2024-05-31, 08:53
Medlem
CyberIngmars avatar
Stämmer det att Trump nu översvämmas av donationer? Se så ut.

https://www.reuters.com/world/us/what-guilty-verdict-unfazed-republican-donors-focus-trumps-polling-2024-05-30/

Såg påståendet från en bloggare innan jag hittade en källa.

Varför är Trump så populär. Både han och Biden hör hemma i ett retirement community.
Citera
2024-05-31, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Det är faktiskt samma som när Dems ville stoppa Abraham Lincoln
Samma motiv
Abraham ville förhindra att de rika kunde använda slavar
Nu vill de förhindrar konkurrens och demokrati .
Jo Israel är en nyckelspelare i THE Dems

Om vi nu ska vara sån så har Israel minst lika starkt inflytande över bägge partierna.

Redan glömt bort hur Kushner/Trump fick två miljarder dollar för att köra över pallarna med avtalet mellan saudi och Israel?

Inom repulikanernas har du åsnor som hatar judar för att de är judar och inom demokraterna har du åsnor som tror man kan fixa fundamentalism med handhjärtan. Frågar du mig så är det sistnämnda åtminstone betydligt mer vettigt.

Vi lever i en spännande tid men det har man väl alltid sagt.

Jänkarna har en förmåga att sätta dit kriminella på annorlunda grunder. Capone tog man lite på samma sätt. Detta är en fis i rymden men det skickar en bra signal om att inte ens "presidenten" är untouchable.
Senast redigerad av Kukilon 2024-05-31 kl. 08:56.
Citera
2024-05-31, 08:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
"grab them by he pussy" är naturligtvis bildspråk ditt jävla miffe. Trump sade detta till en annan man i en konversation som han själv har benämnt locker room talk. När män skall vara grabbiga talar de så här ibland, om du är en man så vet du detta. Det är löjligt kan man tycka men väldigt vanligt, i synnerhet bland yngre män, mänskligt och oftast helt oskyldigt. Det betyder inte att han bokstavligen släpar iväg brudarna i fittan utan att han är väldigt direkt i sitt raggande. Som gift man kan man tycka att han inte borde prata på det viset, men det är faktiskt ingen stor grej i sammanhanget av att vara USA:s president.

Egentligen vet du ju det där.

"Naturligtvis bildspråk". Absolut. I Uganda kanske. Men inte bland presidenter i väst. Förrän nu.
Citera
2024-05-31, 08:57
Medlem
Citat:
"grab them by he pussy" är naturligtvis bildspråk ditt jävla miffe. Trump sade detta till en annan man i en konversation som han själv har benämnt locker room talk. När män skall vara grabbiga talar de så här ibland, om du är en man så vet du detta. Det är löjligt kan man tycka men väldigt vanligt, i synnerhet bland yngre män, mänskligt och oftast helt oskyldigt. Det betyder inte att han bokstavligen släpar iväg brudarna i fittan utan att han är väldigt direkt i sitt raggande. Som gift man kan man tycka att han inte borde prata på det viset, men det är faktiskt ingen stor grej i sammanhanget av att vara USA:s president.

Tack!
Du sa det bättre än mig!
Jag ogillar att skriva längre stycken på mobilen!
Citera
2024-05-31, 08:57
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du har inte mycket koll.
Du får nog se de närmaste dagarna vad som kommer hända.

Ska vi återkomma om några dagar och se vad som "hänt"? Jag tror vi gör så.
Citera
2024-05-31, 08:58
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Nja, det är ju mer den konkreta biten med att han nu är dömd för våldtäkt.

Absolut, men där kan de ju ändå hävda att han är oskyldigt dömd. Dessutom inget brottmål väl så lägre beviskrav? Men hans egna ord är svårare att backa från. Tänkte jag.
Citera
2024-05-31, 08:59
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Stämmer det att Trump nu översvämmas av donationer? Se så ut.

https://www.reuters.com/world/us/what-guilty-verdict-unfazed-republican-donors-focus-trumps-polling-2024-05-30/

Såg påståendet från en bloggare innan jag hittade en källa.

Varför är Trump så populär. Både han och Biden hör hemma i ett retirement community.

Trumps styrka är just att han är bra på att blåsa skiten ur folk. Och han har byggt en kult runt sig, allt för att "vinna". Resultatet är att han förstör samhället.
Citera
2024-05-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
En jury i New York fann honom skyldig till våldtäkt.

Ja just ja, en New York jury är ju absolut inte partisk och demokrat stater är inte korrupta!
Citera
2024-05-31, 09:04
Medlem
vitapumpss avatar
Trump var upprörd när han lämnade domstolen. Han hade väl inbillat sig att han skulle bli helt friad. Bra att gubben blev fälld på alla punkterna.
Citera
2024-05-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Ska vi återkomma om några dagar och se vad som "hänt"? Jag tror vi gör så.

Han följer bara manus från fabriken.

https://www.newsweek.com/us-civil-war-prediction-dmitry-medvedev-russia-putin-1855777

The full list of Medvedev's predictions:

Oil price to rise to $150 a barrel
Gas price will top $5.000 per 1,000 cubic meters
U.K. to rejoin the EU
EU to collapse
Euro to collapse
Poland and Hungary to occupy western Ukraine
Fourth German Reich with Poland, Baltic countries, Czechia, Slovakia, parts of Ukraine and "other outcasts" to be created
War between France and Germany
Poland to be repartitioned
Northern Ireland to join the Republic of Ireland
Civil war in the U.S.; California and Texas to become independent states. Texas and Mexico to form an allied state
Civil war to end and Elon Musk to become president (Elon Musk reacted with a shocked face emoji)
Stock markets to relocate from U.S. and Europe to Asia
IMF and World Bank crash
Euro and dollar to stop circulating: "Digital fiat currencies will be actively used instead"

Någon dåre kommer på sin höjd skjuta någon obetydlig tjänsteman och sedan kommer några hundra MAGA supporters hamna i finkan.
Citera
2024-05-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Tack!
Du sa det bättre än mig!
Jag ogillar att skriva längre stycken på mobilen!
Du behöver inte. Locker Room talk betyder att det är grabbigt. Och barnsligt. Moppeåldern, vi fattar. Du och Trump kommer aldrig bli äldre mentalt.
Citera
2024-05-31, 09:05
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:

I de kretsar jag rör mig pratar vi inte så. Men du hör väl till skolan ”Jag kallar det inte våldtäkt utan överraskningssex” men då tar ni också risken att begå sexbrott.

Och som sagt, om du har rätt? Du tycker USA ska ha en president som skrävlar och ljuger? Javisstja det vill ni ju. Hur många lögner per dag var det Trump beslogs med under sitt presidentskap?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in