2023-09-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Jag Vet ingen vallmo som är såpass giftig att den skulle sabba organen.

Ta kontakt med din vårdcentral imorgon och förklara för de att du bryggt te på vallmo men du tror att du blivit förgiftad.

Så att man för säkerhets skull får en missbrukarstatus menar du? Har aldrig provat förut. Övrig info tackar jag för och bugar.
Citera
2023-09-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Så att man för säkerhets skull får en missbrukarstatus menar du? Har aldrig provat förut. Övrig info tackar jag för och bugar.
Säg att du haft sömnbesvär på grund av ångest för ditt arbetet/relation och att din moster rekommendera vallmo te men att du förmodligen plockade fel.

Annars vänta ut det, förmodligen blir det bättre om någon dag.
Citera
2023-09-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Säg att du haft sömnbesvär på grund av ångest för ditt arbetet/relation och att din moster rekommendera vallmo te men att du förmodligen plockade fel.

Annars vänta ut det, förmodligen blir det bättre om någon dag.

Tack hur som helst 😊
Citera
2024-02-14, 09:15
Medlem
Förra sommaren oblade jag upp några 100 i baljor för ville ha fungerande smärtstillning vid beov och sjukvården vägrar hjälpa till med det.

Kort före det va dax att snitta/klippa dom så kom våra myska kor på att blimknopparna va jättegoda så en morgon hittade jag 1 ynklig frökapsel kvar😓
Citera
2024-05-20, 14:49
Medlem
Jag köpte en förpackning frön från Ica som är till för matlagning eller bakning för ca 40kr. Dom kommer ifrån turkiet där de odlas vallmo för medicinskbruk eller drogtillverkning. Dom gror och frodas. Ska bli spännande o se vad det är för slags sort vallmo 😊
Citera
2024-05-20, 15:59
Avslutad
Opium te är ju trevligt. Tycker dock det är lite surrealistiskt att kan växa lite här och var i Sverige utan att någon verkar tänka på det.
Citera
2024-05-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Opium te är ju trevligt. Tycker dock det är lite surrealistiskt att kan växa lite här och var i Sverige utan att någon verkar tänka på det.
Fantastiskt är det 😊
Citera
2024-05-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdpappa
Jag köpte en förpackning frön från Ica som är till för matlagning eller bakning för ca 40kr. Dom kommer ifrån turkiet där de odlas vallmo för medicinskbruk eller drogtillverkning. Dom gror och frodas. Ska bli spännande o se vad det är för slags sort vallmo 😊
Man kan ta som regel att alla vallmofrön man köper från fröbutiker och i mataffärer här i sverige är inget att ha, har själv provat detta och inte ens 20 kapslar gör någon verkan.

Letade upp och köpte högalkoids, medicinalvallmo vallmofrö istället, då räcker det med endast en kapsel.

Sen är det viktigt att det bara finns en planta per kruka, eller att man omgrupperar dom så det är en 30 cm mellan varje planta, annars får man väldigt små kapslar.
Citera
2024-05-27, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasselassolasse
Man kan ta som regel att alla vallmofrön man köper från fröbutiker och i mataffärer här i sverige är inget att ha, har själv provat detta och inte ens 20 kapslar gör någon verkan.

Letade upp och köpte högalkoids, medicinalvallmo vallmofrö istället, då räcker det med endast en kapsel.

Sen är det viktigt att det bara finns en planta per kruka, eller att man omgrupperar dom så det är en 30 cm mellan varje planta, annars får man väldigt små kapslar.
Jag har provat sorter från tillexempel impecta och det har vart mycket goda reslutat. Dom här fröna jag har nu kommer ifrån turkiet. Mycket medicinsk opium kommer ju därifrån. Jag har svårt att tro att det är lönsamt att driva upp vallmo bara för frönas skull. Så jag misstänker att det kan vara drag i dessa jag fått tag i. Men det visar sig
Citera
2024-05-27, 15:53
Avslutad
Citat:
Jag har provat sorter från tillexempel impecta och det har vart mycket goda reslutat. Dom här fröna jag har nu kommer ifrån turkiet. Mycket medicinsk opium kommer ju därifrån. Jag har svårt att tro att det är lönsamt att driva upp vallmo bara för frönas skull. Så jag misstänker att det kan vara drag i dessa jag fått tag i. Men det visar sig
Hur brukar du ditt opium?
Gör du också te eller något mer komplicerat?

Själv kör jag bara kapslar + 5cm stjälk + lite vatten i en mixer sedan häller jag allt i en rymlig kastrull och klämmer i någon citron samt mera vatten. Låter det sjuda under omrörning i ca 1h sedan bara att hälla igenom allt någon sil med litet galler.

Brukar gå att koka om minst en gång till efter den första.
Senast redigerad av Doktor.D 2024-05-27 kl. 16:51.
Citera
2024-05-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor.D
Hur brukar du ditt opium?
Gör du också te eller något mer komplicerat?

Själv kör jag bara kapslar + 5cm stjälk + lite vatten i en mixer sedan häller jag allt i en rymlig kastrull och klämmer i någon citron samt mera vatten. Låter det sjuda under omrörning i ca 1h sedan bara att hälla igenom allt någon sil med litet galler.

Brukar gå att koka om minst en gång till efter den första.
Jag gör precis likadant fast jag brukar använda en sån där grej man har till kaffe när man kokar det och sen häller det i en kopp och pressar det med någon slags sil. Vet inte vad det heter😅
Citera
2024-05-27, 19:59
Medlem
Citat:
Jag gör precis likadant fast jag brukar använda en sån där grej man har till kaffe när man kokar det och sen häller det i en kopp och pressar det med någon slags sil. Vet inte vad det heter😅
Kaffepress heter det visst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in