2024-05-31, 09:17
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Du tror alltså att Trump tog tag brudarna bokstagligen med ett grepp om fittan och släpade iväg dem? Jävla miffe.

Gissar att du inte fick godkänt på svenska som andraspråk. Be någon vuxen svensktalande att läsa min text och förklara. Eller så provar du att läsa om och tänka igen.
Citera
2024-05-31, 09:18
Medlem
GUILTY ON ALL 34 FUCKING COUNTS.

https://www.wonkette.com/p/convicted-felon-donald-trump-guilty
Senast redigerad av Alpoxen 2024-05-31 kl. 09:21.
Citera
2024-05-31, 09:19
Medlem
Citat:
Nej inte i mina kretsar heller, för jag orkar inte lyssna på hjärndött machosnack, men det hindrar inte att detta är mycket vanligt beteende bland vissa kategorier av män. Ofta yngre män, men även bland lite äldre (Trump var drygt 50 här) gärna framgångsrika machomän.

Någon jävla gång i ditt liv måste du väl ha lyssnat på en man som har skrutit om sina erövringar? Har alla sådana män förbrukat sin rätt att inneha högre ämbete enligt din åsikt? I så fall varför och vilka konsekvenser skulle det ha på samhället om denna regel konsekvent började tillämpas tror du?
Mycket positiva
Citera
2024-05-31, 09:19
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Du menar att det hade varit bättre att åtala honom efter han blivit vald till President?
Tror det hade skadat USA mer.

De hade kunnat åtalat honom de 3 andra åren innan valåret och fått det gjort och överstökat.

Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Hade gärna sett Josh Hawley ställa upp i presidentvalet. På grund av USA:s efterblivna politiska poppolitiska system skulle han aldrig bli nominerad, men han är skarp, vettig och konsekvent. Ted Cruz är förvisso inte dålig han heller.

Hmm.. Inget namn jag känner igen. Jag vill se Andrew Yang eller Bernie för Demokraterna men så blir inte fallet...
Citera
2024-05-31, 09:22
Medlem
Sublinguals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump omger sig verkligen med dåliga advokater och jurister
Problemet för Trump att inga seriösa advokater vill svärta ner sitt rykte för all framtid genom att röra honom. Han är också känd för att inte lyssna, kritisera och inte betala sina tidigare advokater.

De som är desperata nog att representera honom är b eller c advokater.
Citera
2024-05-31, 09:22
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Trump omger sig verkligen med dåliga advokater och jurister

Han får de han förtjänar. Han är själv en "Bully" och vill att andra ska agera så för honom. En advokat som står och skriker under sin plädering gagnar knappast sin klient men klienten känner sig ändå nöjd då då han fått det agerande han ville ha.
Citera
2024-05-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De hade kunnat åtalat honom de 3 andra åren innan valåret och fått det gjort och överstökat.

Hmm.. Inget namn jag känner igen. Jag vill se Andrew Yang eller Bernie för Demokraterna men så blir inte fallet...
Om inte fettot lämnat in en massa ansökningar om att skjuta upp domstolsförhandlingarna så kunde det ha varit avklarat tidigare förstås.
Citera
2024-05-31, 09:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Visst känns det helt naturligt att inte kunna lita på något annat än sin egna lilla rubbade hjärna? 😀

Stående repliken från magabönder och annat b-folk: "Om det inte går som jag tänkt så är det fusk!".

WT och BT leder vägen framöver. Det är precis som Joe Rogan sa, redan för 9 år sen: "idiots are taking over".

WT och BT får flest barn. Och dagens sjukvård och trygghetssystem gör att de klarar sig och överlever. Darwin är satt ur spel. Där har ni anledningen till så väl Magas framgångar som dödsdomen för det moderna samhället.
Jag vill påstå att anledningen till att man håller på Trump är att man försöker införa en liberal diktatur, där alla ska tvinga att ha vissa åsikter. Man begränsar yttrandefriheten och åsiktsfriheten och förtrycker människor som har andra åsikter med härskartekniker. Därav uppstår Trump, som en motreaktion. De från vänster skapar en bild av andra som inte delar deras åsikter som onda och dumma.

Men det du kallar WT och BT är förstås människor med känslor också. Så varför sprider du hat och förakt mot dem. Kan du förklara det? Om mer än hälften av väljarna säger att de ska rösta på Trump. kan inte alla vara WT och BT som du vill få det till. Du skapar en bild av att alla som röstar på Trump är det, men de är en liten minoritet, så det kan inte stämma.
Citera
2024-05-31, 09:25
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Är det verkligen ett allvarligt brott att prata så där om det bara är snack för att visa att man har många erövringar? Hur tror du Bill Clinton, JFK, LBJ uppträdde mot kvinnor och hur tror du att de talade om dem? Hycklande idioter är vad ni är hela högern.

Högern? Jag trodde det var Trump som var höger, men vad vet jag.

Så du menar att det bara var snack? Du vill alltså ha en ljugande president i USA? Vackert så. Trollen lockas ut i solen.
Citera
2024-05-31, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Jo men Josh Hawley var ju han som hälsade MAGAmongona med knuten näve.
Här:
https://www.nbcnews.com/politics/congress/sen-josh-hawley-becomes-public-enemy-no-1-capitol-hill-n1253470

För att sedan fly för sitt liv nån timme senare
https://www.youtube.com/watch?v=9EIeHq9P3q4

Absolut är det någon du borde se upp till
Citera
2024-05-31, 09:29
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Problemet för Trump att inga seriösa advokater vill svärta ner sitt rykte för all framtid genom att röra honom. Han är också känd för att inte lyssna, kritisera och inte betala sina tidigare advokater.

De som är desperata nog att representera honom är b eller c advokater.

Jag såg precis en intervju med Trumps advokat Todd Blanche på CNN, han var lågmäld och inte särskilt överraskad av utfallet. Dvs Blanche insåg nog ganska tidigt i förhandlingarna vartåt det lutade.

Måste utöver detta vara hopplöst med en klient som Trump dvs som inte kan hålla käften utan från dag ett envisas med att alienera både domare, vittnen och jury med sina utbrott och osakliga påhopp.
Citera
2024-05-31, 09:33
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag vill påstå att anledningen till att man håller på Trump är att man försöker införa en liberal diktatur, där alla ska tvinga att ha vissa åsikter. Man begränsar yttrandefriheten och åsiktsfriheten och förtrycker människor som har andra åsikter med härskartekniker. Därav uppstår Trump, som en motreaktion. De från vänster skapar en bild av andra som inte delar deras åsikter som onda och dumma.

Men det du kallar WT och BT är förstås människor med känslor också. Så varför sprider du hat och förakt mot dem. Kan du förklara det? Om mer än hälften av väljarna säger att de ska rösta på Trump. kan inte alla vara WT och BT som du vill få det till. Du skapar en bild av att alla som röstar på Trump är det, men de är en liten minoritet, så det kan inte stämma.

Hat och förakt? Nu projicerar du din syn på WT på det jag skrev.

Jag varken hatar eller föraktar dem. Däremot så är det ett faktum att dessa grupper inte har de kognitiva kvaliteter som andra, bättre lämpade, grupper har. Därmed så blir det självklart så, i demokratiska samhällen, att beslut och beslutsfattande drabbas när majoriteten utgörs av sådana grupper.

Och, nej, det handlar inte om en liten minoritet i Trumps fall. Lika lite som det handlade om en minoritet när mer än hälften av hjärndöda svenskar röstade på S innan millenieskiftet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in