2024-06-02, 17:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Helt enig. Självklart ska man lära sina döttrar detta som förälder. Allt annat är ett misslyckande. När det kommer till skolväsendet kan vi kan gott och väl göra oss av med all vänster, feminism och HBTQ-indoktrinering och lära unga tjejer vilka typer av män(det är inte vita män) och situationer det framförallt är som är farliga, gore-videos av aborter så de får se verkligheten och lära dem vikten av familjebildande istället för hedonistiskt vansinne.

Det är vita män också.

Hahaha jag såg en av de där gore-videos av aborter som extrem-högern sprider runt på nätet. Idioterna påstod att det var en abort i vecka 10. Men det var en mycket sen abort som filmades och spreds. Dessutom får man ingen som helst bakgrundsinformation alls till varför denna mycket sena abort utfördes. Var det fara för kvinnans liv? Var fostret allvarligt skadat? Osv.

Ni i extrem-högern är exakt lika manipulativa och lögnaktiga som de jävla idioterna i extrem-vänstern som tycker det är gött med män i damtävlingar och som tycker det är gött med förvirrade tonåringar som byter kön.

Samma jävla typ av propaganda för att skrämma och kontrollera massorna.

Citat:
Man läser då och då om västerländska töser som är helt hjärntvättade i feminismens idioti som ger sig ut på backpacking och att resa ensamma i världen och det slutar med brutalt mord eller våldtäkt i typ Nordafrika eller Indien. Ett resultat av indoktrinering från tidig ålder och helt efterblivna föräldrar som inte lär sina döttrar något av värde mer än "gör vad du vill" och imbecilla feministiska slogans som "kvinnor kan också!".

Och ändå ifrågasätter ni att kvinnor väljer björnen framför mannen.
Citera
2024-06-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Citat:
Det finns väl en riskbedömning som både mentalt störda män så som björnar gör ifall det är en grupp på 4 personer eller 1 person som de stöter på mitt i ingenstans. Inget märkligt med det. Är kvinnor tillsammans med en man så har hon mindre anledning att vara rädd för ensamma galningar eller björnar.

Sådan fakta har inget värde i sig. Det skadas fler kvinnor av svenska män i skogsmark än exempelvis de skadas av isländska män. Det finns lika många isländska män som björnar i Sverige.

Hur många kvinnor har mördats av en isländsk man i Sverige som det finns 3000 utav de senaste 100 åren? Troligen 0.

Vad betyder sådan fakta?

Även isländska män går under gruppen "män", vilken nationalitet män har hör inte till frågan alls.
Frågan gällde vad av två alt. vill kvinnor helst möta i skogen och svaret de ger är alltså björn.
Och skälet till det är att de vet att det är större risk att män utsätter dem för nått skit än en björn.

Det är ju märklig sätt att beskriva verkligheten, som exempelvis:

Vi vet att det existerar våldtäktsmän i Sveriges gator och ändå så går vi omkring fulla på natten längs gator, klär oss sexigt för utenätter, tar svarttaxi hem; människor tar risker för att ha roligt och få erfarenheter, så har de alltid gjort. Kvinnor tar sig till och med hem i taxi med helt okända män som raggat upp dem och kan göra vad som helst med dem i hans hem. Livet handlar om risker, men risken att just stötta på en björn i skogen är så minimal att den är intetsägande, ungefär som att stötta på en isländsk man i Sverige. Du har större chans att drunkna exempelvis när du vandrar över isen, och folk tar också sådana risker.

Enligt dig, i inlägget tidigare jag svarade på, så ska ju inte kvinnor ta denna risk för att få erfarenhet och ha roligt i sina liv. utan de ska låsas in, och därmed betala dyrt för att andra väljer att bete sig som svin. Återigen varför inte låsa in män? Det skulle ju i vart fall drabba mer "rätt" än att låsa in kvinnor.

