan det vara så tyst om detta??
När jag googlade för att hitta andra sidor än låsta SKD hittade jag till slut en artikel på Samnytt från igår.
Jag är medveten om att Samnytt inte är bästa källan och överdriver gärna men när man inte hittar någon annan info får det duga tills vidare..
https://samnytt.se/tagvard-misshandl...lt-av-ungt-par
Paret misshandlade alltså tågvärden, försökte strypa OCH råna honom på hans nycklar och jobbdator.
Han larmar polisen som drar batong, fällde honom och tryckte foten mot hans rygg.
Och inte är det slut där.
I polisens rapport skrev de att paret bråkat med varandra om knark, ingenstans stod det om misshandeln av tågvärden.
"På grund av polisens schabbel är det oklart om det våldsamma paret som har identifierats kommer att åtalas för misshandeln av tågvärden, eller endast för det knark som polisen anträffade vid visitering."
Caroline Stern Olsson är åklagare i målet, om någon med koll kan fixa häktesprotokoll o sånt.
WT pundare är ganska lätta att känna igen så tvivlar på att polisen skulle ge sig på tågvärden i så fall.
Jag tjejgissar på utländska poliser samt MGM/MGK och att tågvärden var vit och i polisens ögon 100 % rasist som gav sig på invandrare.
Lite citat
Citat:
"Mannen och kvinnan spottade på tågvärden och kallade honom för ”horunge”. Därefter sparkade, slog, ströp och högg de honom i ryggen med en avslagen flaska under det att dödshot uttalades. Slutligen rånade paret honom."
Citat:
"Först backade jag, men han slutade inte att slå. Jag försökte försvara mig och kände att mitt liv var i fara. Kvinnan slog mig bakifrån i huvudet och ryggen. När mannen och jag hamnade på marken ströp hon mig med mina kläder och rånade mig på jobbnycklar och handdator, berättar tågvärden."
Citat:
"En inte alltför uppmärksam eller välutbildad polispatrull missuppfattade hela situationen och trodde att tågvärden var gärningsmannen och det unga paret offren. De drog sina batonger, grep tågvärden, lade omkull honom och satte en hård fot på hans skadade rygg"
Citat:
"När polletten slutligen trillade ned hos de tillkallade poliserna. gav de tågvärden tillåtelse att åka ambulans till sjukhuset för vård. Patrullens inkompetens stannade dock inte där. I sin rapport skrev de felaktigt att paret bråkat med varandra om knark. Tågvärden nämndes överhuvudtaget inte."
Citat:
"På grund av polisens schabbel är det oklart om det våldsamma paret som har identifierats kommer att åtalas för misshandeln av tågvärden, eller endast för det knark som polisen anträffade vid visitering."