2024-06-03, 01:30
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
SkD

Hur tänkte Kling & Klang där?

Tågvärd - Ljushyad, Snaggad
Gärningsmän - Mörkhyade
Citera
2024-06-03, 07:27
Medlem
Finns det namn på paret?
Citera
2024-06-03, 09:20
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Lol ok lev i din låtsasvärld du.
Jag skulle föreslå att du lär dig vad du har för rättigheter och skyldigheter i samhället, och slutar vara en liten slyna som följer företags och myndigheters vilja
Citera
2024-06-03, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskägg
Det är allmänt känt att man måste betala för en biljett om man vill åka buss eller tåg. När du kliver på en buss eller ett tåg är du medveten om kravet på betalning och din handling (att gå på bussen/tåget) kommer anses utgöra ett accepterande av avtalet och därmed betalningsskyldigheten.

https://lawline.se/answers/har-man-i...-eller-ett-tag
Nope. Du går med på avtalet när du betalar. Det må vara allmän känt, men då är det snarare bedrägligt beteende att passera spärrar utan biljett, men finns inga spärrar så gäller inte det heller.
Citera
2024-06-03, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Nej bara dig eftersom du utmärker dig med 100 kilo odör i vagnen.
Du är för söt och rolig <3

Vi kan ju stämma träff om du vill, skicka pm ba
Citera
2024-06-03, 09:25
Medlem
Mercedes avatar
Hur i H-vete kan det vara så tyst om detta??

När jag googlade för att hitta andra sidor än låsta SKD hittade jag till slut en artikel på Samnytt från igår.
Jag är medveten om att Samnytt inte är bästa källan och överdriver gärna men när man inte hittar någon annan info får det duga tills vidare..

https://samnytt.se/tagvard-misshandl...lt-av-ungt-par

Paret misshandlade alltså tågvärden, försökte strypa OCH råna honom på hans nycklar och jobbdator.
Han larmar polisen som drar batong, fällde honom och tryckte foten mot hans rygg.

Och inte är det slut där.

I polisens rapport skrev de att paret bråkat med varandra om knark, ingenstans stod det om misshandeln av tågvärden.
"På grund av polisens schabbel är det oklart om det våldsamma paret som har identifierats kommer att åtalas för misshandeln av tågvärden, eller endast för det knark som polisen anträffade vid visitering."

Caroline Stern Olsson är åklagare i målet, om någon med koll kan fixa häktesprotokoll o sånt.

WT pundare är ganska lätta att känna igen så tvivlar på att polisen skulle ge sig på tågvärden i så fall.
Jag tjejgissar på utländska poliser samt MGM/MGK och att tågvärden var vit och i polisens ögon 100 % rasist som gav sig på invandrare.

Lite citat
Citat:
"Mannen och kvinnan spottade på tågvärden och kallade honom för ”horunge”. Därefter sparkade, slog, ströp och högg de honom i ryggen med en avslagen flaska under det att dödshot uttalades. Slutligen rånade paret honom."

Citat:
"Först backade jag, men han slutade inte att slå. Jag försökte försvara mig och kände att mitt liv var i fara. Kvinnan slog mig bakifrån i huvudet och ryggen. När mannen och jag hamnade på marken ströp hon mig med mina kläder och rånade mig på jobbnycklar och handdator, berättar tågvärden."

Citat:
"En inte alltför uppmärksam eller välutbildad polispatrull missuppfattade hela situationen och trodde att tågvärden var gärningsmannen och det unga paret offren. De drog sina batonger, grep tågvärden, lade omkull honom och satte en hård fot på hans skadade rygg"

Citat:
"När polletten slutligen trillade ned hos de tillkallade poliserna. gav de tågvärden tillåtelse att åka ambulans till sjukhuset för vård. Patrullens inkompetens stannade dock inte där. I sin rapport skrev de felaktigt att paret bråkat med varandra om knark. Tågvärden nämndes överhuvudtaget inte."

Citat:
"På grund av polisens schabbel är det oklart om det våldsamma paret som har identifierats kommer att åtalas för misshandeln av tågvärden, eller endast för det knark som polisen anträffade vid visitering."
Citera
2024-06-03, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
SkD

Hur tänkte Kling & Klang där?

Tågvärden var antagligen afrikan och paret svennebanan white pundar trash.
Citera
2024-06-03, 09:33
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Nope. Du går med på avtalet när du betalar. Det må vara allmän känt, men då är det snarare bedrägligt beteende att passera spärrar utan biljett, men finns inga spärrar så gäller inte det heller.
Förstår inte riktigt hur du tänker här. Avtalet måste ju gälla när du nyttjar dig av deras tjänster, dvs åka buss,tåg.
Du använder dig av deras produkt oavsett om du betalar före eller efteråt.
Är du kanske en av de som använder sig av springnota med? SÅ länge du inte har betalat så är det fritt fram?

Hade det bara varit bedrägligt beteende hade de inte kunnat bötfälla dig.
Citera
2024-06-03, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Förstår inte riktigt hur du tänker här. Avtalet måste ju gälla när du nyttjar dig av deras tjänster, dvs åka buss,tåg.
Du använder dig av deras produkt oavsett om du betalar före eller efteråt.
Är du kanske en av de som använder sig av springnota med? SÅ länge du inte har betalat så är det fritt fram?

Hade det bara varit bedrägligt beteende hade de inte kunnat bötfälla dig.
Det kanske borde vara så, men det är inte så avtal fungerar. Du kan t.o.m läsa det på biljetten att "genom att köpa biljetten har du accepterat villkoren" bla bla bla

Absolut aldrig tagit springnota, vore ju väldigt omoraliskt.

Dom kan inte bötfälla dig, för de har ingen sådan befogenhet. Det kallas "tilläggsavgift" av en anledning, nämligen att det är en avgift du går med på att betala, men du kan lika gärna bara tacka nej till att betala (alltså inte ge dem ditt leg eller personnummer)
Citera
2024-06-03, 09:42
Medlem
En helt vanlig dag i Sverige, De oskyldiga och ärliga betalar för de som inte sköter sig.
Så klart att polisen ger sig på tågvärden.
Citera
2024-06-03, 10:24
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Tågvärden har arbetsuniform, hur går det att missa en sådan liten detalj?

Vi borde fråga Polishögskolan om det. Är de stolta?
Citera
2024-06-03, 11:01
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Tvekar starkt till att det gäller tågvärdar verkligen, iallafall när det är i form av biljettkontrollant.
Vidare tror jag inte den lagen gäller för pendeltåg heller.
Din lille parasit. Du tror en jävla massa. Men du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in