Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-05-20, 19:54
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nu minns jag inte vad jag skrev då (jag minns inte ens vem lille skutt är), det jag tycker idag är att man borde ha informerat åkarna om detta, för jag får intrycket att de inte visste något.
Om man borde förlänga med Perry har jag ingen åsikt om. Han är i den åldern där vissa tappar prestationsförmågan rätt fort.
Rickard Andreasson
Citera
2024-05-20, 20:00
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Rickard Andreasson
Sammanträffande, för en halvtimme sen så fick jag upp denna gamla nyhet och insåg då vad du syftade på.
Tycker det finns en stor skillnad i att då var inte Ebba någon stjärna, medan Jonna är den med tyngst mästerskapsmeriter. Vore det Ebbas vallare idag, så borde hon som minimum få info innan.
Men jag misstänker att Svanebo inte inser att stjärnorna (dvs Linn, Jonna, Frida och Ebba) i laget är viktigare än honom.
Citera
2024-05-20, 20:05
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Sammanträffande, för en halvtimme sen så fick jag upp denna gamla nyhet och insåg då vad du syftade på.
Tycker det finns en stor skillnad i att då var inte Ebba någon stjärna, medan Jonna är den med tyngst mästerskapsmeriter. Vore det Ebbas vallare idag, så borde hon som minimum få info innan.
Men jag misstänker att Svanebo inte inser att stjärnorna (dvs Linn, Jonna, Frida och Ebba) i laget är viktigare än honom.
Ebba var väl den bästa svenska åkare än vid det tillfället även om landslaget inte verkade tycka det.

Kom ju en intervju nu med Svanebo där han förklarar hur han vill bygga teamet. Intresant att SVT påstår att Burman och Poromaa påstås vara nöjda med Perry men jag har inte sett de säga det någonstans i media.

https://www.svt.se/sport/langdskidor...re-an-familjen
Citera
2024-05-20, 20:09
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9

Vallachef Svanebo berättar om förändringar i vallateamet.

Men Perrys frånfälle förefaller märkligt fortsatt.

Citat:

Citat:
Organisationen ska också innehålla en ny huvudansvarig för materialen samtidigt som alla vallarna ska få större kännedom om alla åkarnas skidparker för att bättre täcka täcka upp för varandra vid frånvaro

Ren spekulation men kan det vara så att Perry inte är så flexibel och helt enkelt inte ville täcka upp mot andra åkare? (vid frånvaro)
Senast redigerad av katw 2024-05-20 kl. 20:13.
Citera
2024-05-20, 20:13
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ren spekulation men kan det vara så att Perry inte vill vara så flexibel och helt enkelt inte vill täcka upp för andra åkare?
En besserwisser förklarade på ett annat forum att Perry inte hade något med struktur och vilka produkter som används att göra utan bara lägger vallan på skidorna.
Citera
2024-05-20, 20:57
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Ebba var väl den bästa svenska åkare än vid det tillfället även om landslaget inte verkade tycka det.

Kom ju en intervju nu med Svanebo där han förklarar hur han vill bygga teamet. Intresant att SVT påstår att Burman och Poromaa påstås vara nöjda med Perry men jag har inte sett de säga det någonstans i media.

Ebba hade ännu inte vunnit i världscupen och hade noll mästerskapsmedaljer vid det tillfället (om jag minns rätt när det var) så hon var ingen stjärna i det läget.

Att svt påstår nånting behöver inte betyda så mycket, de har väl ett intresse till att göra frågan större än vad den är? Kan tänka mig att Blomman frågat dem om de varit nöjda med Perry och om de redan vet att han är bortplockad så svarar de nog ja på frågan.
Hade de varit jätteupprörda borde det kommit fram mer direkt.
Citera
2024-05-21, 18:39
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ebba hade ännu inte vunnit i världscupen och hade noll mästerskapsmedaljer vid det tillfället (om jag minns rätt när det var) så hon var ingen stjärna i det läget.

Att svt påstår nånting behöver inte betyda så mycket, de har väl ett intresse till att göra frågan större än vad den är? Kan tänka mig att Blomman frågat dem om de varit nöjda med Perry och om de redan vet att han är bortplockad så svarar de nog ja på frågan.
Hade de varit jätteupprörda borde det kommit fram mer direkt.
Hon hade både vunnit i Världscupen och tagit medalj på VM. Men jag tycker det är ganska lika situationen. Nu är Andreasson hos skidskyttarna och om 10-15 år kanske det är han som anses vara stjärnvallaren.
Citera
2024-05-29, 10:06
Medlem
Petter Northug har spurt om Perry vil hjelpe til.

Langrennslegenden Petter Northug er sjokkert over at Perry Olsson fikk ikke fornyet tillit i det svenske langrennslandslaget og frir nå til stjernesmørereren.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/sp...-vraket-smorer
Citera
2024-05-29, 18:33
Medlem
Är ett annat landslag som drar i honom också, Norge eller Tyskland känns spontant som hetaste alternativen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in