2024-05-17, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har aldrig påstått att du har vare sig utbildning eller tjej --- det är du som försökt låtsas att du vet något om mig, och du har haft faktan fel.

Det har dock ingenting med trådens ämne att göra - så samla ihop ditt kränkta hjärta och kom in i matchen.

Om vi ska släppa sargen för en sekund så är varken björnar eller män farliga för kvinnor på skogspromenad.

Men det kan du aldrig hålla med om
Citera
2024-05-17, 23:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Du vet om att björnar äter honung och blåbär va? Så ta med honung och blåbär. Kommer björnen så ställer du ifrån dig honungen och blåbären och går därifrån, då väljer björnen hellre honungen och blåbären än dig.
Jag gissar att du raljerar -- men det du säger är sant.
Kommer björnen när du plockar bär så ställ bort korgen och backa bort därifrån.
Björnen har normalt noll intresse för människor och undviker dem -- men ett stort intresse för mat.
Citera
2024-05-17, 23:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Extremt vanligt att kvinnor är förövare med dagens lagstiftning om den hade tolkats könsneutralt och män hade sett till att anmäla.
Ok. Jag vet inte varför du tror att det skulle påverka kvinnors val i skogen.
Citera
2024-05-17, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Om vi ska släppa sargen för en sekund så är varken björnar eller män farliga för kvinnor på skogspromenad.

Men det kan du aldrig hålla med om
Nej, jag är kvinna. Jag vet att björnen är tämligen ofarlig, främmande män är inte det.
Citera
2024-05-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ok. Jag vet inte varför du tror att det skulle påverka kvinnors val i skogen.

Det sa jag aldrig. Jag rättade bara ett av många av dina felaktiga påståenden i tråden. Jag vet inte varför du tror att jag tror att det skulle påverka kvinnors val i skogen när jag aldrig sa något som ens tyder på det. Har du problem med läsförmågan kanske?
Citera
2024-05-17, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaPartiet77
Du vet om att björnar äter honung och blåbär va? Så ta med honung och blåbär. Kommer björnen så ställer du ifrån dig honungen och blåbären och går därifrån, då väljer björnen hellre honungen och blåbären än dig.

Du har faktiskt rätt. Jag testade detta ute i skogen en gång. Där kom en uppkäftig liten björn i röd och för liten tröja och frågade på jobbig dialekt om jag hade "honing". Så jag tog burken med honung och kastade iväg den så långt jag kunde för att bli av med jävelen. Funkade faktiskt. Men sen kom hans jävla ADHD kompis studsandes och det var fanimej en tiger. Så jag spelade död som sig bör. Funkade det med faktiskt. Blev av med båda asen på mindre än 20 minuter.
Citera
2024-05-17, 23:47
Medlem
Citat:
Män -- jag vet ingenting om er verklighet men jag vill diktera den för er.

De enda odjur kvinnor blir våldtagna av är män -- fundera på det.

Citat:
Eller också har erfarenhet, utbildning och ålder gett vid handen var den lägsta risken finns.

För övrigt är jag inte en 60-årig 4barnsmor -- vill du försöka hålla min privata emot mig så bör du läsa på bättre.

Citat:
Kan du länka till en enda sådan text?

Återigen - sorgligt att se din oförmåga att förstå ämnet för tråden, och att du inte inser att kvinnor har en verklighet som du vare sig kan relatera till, definiera eller styra över.

Där har du texten. .. du bokstavligen skriver i text att män är det odjur som våldtar kvinnor... och du tror inte det låter manshatande....

Du snackar mycket om att män ska inte diktera vad kvinnor känner och upplever etc.... Men du fattar inte att detta kan lika gärna gå åt båda hållen.... varför tror du att kvinnor (t.ex du) har rätt att tolka vad som är manshatisk för män.... nu kan Jag lika gärna köra den kortet tillbaks på dig.... alltså du som kvinna får inte kommentera vad jag eller män anser som manshatiskt.... du kommer aldrig fatta det som kvinna vad som är manshatiskt eller inte
Citera
2024-05-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Enligt WHO så kommer en av tre kvinnor i världen nångång i sitt liv utsättas för sexuellt eller fysiskt våld från en partner eller sexuellt våld från en främmande man.

