2024-05-31, 11:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Apropå halmgubbar har jag inte skrivit att Trump är oskyldig. Bara lagarna är utformade så att han kan bli president även som dömd för att regimer inte skall kunna få bort kandidater genom att få dem dömda.

Hela din arga text beror på att du inte läst mitt inlägg.
Ditt svar blev väldigt konstigt när du fetar in om donalds ska stå över lagen, och börjar istället prata om donalds visst kan bli president ändå.
Förstod inte vad det var ett argument för, så vad var det ett argument för och i frågan om donalds stod över lagen?
Citera
2024-05-31, 11:26
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Åklagaren håller jag med om (jag ifrågasatte inte det).
Men att domaren skulle vara tillsatt för att sätta dit Trump är ju helt enkelt inte sant, även om han säkerligen röstar demokratiskt och har donerat lite pengar till D.

Just nu prövas Trump i en annan domstol av en domare som han själv utsett, om jag inte missminner mig. Så det kan slå åt båda hållen. Finns ju också möjlighet att överklaga.

Åklagaren skänkte som privatperson en pizza till Trumps politiska rival. Lite väl tunt för jäv.
Citera
2024-05-31, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
DU får ställa den frågan till donalds och varför hen gjorde dessa politiska brott OCH bokföringsbrotten.
Eller menar du att brott inte ska beivras om man heter donalds och ska stå över lagen?

Ingen bryr sig om här hur det går för donalds i valet, här handlar det om brotten och om donalds vinner pga rättegången, helt ointressant, brott ska beivras.

Men du har rätt, en stormy i ett vattenglas, då ingen tvingade donalds göra dessa brott och alla borde ha fattat det skulle bli en fällande dom.(Dock ser vi vem som gör stormen i vattenglaset.)

Det hade aldrig ens funderats på att tas till åtal om det inte var för att det var Trump. Det är 100% trams och det vet du med.

Jo alla bryr sig om hur det går i valet. Det är själva grundet till den här häxjakten.

Men nu kommer slutresultatet bli precis tvärtom av vad som avsågs. Ett rejält backfire. Han får nämligen ännu mer stöd och kommer med säkerhet att vinna valet stort.

Det är väl det enda som betyder något.
Citera
2024-05-31, 11:28
Medlem
lapons avatar
Citat:
Juryn är dock inte politiskt tillsatt, till skillnad från våra svenska nämndemän.

Juryn har agerat på ett liknande vis som profeten Amos:
"..Slå till pelarhuvudena,
så att trösklarna bäva,
och låt spillrorna falla över huvudet på alla där". (Amos 9:1)

Medan spillrorna faller är det svårt att riktigt se vad som ska komma.
Citera
2024-05-31, 11:29
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Juryn har agerat på ett liknande vis som profeten Amos:
"..Slå till pelarhuvudena,
så att trösklarna bäva,
och låt spillrorna falla över huvudet på alla där". (Amos 9:1)

Medan spillrorna faller är det svårt att riktigt se vad som ska komma.
Ok lycka till med det där 👍
Citera
2024-05-31, 11:34
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ditt svar blev väldigt konstigt när du fetar in om donalds ska stå över lagen, och börjar istället prata om donalds visst kan bli president ändå.
Förstod inte vad det var ett argument för, så vad var det ett argument för och i frågan om donalds stod över lagen?

Argumentet är väl att presidentkandidater, nu eller i framtiden, inte skall kunna sorteras bort genom att kommande korrupta regimer sorterar bort dem genom att få dem dömda, och det är därför Trump kan bli president trots dom, oavsett om han har skyldig som synden eller ej.

Jag tycker inte Trump skall stå över lagen och har ingenting emot att han dömts. Jag personligen tror att han är skyldig. Förmodligen är varenda jävla politiker på denna nivå kriminella personer som ännu inte åkt dit, men det är en annan fråga.

Hoppas jag var tydligare nu.

Trevlig helg
Citera
2024-05-31, 11:36
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det finns absolut. Fråga Trump-vännerna som figurerar i tråden för opinionsundersökningar, där är NY en möjlig delstat att flippa enligt dessa. Också därför Trump ordnade event i South Bronx häromdagen, för att det finns Trump-vänner i NYC.

Som du säkert vet så får båda parter tillsammans välja juryn så uppenbara Trump-hatare har valts bort om man inte har en alltför efterbliven försvarare.

Låt mig gissa att ingen i juryn var en kvinna med kort rosa hår och näsring

Haha, det kan nog stämma, de för uppenbara Trumphatarna valdes givetvis bort, lika gjorde ju åklagarsidan, ingen med MAGA-tshirt kom på fråga

Men till syvende och sist, det är totalt omöjligt att få till en helt opolitisk jury i ett land som är så polariserat som USA.
Citera
2024-05-31, 11:38
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stromstadbarista
Bra analys. Lägger till

- farit med osanning som resulterat med riktade hot mot domaren och hans familj, åklagare, tilltänkta jurymedlemmar.

Om så är fallet och Donald Trump inte försvarat de som blivit hotade tycker jag att åklagaren bör döma Trump till det högsta straffet - 4 års fängelse.

Om den tilltalade avsiktigt trissar upp stämningen så pass att det leder till dödshot är detta givetvis försvårande omständigheter som sätter rättsväsendet ur spel. Kan en åklagare med gott samvete ens släppa fram en sådan person till presidentposten i en mycket farlig tid?

Unikt fall som sagt, som kan slå åt olika håll.
Citera
2024-05-31, 11:39
Medlem
DroidBishops avatar
Dom gick hela vägen alltså

Alla som fortfarande tror att Trump är nån sorts ond skurk bör bli omyndigförklarade.

Nåväl, politiskt så stärker det här honom. Han kommer inte hamna i fängelse, det kommer överklagas. Sen blir han president. Inget förutom en JFK behandling kan stoppa honom nu.
Citera
2024-05-31, 11:44
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Alla som fortfarande tror att Trump är nån sorts ond skurk bör bli omyndigförklarade.

Nåväl, politiskt så stärker det här honom. Han kommer inte hamna i fängelse, det kommer överklagas. Sen blir han president. Inget förutom en JFK behandling kan stoppa honom nu.

JFK-behandling? Är det snabbklippning du åsyftar?
Citera
2024-05-31, 11:47
Medlem
HomoDeuss avatar
1. Clownen, skanderade 2016 "Lock her up".
2. 2020 försökte samma clown tvinga justitiedepartementet att åtala både Biden och Obama.
3. Och under sin presidenttid kuppade han och GOP in politiskt tillsatta domare i HD.

Nu är Mr "grab-them-by-the-pussy" dömd av en jury av 12 vanliga medborgare, för brott han själv begått. Bestående i att bedrägligt ljuga för att dölja otrohet med en porrstjärna samtidigt som hans fru var höggravid.

Clownen och dårarnas lag-och-rätt-parti menar att det är Biden som fixat hans dom. Som man känner sig själv....

Och snart kommer man att utse en kriminell kandidat till president.

Republikanernas långsamma död är underhållande att se. De gör allt för att fuska och lura till sig förståndshandikappade röster. Och tror att det kommer att räcka.
Senast redigerad av HomoDeus 2024-05-31 kl. 11:52.
Citera
2024-05-31, 11:47
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Vi är ute på okänt territorium här

Åklagare avkunnar dom inte DroidBishop

Trumps rivaler avlivar inte sina poltiska motståndare som JFK's rivaler gjorde

Trump och JFK är varandras motsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här