Citat:
Ursprungligen postat av
EnCarte
Jag vill påstå att anledningen till att man håller på Trump är att man försöker införa en liberal diktatur, där alla ska tvinga att ha vissa åsikter. Man begränsar yttrandefriheten och åsiktsfriheten och förtrycker människor som har andra åsikter med härskartekniker. Därav uppstår Trump, som en motreaktion. De från vänster skapar en bild av andra som inte delar deras åsikter som onda och dumma.
Men det du kallar WT och BT är förstås människor med känslor också. Så varför sprider du hat och förakt mot dem. Kan du förklara det? Om mer än hälften av väljarna säger att de ska rösta på Trump. kan inte alla vara WT och BT som du vill få det till. Du skapar en bild av att alla som röstar på Trump är det, men de är en liten minoritet, så det kan inte stämma.
Hat och förakt? Nu projicerar du
din syn på WT på det jag skrev.
Jag varken hatar eller föraktar dem. Däremot så är det ett faktum att dessa grupper inte har de kognitiva kvaliteter som andra, bättre lämpade, grupper har. Därmed så blir det självklart så, i demokratiska samhällen, att beslut och beslutsfattande drabbas när majoriteten utgörs av sådana grupper.
Och, nej, det handlar inte om en liten minoritet i Trumps fall. Lika lite som det handlade om en minoritet när mer än hälften av hjärndöda svenskar röstade på S innan millenieskiftet.