2024-06-02, 18:22
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det finns lika många isländska män som björnar och vad jag vet har lika få kvinnor i sverige mördats av isländska män som björnar senaste 60 åren. Det jag gör här är att finna en grupp som bättre fungerar för att göra en statistiskt riskbedömning.
Hahaha, kanske ska skriva en ny fråga om huruvida de hellre möter en isländsk man eller en björn?
Citera
2024-06-02, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hahaha jag såg en av de där gore-videos av aborter som extrem-högern sprider runt på nätet.

Är man en psykopat så reagerar man förstås som du genom att skratta när man ser ett litet barn få sina kroppsdelar avslitna och skallen krossad.

Citat:
Ni i extrem-högern är exakt lika manipulativa och lögnaktiga som de jävla idioterna i extrem-vänstern som tycker det är gött med män i damtävlingar och som tycker det är gött med förvirrade tonåringar som byter kön.

Du har inga barn och kommer aldrig få några barn och det är väl lika bra det. Det är alltså egentligen ingen vits att diskutera med dig hur man ska uppfostra barn, men eftersom att du ändå har synpunkter på just barnuppfostran, så är det ganska tydligt att du vill lägga dig i hur andra och samhället ska uppfostra andras barn.

Vad är lögnen här? Att invandrare är oerhört mycket farligare för svenska kvinnor än vad svenska män är? Nejdu, det är inte lögnen. Lögnen är det du sysslar med och den bakomliggande agendan du har.

Sedan ska man förstås lära sina döttrar att inte träffa främmande män överhuvudtaget, vettig riskanalys och vara vaksam, men det är förstås en helt uppenbar skillnad att befinna sig i ett vitt svenskt område sent på kvällen jämfört med ett invandrarområde bestående av barbarer. I ett homogent Sverige är risken för kvinnor oerhört liten att råka ut för något medans den i ditt mångetniska helvete som är dagens Sverige är många, många, många faktorer gånger högre.

Du tycker det är fel att lära svenska flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem alltså? Det du kallar för "högerextrem propaganda" är verkligheten. Många tusentals svenska flickor har fallit offer just för att ingen har lärt dem detta utan de har istället blivit itutade rent verklighetsfrånvända feministiska galenskaper från cyniska avskum som du som aldrig skulle uppfostra någon i verklighetens kunskaper utan du skulle väl mest svamla om rent trams om hur ofarliga björnar är eller att det högsta kallet i livet är att ge efter för sin hedonism.

Citat:
Samma jävla typ av propaganda för att skrämma och kontrollera massorna.

Vad upprörd du blir av att jag föreslår att vi ska ha en mer högerinriktad skola men vänsterindoktrineringen som pågår i skolorna har du inga problem med.

Att lära sina barn att hålla sig långt borta ifrån blattar är inte propaganda utan baserat på verkligheten. Att inte lära sina söner och döttrar detta är ett misslyckande som föräldrar. Du tycker förstås det är hemsk "högerextrem propaganda och lögner" eftersom att du är en feminist och därmed en människa av mycket tveksam karaktär så det är förväntat.

Varför skulle det vara fel och skrämselpropaganda att lära sina barn riskhantering som är baserat på verkligheten? Du visar ju bara att du egentligen inte bryr dig om kvinnors utsatthet för hade du gjort det så hade du inte bortsett från det faktum att invandrare, och då särskilt från MENA, är oerhört överrepresenterade i våldtäkter och att de ser på svenska kvinnor som horor man kan göra vad man vill med.

Citat:
Och ändå ifrågasätter ni att kvinnor väljer björnen framför mannen.

Det är detta jag menar som visar vad er agenda egentligen. Att så splittring mellan svenska män och svenska kvinnor. Det här ovan är ju ett ypperligt exempel på när sådana som du använder sig utav det nordafrikanska, arabiska eller indiska män sysslar med för att attackera svenska och vita män.

Hade frågan varit ställd som "en björn vs en blatteman med inavel i generna och uppväxt i en kulturell kontext där svenska kvinnor ses som horor" hade jag nog varit beredd att hålla med kvinnorna och tyckt att björnen är bättre för min dotter, men nu är inte frågan ställd så, eller används på det viset, och det är av samma anledning som andemeningen som genomsyrar hela ditt inlägg när du använder indiska och nordafrikanska mäns kvinnosyn för att attackera svenska män. Att upplysa svenska unga tjejer om detta packs kvinnosyn är ju "högerextrem skrämselpropaganda" trots allt.

Det hade kunnat vara en diskussion som är värd att föra, men nu är inte frågan formulerad på det viset, utan den är formulerad för att direkt attackera alla män och feministerna som pushar det på sociala medier är förstås väldigt ofta tydliga med att påpeka att det främst gäller vita män.

