Citat:
Ursprungligen postat av
liten.igelkott
Om man byter ut räksallad mot nyskalade räkor, billig skitkorv mot en god korv med hög kötthalt och pulvermoset mot ett gott hemmagjord potatismos så får man en finare och godare variant av det sunkiga gatuköket. Det kan vara spännande att testa när man vill göra något snabblagat.
Det blir en bra variant av klassisk sunkmat likt som att man kan göra goda hamburgare hemma som är mycket godare än det piss som säljs på McDonalds och liknande skitställen.
Fast det är just kombon; som räkor + korv, som personligen inte alls tilltalar mig. Var även andra konstiga kombinationer som räkor och ketchup i recepten innan. Usch! Fy fan!
Men en god kvalitetskorv med äkta mos; det kan jag absolut tänka mig. Kan vara hur gott som helst vid rätt tillfälle och rätt utförande. Så jag är inte emot varken konceptet med korv, mos eller ens att prova med tunnbröd (kan tänka mig att det tom. är godare än vanligt korvbröd).
Det är barat de hemska kombinationerna "med allt" blandat på som får mig att må illa.
Jo, jag älskar att grilla hemmagjorda hamburgare hemma när man skall ha något enkelt. Gör det ganska ofta till vardagen när man vill ha en god och snabb rätt på sommaren. Som du är inne på så är det något helt annat mycket godare med hemmagjorda burgare än de sunkiga snabbmatskedjorna eller oftast sunkiga osande kioskernas tveksamma alster.