2024-05-09, 22:59
Medlem
klybans avatar
Som jag förstår det, så försöker försvaret stoppa karen mcdougal också, och tyckte såg något även de arbetar hårt på att stoppa Cohen också.
Cohen svar var, jag är kallad så jag har inte mycket val, och vill dom jag inte ska komma så finsn det gott om bevis och några vittnen som kan säga samma som jag.
Men sen lade han till, det låter inte speciellt troligt de kan stoppa mitt vittnesmål, och får hålla med, det låter rätt osannolikt att ett så viktigt vittnesmål och mittemellan Stormy och förövaren inte skulle få vittna.
Kanske om domaren istället hade hetat Aileen Cannon, så kanske Cohen hade stoppats.
Citera
2024-05-10, 00:32
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lite om förutsättningarna till den politiska skenrättegången:

https://twitter.com/greg_price11/status/1787973175206150159

Väx upp. De flesta vuxna är medlemmar i, eller stöder, ett parti. Även domare. Det betyder inte att de inte kan agera professionellt i sin yrkesutövning.
Citera
2024-05-10, 00:34
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Nej det är totalt irrelevant för målet angående bokföringsbrott. Målet handlar inte om Trumps förehavanden med Stormy.

Är inte bokföringsbrott ett uppsåtsbrott? Vill inte åklagaren visa på vad uppsåtet med brottet var?

Och, det clownen står åtalad för är väl bedrägeri? Nämligen bedrägeri genom otillåten valpåverkan. Vilket är värre än bokföringsbrott.
Senast redigerad av HomoDeus 2024-05-10 kl. 00:44.
Citera
2024-05-10, 12:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Är inte bokföringsbrott ett uppsåtsbrott? Vill inte åklagaren visa på vad uppsåtet med brottet var?

Och, det clownen står åtalad för är väl bedrägeri? Nämligen bedrägeri genom otillåten valpåverkan. Vilket är värre än bokföringsbrott.
Och det som gjorde Stormys vittnesmål extra relevant, det var för försvaret och donalds menade på att inget sex hade förekommit och att Stormy hade att munkavel pga sex med Cohen.(fast än NDA sade att stormy inte fick berätta något om deras sex )

Måste säga det var hysteriskt komiskt när de försökte undra varför inte Stormy bevisade bokföringsbrottet
En av de mer komiska sakerna jag läst i år faktiskt, då vi alla vet vilken del i kedjan hon vittnade för och bevisa sexet har skett och mutan att hålla tyst från donalds.
Måste säga det är svårt att tro någon kan vara så korkad och tro Stormy skulle bevisa det tekniska med själva bokföringsbrottet som hon inte har någon som helst tillgång till.

Men jag har lugnt dom, och berättat för dom att oroa er inte, det kommer med vittnen och bevis senare.
Och de lugnade sig efter detta
Nä, de kommer bara skriva mer och mer skräp, då de redan insett detta går inte väl.
Citera
2024-05-10, 12:14
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Lite om förutsättningarna till den politiska skenrättegången:

https://twitter.com/greg_price11/status/1787973175206150159
Wow. 500 dollar. Offentligt redovisade dessutom.

Jag kan tänka mig att domaren nu blivit "highly conflicted" I magasektens ögon.

Som någon annan skrev.
väx upp Batuta. Detta är ytterligare ett exempel på cope mechanism

Donald är så fucked.
Citera
2024-05-10, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är praxis att inte sända federala mål.

Helt rätt, men hade blivit bra tv underhållning.

Visst har Stormy Daniels fått betalt ändå, då av Cohen, tänkte på utfrågningen av DT advokat.
Citera
2024-05-10, 13:19
Medlem
Citat:
Väx upp. De flesta vuxna är medlemmar i, eller stöder, ett parti. Även domare. Det betyder inte att de inte kan agera professionellt i sin yrkesutövning.

Avslöja inte för Bat-tutan att alla domare är tillsatta av politiker. Hen kommer att krevera.
Citera
2024-05-10, 13:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Avslöja inte för Bat-tutan att alla domare är tillsatta av politiker. Hen kommer att krevera.

Också ett jättebra tillägg, som jag inte tänkte på.
Citera
2024-05-10, 15:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Helt rätt, men hade blivit bra tv underhållning.

Visst har Stormy Daniels fått betalt ändå, då av Cohen, tänkte på utfrågningen av DT advokat.
Visst hade det varit underhållande, speciellt när donalds somnar och hur man sen hör hur hen skiter på sig och folk börjar skruva på sig pga lukten

Sen även vittnesmålet med Stormy hade varit underhållande att se.
För där hade man sett det är en kvinna som verkligen man inte kör med och har svar som ger henne hög integritet även som porrstjärna.

Det var som en sade, kalla Melania så kan hon omkullkasta Stormys vittnesmål att de int delade säng längre.
Men såklart, Melania kommer också få andra frågor som inte riktigt är till donalds fördel, så de trodde inte på ett sådant vittnesmål är troligt.
Citera
2024-05-10, 17:56
Medlem
Citat:

Du har uppenbart svårt att förstå vad som diskuteras, och postar några meningslösa rader.

Det är inte tillåtet för domare att donera till politiska partier.

Citat:
Stephen Gillers, a legal ethics professor at New York University, said that New York, like most US jurisdictions, has adopted language from the American Bar Association Model Code of Judicial Conduct, which prohibits judges from “soliciting funds for, paying an assessment to, or making a contribution to a political organization or candidate.”

“The contribution to Biden and possibly the one to ‘Stop Republicans’ would be forbidden unless there is some other explanation that would allow them,” Gillers said.
https://edition.cnn.com/2023/04/06/politics/judge-merchan-trump-biden-contribution/index.html

Gillers tror i och för sig att beloppet inte är tillräckligt stort för att koppla bort domaren från målet.
Citera
2024-05-10, 17:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du har uppenbart svårt att förstå vad som diskuteras, och postar några meningslösa rader.

Det är inte tillåtet för domare att donera till politiska partier.

https://edition.cnn.com/2023/04/06/politics/judge-merchan-trump-biden-contribution/index.html

Gillers tror i och för sig att beloppet inte är tillräckligt stort för att koppla bort domaren från målet.
Stormy är ingen domare
Citera
2024-05-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey

Mest irriterad över att du alltför ofta postar irrelevanta inlägg, i och med att du har problem med läsförståelsen. Ingen har ifrågasatt hur domare utses, däremot olämpligt och otillåtet att domare donerar till politiska partier.

Tveksamt om du förstår att det kan utgöra en intressekonflikt i det aktuella rättsfallet.

CNN:s Honig:
Citat:
“While the amounts here are minimal, it’s surprising that a sitting judge would make political donations of any size to a partisan candidate or cause,” said Elie Honig, a senior CNN legal analyst and former federal prosecutor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in