Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Aftonbladet skriver:
"..flera elever gick och satte sig i en fåtölj längst bak i klassrummet.
– Jag sa till dem att de skulle gå tillbaka till sina platser, vilket de till slut gjorde. Men den här killen som det handlar om gjorde inte det och reagerade inte på det jag sa. Antingen hörde han inte vad jag sa eller så lyssnade han bara inte.
– Då rinner det över för mig och jag tar tag i överarmarna på honom och mer eller mindre bär honom tvärs över klassrummet och sätter honom ensam längst fram vid en bänk.
Hur reagerade eleven då?
– När jag bar honom var det i princip passivt motstånd. Han gjorde inget direkt. Men när jag sätter ner honom på en stol och försöker prata med honom så käftar han emot. Det förstår jag att han gör, det skulle jag nog också ha gjort i den situationen. Vi håller på och tjafsar ett tag och han försöker sedan springa ut ur klassrummet. Då springer jag ikapp honom och drar tillbaka honom och sätter ner honom på stolen. ...
Jag skulle förstås gått ut och hämtat en annan lärare som skulle hjälpt mig att hantera situationen."
https://www.aftonbladet.se/sportblad...-elev-pa-skola
Det är orimligt att lärare inte får ingripa mot elever som stör.
Haha. Lite längre ner ställer aftonbladet följande fråga
Vi antar att du ångrar dig väldigt mycket?
Vilken töntig fråga. Självklart vet man vilket svar man får på den frågan.
Stefan skulle ha sagt "nä, varför skulle jag göra det?" "Melvin får samma stryk där hemma och det går bra"