Du kör med samma tröttsamma patriarkala tänk att mäns handlingar sexuellt är kvinnors ansvar.
Citera
2024-06-02, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja kvinnor kan. Kvinnor dominerar de mest samhällsviktiga funktionerna i samhället samtidigt som de tar huvudansvaret för barnen.

Män kan också. Män våldtar för att de kan. De behandlar kvinnor jävligt illa världen över för att de kan.

Problemet är inte att kvinnor väljer björnen framför mannen. Problemet är det omfattande och allvarliga (sexuella) våldet, kontrollen och förtrycket män utsätter kvinnor för världen över.

Jo men varför kämpar så många kvinnor för att få hit fler män.

Det är helt vansinne.
Citera
2024-06-02, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt dig, i inlägget tidigare jag svarade på, så ska ju inte kvinnor ta denna risk för att få erfarenhet och ha roligt i sina liv. utan de ska låsas in, och därmed betala dyrt för att andra väljer att bete sig som svin. Återigen varför inte låsa in män? Det skulle ju i vart fall drabba mer "rätt" än att låsa in kvinnor.

Du kör med samma tröttsamma patriarkala tänk att mäns handlingar sexuellt är kvinnors ansvar.

Är du själv politiskt för att kriminella män ska vara längre inlåsta ?

Jag tror att den mest hatade partiet vill låsa in män längst.
Citera
2024-06-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ja kvinnor kan. Kvinnor dominerar de mest samhällsviktiga funktionerna i samhället samtidigt som de tar huvudansvaret för barnen.

Män kan också. Män våldtar för att de kan. De behandlar kvinnor jävligt illa världen över för att de kan.

Problemet är inte att kvinnor väljer björnen framför mannen. Problemet är det omfattande och allvarliga (sexuella) våldet, kontrollen och förtrycket män utsätter kvinnor för världen över.

Så kvinnor kan, men ändå lyckas män kontrollera, förtrycka och dominera kvinnor konstant?

Jag tycker det låter som att kvinnor inte kan alls, när jag läser vad du skriver. Att kvinnor dominerar samhällsviktiga funktioner är för övrigt det mest skrattretande påstående jag läst idag, i god konkurrens. Det är män som upprättar och upprätthåller precis all samhällsbärande infrastruktur i världen. Det enda kvinnor dominerar på är de moderna låtsasjobben vars existens vilar på just männens upprätthållande av all samhällsviktig infrastruktur.

När man läser den här tråden och tar del av kvinnors ofattbart korkade resonemang i frågan man vs björn får man lätt känslan att de missuppfattat frågan och tror att den lyder vill du hellre möta en björn eller Peter Madsen/Hagamannen/Anders Eklund/annan valfri psykopat.

Ja, väljer du mannen så finns det en mycket liten risk att det råkar bli någon i den kategorin och att du råkar illa ut. Men då ska du ha en extrem otur.

Möter du en björn däremot är det nog snarare 50/50 att du kommer levande ur situationen. Du kan inbilla dig hur mycket du vill att björnar minsann är snälla som Nalle Puh till skillnad från de dumma och ondskefulla männen, men faktum är att det finns ingen som helst garanti för att ett möte med en björn i skogen kommer sluta lyckligt, hur mycket du än tror att du kan "hantera situationen" eller hur det nu var någon av er uttryckte sig

Jag har redan postat ett par exempel på kvinnor som blivit brutalt dödade av de gulliga och snälla Nalle Puh-björnarna och då ska man ha i åtanke att det är väldigt sällsynt att människor stöter på björnar i naturen.
Citera
2024-06-02, 17:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag skulle dock låta min 11-åriga son tälta i skogen med sin vän, men inte min 11-åriga dotter trots att båda skulle ha samma chans att bli våldtagna av en pedofil (och det tycks finnas fler bögpedofiler än heteropedofiler dessutom). Det beror på att jag som traditionalist anser att det är viktigare för en pojke att bygga upp sin mod och bli självständig än för en tjej, det är mer värdefullt för honom att ta risker i livet för hans framtida lycka, framgång och vitalitet.