Björnar har de senaste 15 åren attackerat människor 664 ggr globalt.

detta enligt:
https://theconversation.com/why-women-would-prefer-to-be-alone-in-the-woods-with-a-bear-than-a-man-229140

Ja fast det är ju väldigt mkt färre björnar än män i världen....hur många är gifta med en grizzlybjörn tex? Dumt.

Det visar väl att kvinnor saknar allmänbildning helt enkelt. Å andra sidan är "en björn" för svagt. Är det en teddybjörn, tvättbjörn, svart, brun, grizzly, is? Är det en unge el en hona med ungar? Är den hungrig.

Kvinnor av idag är lite barnsliga tyvärr.
Citera
2024-05-17, 23:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moronen
Lite underhållande (och sjukt sorgligt) ändå att så många män missar öppet mål. Det handlar inte om DIG, det är en analogi. Vad män inte fattar är att för kvinnor är inte döden det värsta som kan hända. Medan en man är rädd för att dö, så är en kvinna rädd för allt det som händer innan hon dör. Så i denna analogi så väljer kvinnor björnen framför mannen eftersom det värsta en björna kan göra är att döda dig. That's it. Det handlar inte om att kvinnor vill dö, det handlar om att kvinnor inte vill bli våldtagna, misshandlade, torterade etc. Hur kan så många män missa detta. Deta är ett försök att belysa ett samhällsproblem; att kvinnor föredrar en björn framför en man.

Som alltid; om du inte är en del av lösningen så är du en del av problemet. Så, nä SJÄLVKLART inte ALLA män är vidriga äckel, men ALLA kvinnor har råkat ut för vidriga äckel till män eller kommer att göra det - ok? Så, om du som man vill ändra på denna bistra syn på män - AGERA!!!

Du har givetvis helt rätt och jag och Micro och några till har försökt förklara detta för ett gäng män här genomgående i tråden. Men de ligger troligen någonstans på autism-skalan och tolkar allt bokstavligt.
Citera
2024-05-17, 23:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Ja fast det är ju väldigt mkt färre björnar än män i världen....hur många är gifta med en grizzlybjörn tex? Dumt.

Det visar väl att kvinnor saknar allmänbildning helt enkelt. Å andra sidan är "en björn" för svagt. Är det en teddybjörn, tvättbjörn, svart, brun, grizzly, is? Är det en unge el en hona med ungar? Är den hungrig.

Kvinnor av idag är lite barnsliga tyvärr.

Ännu en trögfattad autistisk man. Läs igenom iallafall de senaste 30 inläggen innan du svarar.
Citera
2024-05-17, 23:59
Medlem
Jag vill bara sammanfatta att det är rent uppenbart att det finns flera manshatare i denna tråd. Dom vill gömma sig bakom "MEn DEt äR BaRA VåRA KÄnSLOr" så fort man bryter sõnder deras korkade statistik som är uppenbarligen snevriden (dvs kvinnor är knappast runt omkring björnar lika mycket som män).

Den här "man vs bear" trenden har alltid grundat sig i manshat... och ingenting annat...

Jag föreslår till alla mina manliga bröder.... sluta "simpa" för kvinnor... om kvinnor säger manshatiska saker t.ex "men are scarier than bears".... ta bort dessa manshatare från ditt liv.... det är inte mental hälsosamt att konstant höra äckligt manshat.... speciellt inom vänskaps kretsar och familj...
Citera
2024-05-18, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du har givetvis helt rätt och jag och Micro och några till har försökt förklara detta för ett gäng män här genomgående i tråden. Men de ligger troligen någonstans på autism-skalan och tolkar allt bokstavligt.

Du är ändå vettig jämfört med micro. Egentligen vettig öht. Vill du bli ihopklumpad med henne verkligen

Edit
Eller klumpa ihop dig själv med henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in