2024-05-20, 15:04
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixxx
Har dem sagt nåt själva personligen att dem stänger ner t nån?Vad ska man göra om man väntar på paket från dem?? Går inte att nå dem på mailen heller…

Det som jag skrev har de enligt HB skrivit personligen till folk. Finns en citerad text i chatten, du får leta upp den själv om du känner för det. Knappast någon hemlig information.

Du får inse att paketet inte kommer och istället lär det dyka upp ett brev, samtal eller en påhälsning från polisen. De har lagt ner, varför skulle de fortsätta svara på mailen?
Citera
2024-05-20, 19:47
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Vet bara att deras modus operandi hade ett högt anseende. Klev av i höstas och lär väl inte kliva på igen inom den närmsta tiden i och med hur det ser ut, så har ingen koll alls tyvärr.

Känns ju som att det är tryggare med mindre försäljare som inte skickar ut hundra identiska paket varje vecka.

Men hur länge orkar man hålla igång på den här nivån? Visst att man vill få fast de som säljer, men det måste ju bli en ganska rejäl arbetsbörda för de som är inblandade med tanke på omfattningen av beslagen.

En arbetsbörda som i regel bara drabbar slutkunden och i vissa fall möjligtvis målvakten som postar grejerna. Men visst, butikerna får ju paranoia för en stund och skadat rykte...

Då blir det ändring i planerna.

Just vg skickar inte ut identiska paket och brukar använda olika företag för utskick, bäst i branschen vad gäller att vara diskreta (vad jag hört).

Självklart är jakten på aas-brukare lika stor som alltid, enkelt lösta brott med tanke på att många bara erkänner.
Citera
2024-05-20, 19:49
Medlem
lifesentences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Tror branschen är körd

Utveckla gärna!

Någon ny teknologi på postcentraler som direkt sorterar ut olagligheter från vanlig post?
Citera
2024-05-20, 20:55
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Då blir det ändring i planerna.

Just vg skickar inte ut identiska paket och brukar använda olika företag för utskick, bäst i branschen vad gäller att vara diskreta (vad jag hört).

Självklart är jakten på aas-brukare lika stor som alltid, enkelt lösta brott med tanke på att många bara erkänner.

Okej, då är det ju märkligt att de lyckats bli påkomna! Verkar vara ett gäng som är drabbade iaf.
Citera
2024-05-20, 22:42
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifesentence
Utveckla gärna!

Någon ny teknologi på postcentraler som direkt sorterar ut olagligheter från vanlig post?
Om det är som du säger med vgs utskick och att dom är bäst i branschen men ändå torskar, så lär ju branschen dö.

Många fick dock fel grejer av vg sista tiden så skulle kunna vara ett avslut av andra skäl?
Citera
2024-05-21, 13:36
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Om det är som du säger med vgs utskick och att dom är bäst i branschen men ändå torskar, så lär ju branschen dö.

Många fick dock fel grejer av vg sista tiden så skulle kunna vara ett avslut av andra skäl?

Någon som har koll på när vg stängdes ner?
Antar att min order bara är att glömma nu då, borde fått mitt typ fredags eller igår måndag, så det är väl bara att städa undan lite hemma nu då och glömma det paketet.
Citera
2024-05-21, 13:53
Medlem
matrixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Någon som har koll på när vg stängdes ner?
Antar att min order bara är att glömma nu då, borde fått mitt typ fredags eller igår måndag, så det är väl bara att städa undan lite hemma nu då och glömma det paketet.
Hade också ett som borde kommit i fredags elr igår.. alltså det är ju små orders tror du poliser endast beslagtar det eller blir det utredning/böter? 🥲
Citera
2024-05-21, 13:56
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixxx
Hade också ett som borde kommit i fredags elr igår.. alltså det är ju små orders tror du poliser endast beslagtar det eller blir det utredning/böter? 🥲

Skulle misstänka att dom inte lägger ner så mycket energi på att utreda om det gäller en liten order. Men jag vet inte säkert.
Citera
2024-05-21, 14:12
Medlem
CuckoosNests avatar
jag har under min "kurtid" hållt mig till vgaranten eller fulmen, någon som vill skicka ett pm vad HB är för ställe? Sökt lite på det men kommer bara till udda forum som inte alls handlar om ämnet jag är ute efter

Skriv gärna här eller i pm

tack på förhand.
Citera
2024-05-21, 14:27
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
jag har under min "kurtid" hållt mig till vgaranten eller fulmen, någon som vill skicka ett pm vad HB är för ställe? Sökt lite på det men kommer bara till udda forum som inte alls handlar om ämnet jag är ute efter

Skriv gärna här eller i pm

tack på förhand.
Det är https://www.hushboard.biz/forum/ som avses.
Citera
2024-05-21, 14:55
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är https://www.hushboard.biz/forum/ som avses.

Tack snälla
Citera
2024-05-21, 18:27
Medlem
lifesentences avatar
Citat:

En sak jag med säkerhet vet är att dom endast använde printade och spårbara etiketter, delade upp lite större ordrar i två utskick och använde inte de typiska billiga vadderade kuverten.

Jag håller mig inte tillräckligt uppdaterad för att ha stenkoll på tidigare beteende hos shoppar men minns några. Det är ju kriminella personer bakom dessa shoppar och det krävs mer en en person att driva en shop, kan vara så att en anställd flummade eller flabbade sig på ett sådant sätt att polis fick nys eller t.o.m. reda på vilka som höll på med vad. Finns oändliga exempel på hur ett litet misstag kan avslöja dom störta hemligheterna.

Hoppas dom kommer tillbaka, utan en pålitlig shop går svenskarnas möjlighet att skapa atleter och idrottsstjärnor från 1% chans till 0%…

Bara att hålla tummarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in