Ovanstående diskvalificerar dig som förälder.

Du gör misstaget som majoriteten av människor gör. De ser sina barn/eventuella framtida barn som en förlängning av dem själva. Barnen ska spegla sina föräldrar snarare än att utveckla sina personligheter och identiteter.

Din dotter älskar att campa ute i skogen med kompisar. Hon har lärt sig bygga skydd och göra upp eld, med mera. Detta och måla är hennes stora intressen i livet.

Din sons stora passioner här i livet är att bygga gigantiska Lego-modeller och plocka isär tekniska prylar och sen bygga ihop dem igen.

Du känner dina barn, din dotter är den äventyrliga och din son är den tekniska. Varför skulle du hindra någon av dem att utveckla sina personligheter och passioner bara för att du har en fix idé om vad flickor bör göra och bete sig respektive vad pojkar bör göra och bete sig?

Så otroligt många trasiga själar detta synsättet har skapat världen över.
Citera
2024-06-02, 18:06
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Så kvinnor kan, men ändå lyckas män kontrollera, förtrycka och dominera kvinnor konstant?

Jag tycker det låter som att kvinnor inte kan alls, när jag läser vad du skriver. Att kvinnor dominerar samhällsviktiga funktioner är för övrigt det mest skrattretande påstående jag läst idag, i god konkurrens. Det är män som upprättar och upprätthåller precis all samhällsbärande infrastruktur i världen. Det enda kvinnor dominerar på är de moderna låtsasjobben vars existens vilar på just männens upprätthållande av all samhällsviktig infrastruktur.

När man läser den här tråden och tar del av kvinnors ofattbart korkade resonemang i frågan man vs björn får man lätt känslan att de missuppfattat frågan och tror att den lyder vill du hellre möta en björn eller Peter Madsen/Hagamannen/Anders Eklund/annan valfri psykopat.

Ja, väljer du mannen så finns det en mycket liten risk att det råkar bli någon i den kategorin och att du råkar illa ut. Men då ska du ha en extrem otur.

Möter du en björn däremot är det nog snarare 50/50 att du kommer levande ur situationen. Du kan inbilla dig hur mycket du vill att björnar minsann är snälla som Nalle Puh till skillnad från de dumma och ondskefulla männen, men faktum är att det finns ingen som helst garanti för att ett möte med en björn i skogen kommer sluta lyckligt, hur mycket du än tror att du kan "hantera situationen" eller hur det nu var någon av er uttryckte sig

Jag har redan postat ett par exempel på kvinnor som blivit brutalt dödade av de gulliga och snälla Nalle Puh-björnarna och då ska man ha i åtanke att det är väldigt sällsynt att människor stöter på björnar i naturen.

Ok du missade tydligen biologin i grundskolan. Män är i genomsnitt längre och starkare än kvinnor. Män bygger också upp helt olika hierarkier än kvinnor där majoriteten män används som hjärnlösa drönare som lyder order. Människofientligt men effektivt för att skaffa sig makt och kontroll.

Jaha så då kan ju alla kvinnor som jobbar inom vården och som räddar liv varje dag sluta jobba imorgon då?

Märkligt synsätt du. Ska brandmännen både släcka bränder och fylla de hundratusentals platserna inom vården också?

Vilken samhällsbärande infrastruktur domineras av män förutom brandkåren?

Ingen jävel har påstått att björnar är ofarliga. Eller gulliga. Niemand.

Ett gäng urbota korkade misogyna och/eller autistiska män tolkar den HYPOTETISKA frågan "man vs bear" bokstavligt och kommer med den ena korkade bortförklaringen efter den andra.
Citera
2024-06-02, 18:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ovanstående diskvalificerar dig som förälder.

Du gör misstaget som majoriteten av människor gör. De ser sina barn/eventuella framtida barn som en förlängning av dem själva. Barnen ska spegla sina föräldrar snarare än att utveckla sina personligheter och identiteter.

