Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 08:44
Medlem
BarnsligaBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragola
Det är en bra fråga. Osäker på exakt hur mycket om GMP som sipprat ut. Intervju med CA sker ju f ö ett par år efter intervjun med Engström i Skydd och säkerhet där han lägger ut texten om en ”drogsugen” person som ser en kändis och blir ”avsnäst” och har ett farligt vapen med sig.
Det fanns nog alla möjliga teorier i mitten av 90-talet; fanns nog inte mycket som inte redan spekulerats i.
Men visst är det intressant att av alla dessa teorier och möjligheter så prickar CA in exakt det som Ressler tänker sig, att GM kramar iväg ett skott i allmänt stresspåslag (”han kanske inte siktade på henne, han kanske blev nervös”).

Stig Engströms ofta citerade (och fulciterade / klippta) intervju har ju hållits emot honom. Jag menar att CAs intervju är mycket mer bestickande. Hans teori om hur skotten gick till liknar mycket mer FBI-experternas - varför då kan man fråga sig.

Ja, jag menar att SE:s intervju i princip helt kan avfärdas som att SE försöker leva sig in i hur CP kan ha resonerat. Det är det som står mellan raderna mot bakgrund av tidsandan, då mordet nästan ansågs polisiärt uppklarat. Det är därför han nämner spelklubben Oxen och så vidare.

Då är det långt mer intressant att CA prickar in Resslers teori ganska exakt. Jag vet inte om den var tillgänglig för allmänheten då, men oavsett är/var det en ganska ovanlig teori i offentliga sammanhang. Jag kan inte minnas att någon polis eller Leif GW-typ dryftat den teorin offentligt i media före 1999.
Citera
Idag, 08:58
Medlem
pojkpingiss avatar
Lite synd att man inte utsatte CA för det där lögndetektors testet som CP utsattes för i TV3 av den där herren UDO!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback