2024-05-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Dum som man alltid är när någon tipsar om nåt nytt i den här tråden så blev jag nyfiken och beställde i samband med att jag läste ditt inlägg, detta var inte alls långt efter att du skrev det.
Fick i mitten av förra veckan en notis från Postnord att jag hade ett paket påväg och kände inte igen avsändaren öht. Det lades alltså till i appen automatiskt, jag kan se att båda epost och mobil är korrekt angivit av mig.

Visade sig att det var den beställningen. Fick ingen orderbekräftelse eller någonting och hade helt glömt bort att jag ens beställde.
Det kom precis fram och det dröjde alltså strax under en månad. Behövde gräva ett tag för att ens komma fram till slutsatsen vad notisen från Postnord rörde sig om.

Ska testa det nu, förväntningarna är väldigt låga och jag räknar nästan med att du är affilierad med butiken på något sätt med tanke på alla andra rekommendationer från personer i tråden. Hoppas nästan på att ha rätt i att det kommer vara pisskvalité då jag under denna månad som gick hann bestämma mig för att på allvar börja trappa ned.
Minns inte ens vilken strain jag köpte, och fick som sagt ingen orderbekräftelse. Står heller inget på förpackningen.

Edit:

Har nu gått ca 13 min sedan jag svepte ett halvt glas vatten + 4g. Måste säga att jag faktiskt är överraskad. Som sagt så minns jag inte alls vilken strain jag köpte (rätt säker på att det var någon ultra premium dock i och med att ovanstående inlägg var min referens) och det går nog heller inte att ta reda på, men smaken är helt annorlunda allt jag tidigare testat, och då har jag förmodligen prövat samtliga shoppar som nämns i den här tråden.
Bland dem tycker jag i princip alla har en väldigt liknande styrka, smak och doft på sitt kratom, förutom SS som jag hållit mig lojal till genom alla år.

Tycker även styrkan på detta var bra. Absolut i nivå med SS, är nog fan nästan starkare. Pudlar till personen jag citerade. Dock var som sagt allt kring logistik och service under all kritik. Vet inte om jag bara hade väldigt otur, men att inte ens slänga iväg ett mejl och ursäkta sig samt förklara är riktigt dåligt.

Tror man ska undvika "Ultra premium" för att inte fucka upp sin tolerans. Är den så stark som du beskriver så är det nog för att man har blandat i lite extrakt för att spica till det ytterligare.
Förstör lite charmen med kratom tycker jag.
Citera
2024-05-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRilDil
Tror man ska undvika "Ultra premium" för att inte fucka upp sin tolerans. Är den så stark som du beskriver så är det nog för att man har blandat i lite extrakt för att spica till det ytterligare.
Förstör lite charmen med kratom tycker jag.

Jag må kanske ha fått det att låta som att det var lite starkare än vad det faktiskt var. I min mening var det i princip i samma nivå som SS olika maeng da. Om det var starkare eller ej har jag svårt att avgöra då jag som sagt håller på att trappa ned just nu och därför kör minimal mängd (för mig) varje dos.

Så alltså, jag är egentligen inte alls rätt person att uttala mig gällande sånt då jag missbrukat kratom i snart 3 år med dagliga höga doser.
Men kan givetvis ändå känna skillnad på om det är någorlunda tryck i det eller ej, speciellt om det är första dosen på dagen vilket detta var.

Nu finns det ju inget belägg för att det skulle vara extrakt i, men är det så är jag jävligt fucked som körde det nu mitt i nedtrappningsschemat som gått så bra i övrigt Har aldrig testat det, men skulle nog ändå nästan med säkerhet kunna säga att det absolut inte var ett sånt pass "swooosh" som folk beskriver att extrakt ger.
Senast redigerad av jeffreythugga 2024-05-20 kl. 23:51.
Citera
2024-05-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Haha, kul att höra du gillade det. Jag brukar köra på red borneo ultra premium, man noddar på ynka 2 gubbar. Kan va att jag inte tar det så ofta men ändå, aldrig upplevt det från andra leverantörer.

Angående leveransen så har jag alltid fått min på 3 dagar, men samtidigt så beställer jag kanske 3 gånger per år som max.