Se din feministiska vapendragare och svenskhataren Merapi när hon nedan är noga med att påpeka att det absolut inte är någon skillnad på en vit man eller en invandrare från MENA.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Även isländska män går under gruppen "män", vilken nationalitet män har hör inte till frågan alls.
Senast redigerad av Reiwa 2024-06-02 kl. 18:33.
Citera
2024-06-02, 18:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det blir ju minst sagt rörigt när vi här fastställer hur farligt världen är för kvinnor pga män och samtidigt ska då man lära sin dotter att ta risker.

Du bör nog lära din dotter att navigera runt i samhället och världen ja. Speciellt om hon är äventyrlig, nyfiken och utåtriktad. Du kommer inte kunna hålla henne hemma för alltid så förr eller senare tar hon sig ut i världen och då är det väl bättre att hon är någorlunda förberedd och riskmedveten?

Möt dina egna rädslor istället och lär dig hantera dem så att du har nåt vettigt att lära dina barn.

Citat:
Jag tror att det finns en anledning varför uråldriga stammar utsätter pojkar för mandomsprov men inte flickorna. För en man så är mod fundamentalt för att han ska klara sig i livet, för en kvinna är det högst en bonus och ibland förödande.

De flesta stammar hade/har ritualer för både flickors och pojkars inträde i vuxenvärlden. För flickor har det varit mer naturliga ritualer/inträden - den första mensen, föda barn. Män måste bevisa att de är riktiga män genom att späka sig på olika sätt.

Fast nu lever de flesta av oss inte i uråldriga stammar längre.

Varför anser du att en flicka/kvinna inte behöver vara modig? Och vad menar du med "mod"?
Citera
2024-06-02, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du tänker för binärt, kvinnor måste ta några risker och de ska inte låsas in. De ska bara uppfostras att vara mer försiktiga med främmande män än de idag är.

Du kan inte låsa in alla män, så kom inte med intetsägande förslag. I fråga om ansvar så har alla ansvar för sina egna handlingar. Är jag dum nog att vandra i rinkeby kl 02 på natten varje dag så har jag ett ansvar för att jag möjligen blir misshandlad och förnedrad av invandrargängen. Jag är inte skyldig för brottet, men jag är skyldig för att vara en idiot.

Det finns lika många isländska män som björnar och vad jag vet har lika få kvinnor i sverige mördats av isländska män som björnar senaste 60 åren. Det jag gör här är att finna en grupp som bättre fungerar för att göra en statistiskt riskbedömning.
Isländska män är fortfarande män.
En främmande man är en främmande man och du själv förespråkar ju också att kvinnor skall akta sig för främmande män.

Det blir alltså björnen.
Citera
2024-06-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Isländska män är fortfarande män.
En främmande man är en främmande man och du själv förespråkar ju också att kvinnor skall akta sig för främmande män.

Det blir alltså björnen.

Att man ska akta sig för främmande män betyder inte att man inte ska akta sig för björnar.

Hint: Nalle Puh är fiktion och inte en dokumentär.
Citera
2024-06-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Jaså, vi lever i ett matriarkalt samhälle nu?

Det där är en myt. Kvinnor tenderar förvisso att vara något mer positivt inställda till invandring än män är, men den är ingen enorm skillnad. Och det handlar inte om just manlig invandring.

Titta på de tre största partierna per kön.

Män:
1. S
2. SD
3. M

Kvinnor:
1. S
2. M
3. SD

Se på tusan, jag och Micro håller faktiskt med om något.

Det är bra ,att du och Micro kan komma överens.

Men ska kvinnor bli mindre rädda och tycka män är trevligare än björnar så måste männen bli bättre. Kvinnorna måste uppfatta dem bättre och en sak är att brott mot kvinnor måste minska. Politikerna vi har nu försöker åstadkomma detta ,men de har än så länge inte lyckas så kvinnorna är nöjda. De försöker ge strängare straff ,så män fattar att de ej kan slå ,tvinga kvinnor , eller våldta dem. Det tar dock tid eftersom fängelsena är överfulla och de kan inte höja straffen mer just nu.

Kan du göra något för att kvinnor ska gilla dig mer ?

Sedan finns det en trend att män och kvinnor blir allt mindre överens politiskt.

Män vill oftare ha stramare invandring och hårdare straff. Kvinnor vill satsa förebyggande. De vill inte bygga murar mot Afrika.
Citera
2024-06-02, 18:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Är man en psykopat så reagerar man förstås som du genom att skratta när man ser ett litet barn få sina kroppsdelar avslitna och skallen krossad.