Din dotter älskar att campa ute i skogen med kompisar. Hon har lärt sig bygga skydd och göra upp eld, med mera. Detta och måla är hennes stora intressen i livet.

Din sons stora passioner här i livet är att bygga gigantiska Lego-modeller och plocka isär tekniska prylar och sen bygga ihop dem igen.

Du känner dina barn, din dotter är den äventyrliga och din son är den tekniska. Varför skulle du hindra någon av dem att utveckla sina personligheter och passioner bara för att du har en fix idé om vad flickor bör göra och bete sig respektive vad pojkar bör göra och bete sig?

Så otroligt många trasiga själar detta synsättet har skapat världen över.

Det blir ju minst sagt rörigt när vi här fastställer hur farligt världen är för kvinnor pga män och samtidigt ska då man lära sin dotter att ta risker.

Jag tror att det finns en anledning varför uråldriga stammar utsätter pojkar för mandomsprov men inte flickorna. För en man så är mod fundamentalt för att han ska klara sig i livet, för en kvinna är det högst en bonus och ibland förödande.
Citera
2024-06-02, 18:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper

Vilken sjuk frågeställning.

Jag är för hårdare straff för vissa brott -- men det skall givetvis gälla både män och kvinnor.
Citera
2024-06-02, 18:13
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Jaså, vi lever i ett matriarkalt samhälle nu?

Citat:

Det är helt vansinne.
Det där är en myt. Kvinnor tenderar förvisso att vara något mer positivt inställda till invandring än män är, men den är ingen enorm skillnad. Och det handlar inte om just manlig invandring.

Titta på de tre största partierna per kön.

Män:
1. S
2. SD
3. M

Kvinnor:
1. S
2. M
3. SD

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken sjuk frågeställning.

Jag är för hårdare straff för vissa brott -- men det skall givetvis gälla både män och kvinnor.
Se på tusan, jag och Micro håller faktiskt med om något.
Citera
2024-06-02, 18:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Det är helt vansinne.

Ok Prepper, vi reder ut detta en gång för alla.

Hur många är många?

Vilka kvinnor? Vilka medier använder de? Var kan jag läsa deras manifest eller partiprogram?

På vilka sätt "kämpar" de för att få hit fler män?

Invaderar de länder i Mellanöstern och orsakar enorma folkförflyttningar? Hur gör dessa kvinnor för att få hit fler män?

Pratar du om "Refugees Welcome"? En ganska liten och obetydlig hjälporganisation? (iallafall i Sverige)

De delade ut filtar och bindor till "flyktingarna" 2015-2016. Blir det i ditt huvud att "kvinnor kämpat för att få hit fler män"?

Menar du röstningen? Fram till förra valet förde de två största partierna i Sverige likadan flykting- och invandringspolitik.
Citera
2024-06-02, 18:20
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Du tänker för binärt, kvinnor måste ta några risker och de ska inte låsas in. De ska bara uppfostras att vara mer försiktiga med främmande män än de idag är.

Du kan inte låsa in alla män, så kom inte med intetsägande förslag. I fråga om ansvar så har alla ansvar för sina egna handlingar. Är jag dum nog att vandra i rinkeby kl 02 på natten varje dag så har jag ett ansvar för att jag möjligen blir misshandlad och förnedrad av invandrargängen. Jag är inte skyldig för brottet, men jag är skyldig för att vara en idiot.

Citat:
Även isländska män går under gruppen "män", vilken nationalitet män har hör inte till frågan alls.
Frågan gällde vad av två alt. vill kvinnor helst möta i skogen och svaret de ger är alltså björn.
Och skälet till det är att de vet att det är större risk att män utsätter dem för nått skit än en björn.

Det finns lika många isländska män som björnar och vad jag vet har lika få kvinnor i sverige mördats av isländska män som björnar senaste 60 åren. Det jag gör här är att finna en grupp som bättre fungerar för att göra en statistiskt riskbedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in