Citat:
Ursprungligen postat av
Fackmannen
Småspararna tror att aktier funkar som Katarinahissen och åker upp och ned hela tiden och att det bara är att kliva på när hissen är nere och kliva av när den är uppe.
Blankarna har räknat på caset och täckte inte ens pisitionerna när kursen var under 4 kr.
SBB lär överleva men aktieägarna kommer bli av med värdet.
Stämmer bra som du skriver 😂
Denna blev en liten dyr historia för mig själv (inga fantasibelopp men några 1000). Ägaren fick ju en del skriverier tidigt jag synade detta då det kändes som att många ville få Batljan på fall till varje pris. När detta visade sig stämma eller iaf verkade vara falska anklagelser med fortsatta kursuppgångar kände jag fullt förtroende för den kära Batljan i hans utdelningstrategi osv 😂😂😂
När nästa sak hände blundar man och tänker same story igen, men varje förlust ger lite ny kunskap och nästa gång är man förhoppningsvis inte like blåögd.
Jag har iaf kvar mina SBB och någon gång kanske det kan bli en vinst, som du skrev lär ju SBB överleva och affärsidén är egentligen bra men förtroendet finns inte kvar och lär inte komma tillbaks i närtid från aktieägarna.