Du har inga barn och kommer aldrig få några barn och det är väl lika bra det. Det är alltså egentligen ingen vits att diskutera med dig hur man ska uppfostra barn, men eftersom att du ändå har synpunkter på just barnuppfostran, så är det ganska tydligt att du vill lägga dig i hur andra och samhället ska uppfostra andras barn.

Vad är lögnen här? Att invandrare är oerhört mycket farligare för svenska kvinnor än vad svenska män är? Nejdu, det är inte lögnen. Lögnen är det du sysslar med och den bakomliggande agendan du har.

Sedan ska man förstås lära sina döttrar att inte träffa främmande män överhuvudtaget, vettig riskanalys och vara vaksam, men det är förstås en helt uppenbar skillnad att befinna sig i ett vitt svenskt område sent på kvällen jämfört med ett invandrarområde bestående av barbarer. I ett homogent Sverige är risken för kvinnor oerhört liten att råka ut för något medans den i ditt mångetniska helvete som är dagens Sverige är många, många, många faktorer gånger högre.

Du tycker det är fel att lära svenska flickor vilka typer av män och situationer som är farligast för dem alltså? Det du kallar för "högerextrem propaganda" är verkligheten. Många tusentals svenska flickor har fallit offer just för att ingen har lärt dem detta utan de har istället blivit itutade rent verklighetsfrånvända feministiska galenskaper från cyniska avskum som du som aldrig skulle uppfostra någon i verklighetens kunskaper utan du skulle väl mest svamla om rent trams om hur ofarliga björnar är eller att det högsta kallet i livet är att ge efter för sin hedonism.

Vad upprörd du blir av att jag föreslår att vi ska ha en mer högerinriktad skola men vänsterindoktrineringen som pågår i skolorna har du inga problem med.

Att lära sina barn att hålla sig långt borta ifrån blattar är inte propaganda utan baserat på verkligheten. Att inte lära sina söner och döttrar detta är ett misslyckande som föräldrar. Du tycker förstås det är hemsk "högerextrem propaganda och lögner" eftersom att du är en feminist och därmed en människa av mycket tveksam karaktär så det är förväntat.

Varför skulle det vara fel och skrämselpropaganda att lära sina barn riskhantering som är baserat på verkligheten? Du visar ju bara att du egentligen inte bryr dig om kvinnors utsatthet för hade du gjort det så hade du inte bortsett från det faktum att invandrare, och då särskilt från MENA, är oerhört överrepresenterade i våldtäkter och att de ser på svenska kvinnor som horor man kan göra vad man vill med.

Det är detta jag menar som visar vad er agenda egentligen. Att så splittring mellan svenska män och svenska kvinnor. Det här ovan är ju ett ypperligt exempel på när sådana som du använder sig utav det nordafrikanska, arabiska eller indiska män sysslar med för att attackera svenska och vita män.

Hade frågan varit ställd som "en björn vs en blatteman med inavel i generna och uppväxt i en kulturell kontext där svenska kvinnor ses som horor" hade jag nog varit beredd att hålla med kvinnorna och tyckt att björnen är bättre för min dotter, men nu är inte frågan ställd så, eller används på det viset, och det är av samma anledning som andemeningen som genomsyrar hela ditt inlägg när du använder indiska och nordafrikanska mäns kvinnosyn för att attackera svenska män. Att upplysa svenska unga tjejer om detta packs kvinnosyn är ju "högerextrem skrämselpropaganda" trots allt.

Det hade kunnat vara en diskussion som är värd att föra, men nu är inte frågan formulerad på det viset, utan den är formulerad för att direkt attackera alla män och feministerna som pushar det på sociala medier är förstås väldigt ofta tydliga med att påpeka att det främst gäller vita män.

Se din feministiska vapendragare och svenskhataren Merapi när hon nedan är noga med att påpeka att det absolut inte är någon skillnad på en vit man eller en invandrare från MENA.

Jävlar vad oärlig du är. Jag svarade på ditt nonsens om abort - du svarar med en lång harang om invandringen och påstår en massa som jag aldrig gett uttryck för.

Hur desperat är du egentligen?

Jag skrattade åt den manipulativa och lögnaktiga extrem-högern som påstår att en mycket sen abort är en abort i vecka 10. Och som inte ger någon som helst bakgrundsinformation om varför den mycket sena aborten utfördes.

För tydlighetens skull - aborten de sprider runt på nätet ÄR INTE en abort i vecka 10 utan en MYCKET senare abort.

Patriarkala invandrarmän är jävligt toxiska ja.

Men vi diskuterade inte den gravt misslyckade flykting- integrations- invandringspolitiken överhuvudtaget. Det är inte heller trådens ämne.
Citera
2024-06-02, 18:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Att man ska akta sig för främmande män betyder inte att man inte ska akta sig för björnar.