Är inte affilierad med butiken på något sätt faktiskt, har aldrig rekommenderat den ens så att produkterna inte ska ta slut då man är sugen igen hahaha. My precious typ relations mässigt hahahaha. Nä men schysst du gillade det, jag ska hålla mig några veckor till innan jag köper en ny påse och unnar mig en veckas 😁👌

Haha nej jag gick lite för hårt mot dig med erfarenhet av den besvikelse jag fått samtliga gånger någon rekommenderat en butik i den här tråden, ber om ursäkt för det.

Men precis som du skriver tror jag att man (för att kunna ge en vettig recension) inte ska vara någon med svinhög tolerans som missbrukar skiten vilket jag har/gör. Däremot kan jag såklart avgöra om något är bra eller dåligt, och det var som sagt bra, vilket jag inte kunnat säga om någon av de andra butikerna jag testat utöver SS
Citera
2024-05-21, 16:27
Medlem
Lite intresserad av om folk upplever olika snabb tolerans ökning på röd grön eller vit kratom. Får själv väldigt snabb tolerans ökning köper aldrig mer än 100g åt gången för redan halvvägs genom påsen är min tolerans löjligt hög. Brukar börja på 3g ish första dosen med god effekt, halvvägs in ligger jag på 6-7g med ganska dålig effekt. Låter det alltid gå någon vecka/veckor mellan påsarna så toleransen går ner tror jag ska gå ner och köpa 50g åt gången framöver bara jag som varit lite snål då det nästan kostar samma att köpa 100 som 50g känns smutsig och ohälsosam att ta höga doser kratom. Brukar förövrigt köpa grön kratom
Citera
2024-05-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Lite intresserad av om folk upplever olika snabb tolerans ökning på röd grön eller vit kratom. Får själv väldigt snabb tolerans ökning köper aldrig mer än 100g åt gången för redan halvvägs genom påsen är min tolerans löjligt hög. Brukar börja på 3g ish första dosen med god effekt, halvvägs in ligger jag på 6-7g med ganska dålig effekt. Låter det alltid gå någon vecka/veckor mellan påsarna så toleransen går ner tror jag ska gå ner och köpa 50g åt gången framöver bara jag som varit lite snål då det nästan kostar samma att köpa 100 som 50g känns smutsig och ohälsosam att ta höga doser kratom. Brukar förövrigt köpa grön kratom

Tricket är att hitta sin optimala dosering, sedan aldrig höja den.

Personligen ligger jag på 3.5-4g per dosering x2-3/dygn, direkt när man är uppe och tar 5g+ per dosering så är effekten mycket sämre, less is more med kratom!

Sedan roterar jag strains/leverantör för att inte blir för tolerant på en och samma sort, och varje gång man tar en ny sort så blir det som på nytt igen

Kan tipsa att grunda med gurkmeja+svartpeppar 1-1,5 timme innan dosering för ett mer potent rus, och alltid på fastande mage, ev tillföra lite fett efter ca 30min kan boosta effekten något!

Om du ändå ska köra på 50g påsar kan jag lätt rekommendera från upgrades ultra premium, dyrt men så värt det och där är det verkligen less is more!
Senast redigerad av Twisting 2024-05-21 kl. 21:23.
Citera
2024-05-22, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
Haha nej jag gick lite för hårt mot dig med erfarenhet av den besvikelse jag fått samtliga gånger någon rekommenderat en butik i den här tråden, ber om ursäkt för det.

Men precis som du skriver tror jag att man (för att kunna ge en vettig recension) inte ska vara någon med svinhög tolerans som missbrukar skiten vilket jag har/gör. Däremot kan jag såklart avgöra om något är bra eller dåligt, och det var som sagt bra, vilket jag inte kunnat säga om någon av de andra butikerna jag testat utöver SS

Jag tycker det var en riktigt bra recension. Och om produkten är lika bra som andra butiker så blir ju priset avgörande.

Sorry om jag förstörde dina planer för nedtrappning! Och angående toleransen så vet jag inte riktigt då allt känns starkt men inget riktigt sådär länge som ultra premium grejerna gör. Haha, men sprid det inte vidare, det måste hållas hemligt!!!! 😂👍
Citera
2024-05-22, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z00plon
Jag tycker det var en riktigt bra recension. Och om produkten är lika bra som andra butiker så blir ju priset avgörande.