Hint: Nalle Puh är fiktion och inte en dokumentär.
Det är mördarbjörnen i Grizzly också. Ren fiktion.

Återigen - björnar är björnar. De har inte onda avsikter, dem kan läsa av.
En situation med en björn är lättare att kontrollera än en situation med en man som vill en illa.
Citera
2024-06-02, 18:50
Medlem
Citat:
Du bör nog lära din dotter att navigera runt i samhället och världen ja. Speciellt om hon är äventyrlig, nyfiken och utåtriktad. Du kommer inte kunna hålla henne hemma för alltid så förr eller senare tar hon sig ut i världen och då är det väl bättre att hon är någorlunda förberedd och riskmedveten?

Möt dina egna rädslor istället och lär dig hantera dem så att du har nåt vettigt att lära dina barn.

De flesta stammar hade/har ritualer för både flickors och pojkars inträde i vuxenvärlden. För flickor har det varit mer naturliga ritualer/inträden - den första mensen, föda barn. Män måste bevisa att de är riktiga män genom att späka sig på olika sätt.

Fast nu lever de flesta av oss inte i uråldriga stammar längre.

Varför anser du att en flicka/kvinna inte behöver vara modig? Och vad menar du med "mod"?

Vi borde införa en ritual för kvinnor som går ut på att de blir placerade i en skog under ett dygn och så får de välja om de ska ha sällskap av en slumpmässigt utvald man eller en björn.

Om inte annat får vi se hur många som faktiskt väljer björnen när det väl kommer till kritan och hur många som bara tog chansen att hoppa på det senaste manshatartåget.
Citera
2024-06-02, 18:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vi borde införa en ritual för kvinnor som går ut på att de blir placerade i en skog under ett dygn och så får de välja om de ska ha sällskap av en slumpmässigt utvald man eller en björn.

Om inte annat får vi se hur många som faktiskt väljer björnen när det väl kommer till kritan och hur många som bara tog chansen att hoppa på det senaste manshatartåget.
Det nog klart vanligare att kvinnor campar i områden där det finns björn än att de campar med en främmande man.

Jag undrar lite vad ni sett för konstiga filmer om björnar faktiskt.
Citera
2024-06-02, 18:57
Medlem
Citat:
Ok Prepper, vi reder ut detta en gång för alla.

Hur många är många?

Vilka kvinnor? Vilka medier använder de? Var kan jag läsa deras manifest eller partiprogram?

På vilka sätt "kämpar" de för att få hit fler män?

Invaderar de länder i Mellanöstern och orsakar enorma folkförflyttningar? Hur gör dessa kvinnor för att få hit fler män?

Pratar du om "Refugees Welcome"? En ganska liten och obetydlig hjälporganisation? (iallafall i Sverige)

De delade ut filtar och bindor till "flyktingarna" 2015-2016. Blir det i ditt huvud att "kvinnor kämpat för att få hit fler män"?

Menar du röstningen? Fram till förra valet förde de två största partierna i Sverige likadan flykting- och invandringspolitik.

Jo ! Men skillnaden har ökat. Unga män stöder Tidö gänget mer.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/unga-man-och-unga-kvinnor-rostar-allt-mer-olika

Männen vill att kvinnorna ska få det bättre och att kvinnornas känslor för män förbättras och mer gillande uppstår mellan män och kvinnor. Så vi inte har björndebatten i evigheter och istället löser problemet.
Citera
2024-06-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är mördarbjörnen i Grizzly också. Ren fiktion.

Återigen - björnar är björnar. De har inte onda avsikter, dem kan läsa av.
En situation med en björn är lättare att kontrollera än en situation med en man som vill en illa.

Nej, grizzlybjörnar som dödar människor finns på riktigt. Jag har redan postat ett par exempel ur verkligheten på detta fenomen.

Och återigen så har du missuppfattat frågeställningen. Frågan är alltså inte vill du hellre möta en björn i skogen eller en man som vill dig illa, utan frågeställningen är vill du hellre möta en björn i skogen eller en man.

Valet står alltså inte mellan en björn och Peter Madsen utrustad med skruvmejslar, utan valet står mellan en björn och en slumpmässigt utvald man. Visst, har du en extrem otur så blir mannen du möter en Peter Madsen men den risken är såklart försvinnande liten.

Du kan för övrigt inte överhuvudtaget kontrollera björnar hur mycket du än inbillar dig att du kan det. Björnarna som dödade kvinnorna i mina länkade exempel hade troligen inte heller onda avsikter. Lik förbannat gjorde de kaos med kvinnorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in