Sorry om jag förstörde dina planer för nedtrappning! Och angående toleransen så vet jag inte riktigt då allt känns starkt men inget riktigt sådär länge som ultra premium grejerna gör. Haha, men sprid det inte vidare, det måste hållas hemligt!!!! 😂👍

Fan, jag låter ju som en försäljare 🤣🤑
Citera
2024-05-22, 12:54
Medlem
[quote=Twisting|88338954]Tricket är att hitta sin optimala dosering, sedan aldrig höja den.

Personligen ligger jag på 3.5-4g per dosering x2-3/dygn, direkt när man är uppe och tar 5g+ per dosering så är effekten mycket sämre, less is more med kratom!

Sedan roterar jag strains/leverantör för att inte blir för tolerant på en och samma sort, och varje gång man tar en ny sort så blir det som på nytt igen

Kan tipsa att grunda med gurkmeja+svartpeppar 1-1,5 timme innan dosering för ett mer potent rus, och alltid på fastande mage, ev tillföra lite fett efter ca 30min kan boosta effekten något!

Provat hålla mig på 3,5g samma dos varje dag men märker ingenting av samma dos efter någon dag är som att ta ett glas vatten möjligen lite smärtlindrande effekt men inget i huvudet iaf. Ska prova med gurkmeja och svartpeppar innan. Tar det främst på kvällen så även om jag inte tar så många intag blir det inte så många timmar mellan dom.

Ska ge det med samma dos ett nytt försök igen och kanske dra ner på antalet intag med 2x3,5g dag som max känns onödlig att trycka i sig mer när man ändå inte får någon effekt, att ta det dagligen är dock bara att glömma för min del fungerar inte, men skulle vara nöjd om jag kan ta det 1 vecka på 1-2 veckor av med effekt,uppehållen är inget problem för mig dock märker ändå inte något av det i slutet på påsen endå så blir ingen större skillnad 🙃
Citera
2024-05-24, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bj90000
Tjena! Någon som har efarenhet utav att resa i europa med kratom? Ska till spanien om 3 veckor och tänkte packa med mig ett påse i resväskan dock lite orolig vad som lär ske om dom hittar det på flygplatsen?

Mvh

Har funderat samma sak men har gått bra hittils. Rest till portugal ett par ggr med kratom där de inte är lagligtt att ta in (innehav dekriminilasierat dock). men har aldrig anmärkts på säkerhetskontrollen. iofs så hade jag kratompulvret i en tom påse spirulina/blågrönalgspulver. Dom fick aldrig för sig att öppna väskan efter röntgen iaf. Senaste resan till Tyskland ville säkerhetspersonalen öppna min väska men helt orelaterat till kratompåsen (förklätt i algpåse), dom var istället väldigt intresserad i min ipad efter ett sprängämnesspårtest och kom fram å tillbaka å frågade ut mig men påsen med kratom la dom inget öga på. Men på egen risk såklart, till dom här länderna.
Men i dittt fall kanske bättre å köra med originalpåsen, kratom är lagligt att inneha både i spanien å sverige och ej klassad som drog eller kontrollerad substans i spanien.
Senast redigerad av pinaster 2024-05-24 kl. 00:48.
Citera
2024-05-25, 07:58
Medlem
Angående resa, gjorde iordning i kapselmaskin och förvarade i en burk tidigare innehållandes Ashwaganda. Kapslarna blev dessutom att se exakt ut som de som legat där orginal. Möjligen en viss nyansskillnad men mycket snarlika.
Citera
2024-05-25, 12:56
Medlem
skillemandinkis avatar
Halloj! Jag handlar mest av scandicS och idag såg jag att jag hade 400 lojalitetspoäng och valde att lägga till 300 vid utcheckning … men vad innebär de? Vad är de ens?
Citera
2024-05-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Halloj! Jag handlar mest av scandicS och idag såg jag att jag hade 400 lojalitetspoäng och valde att lägga till 300 vid utcheckning … men vad innebär de? Vad är de ens?
Varje gång du handlar får du några poäng. Vid nästa köptillfälle kan du växla in dessa poäng och erhålla några kronor rabatt på ordern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in