2024-05-08, 15:29
Medlem
De som hittar på epitet är de som saknar fakta eller relevans eller har några motargument
Citera
2024-05-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Nej jag försvarar inte oärlighet och falskhet. Det jag menar är om du ser på S så är det ett långt mycket värre parti när det gäller att manipulera
Det där är ju bara ett svagt försök att ursäkta ett sånt beteende. Man kan gilla SD, var så god men det är patetiskt och djupt oärligt att som politiskt parti i Sverige aktivt försöka skapa opinion genom anonyma och falska konton, detta gäller även SD.
”Amen dom då” funkar inte riktigt som ursäkt här. Jag förväntar mig bättre av svenska partier, detta gäller förstås även SD.
Citera
2024-05-08, 16:44
Medlem
Är man så pantad att man går på lögner som skrivits i något öppet kommentarsfält på facebook, eller vad det nu kan vara, har man bara sig själv att skylla.
Jag stör mig som fan på alla dessa jävla NPCer som inte kan tänka eller ta ansvar på egen hand och sväljer allt med hull och hår. Oavsett om det kommer från höger eller vänster.
Citera
2024-05-08, 17:38
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det de gjort är i korthet samma sorts hjärntvätt som Nazisterna gjorde i Tyskland och samma som Putin gjort i Ryssland. Vet du exempelvis om att iRyssland är en stor del av befolkningen för ett krig mot Sverige då Svenska myndigheter omhändertar barn bara för attderas föräldrar har en felaktig religion eller politisk åsikt än styret. Vi har inte ens fria val vilket gör att Ryssarna vill göra Sverige till en lydstat.
Om man läser lite psykologi och då ämnet hjärntvätt så ser man en röd tråd i Sverige som började 2010.

Förlåt, men har du tagit din medicin?

Vad är det för övrigt som är så underligt med att SD har folk som skriver en massa inlägg på internet? Redan på den analoga tiden brukade ju partierna uppmana sina medlemmar att skriva insändare till tidningarna, och bidrog ofta med mallar för detta. Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt med att ett parti vill ha ut sitt budskap och är för övrigt övertygad om att motsvarande funktioner finns även hos t.ex. socialdemokraterna.
Senast redigerad av Orm Onde 2024-05-08 kl. 17:44.
Citera
2024-05-08, 18:25
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Trams om avslöjande av troll inom SD. Har inte blivit den publicitet som tänkt.

Är inte A Lindberg ett troll eller SVT genom deras påverkansaktioner
Vad är det SD gjort som är så kontroversiellt??
Objektivitet tack.
Att sd debatterar under falsk flagg?
Man tror det är en vanlig människa eller fler så är det istället en hel organisation som betalas för att göra detta?
Kan det vara det?
Citera
2024-05-08, 18:57
Medlem
inlagds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt med att ett parti vill ha ut sitt budskap och är för övrigt övertygad om att motsvarande funktioner finns även hos t.ex. socialdemokraterna.
Jo, men socialdemokraterna har dragit upp det i en helt annan dimension. De har både svt och sr. Vare sig du gillar det som de gör eller ej så tvingas du vara med och finansiera. De har lyckats lura i mer än halva landets befolkning att de är neutrala, balanserade och objektiva.

SD har ju bara ett litet korplag när man jämför dem med det elitlag som S har i bedrivande av propaganda.
Citera
2024-05-08, 19:11
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:

Objektivitet tack.

Begreppet "trollfabrik" är minst sagt lite vagt och svårdefinierat och omtvistat. Riks är vad jag sett en mediekanal med en ganska tydlig Sverigedemokratisk inriktning och ägdes tidigare av SD, men ej längre. Det är officiella uppgifter och inte en hemlighet öht.

I TV4s sk "avslöjande" så blir det aldrig tydligt vad som defacto avslöjats och vad en trollfabrik är. Det blir påståenden från TV4 och i princip enbart detta.
Citera
2024-05-08, 19:17
Medlem
Läste artikeln igår och ställde mig samma fråga. Inget kom, inga direkta konstigheter. Alla partier har sina lojala fan boys.

Kändes mest pinsamt, en vänsterbliven jornalist som kände att han gjorde världens mullvadsarbete och drömmer om stora jornalistpriset.
Citera
2024-05-08, 19:45
Medlem
Citat:

Objektivitet tack.

Håller med.

Att de arbetat i ett år för att kunna "avslöja" att et finns kopplingar mellan Riks och SD... Ge mig ett år så ska jag gräva fram lite kopplingar mellan S och Aftonbladet. Ungefär lika intressant nyhet.

Och att SD har medlemmar som är aktiva på nätet? Ja det har väl alla partier.

Fast det är bra när S och MP gör det. Då kallas det "engagemang". Men när SD gör det så är de "Troll".

Fördumningen av debatten är helt extrem.
Citera
2024-05-08, 19:59
Medlem
CyberIngmars avatar
Det skapade föga intresse från msm och public service håll när S trollfabrik på Sveavägen avslöjades under valet 2018. Det blev några små artiklar i Aftonbladet och två identifierade Socialdemokraterna fick gå. Inget intresse från vare sig uppdrag granskning eller kalla fakta att gräva djupare i storyn. Dåvarande statsminister Löfven pressades aldrig av media. Det är skillnad på parti och parti

Under samma val 2018 har regering S problem med fake news på arabiska som spreds av socialdemokraterna i socialdemokratiska områden. Måltavlan för fake news: SD, M och KD..

Ett dåvarande statsbärande parti. Minns någon ilskan i msm, opposition som kräver svar? Public outcry?
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-05-08 kl. 20:03.
Citera
2024-05-08, 20:08
Medlem
Lillamig72s avatar
Ja. Så är det. Aftonbladet har ett flertal kulturjournalister med som vänder och vrider på sanningen. Jonna Sima är en av dom. Är man insatt i SDs politik är det enkelt att se att förmedla sanningen icke är de här sossevänsterjournalisternas syfte..
Anders Lindberg verkar först och främst vara en sjuk man som är besatt av SD. Han fantiserar dagligen ihop en geggig röra han själv verkar tro på. Att han drar ner hela Aftonbladets trovärdighet förstår han inte själv.
Citera
2024-05-08, 20:27
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Förlåt, men har du tagit din medicin?

Vad är det för övrigt som är så underligt med att SD har folk som skriver en massa inlägg på internet? Redan på den analoga tiden brukade ju partierna uppmana sina medlemmar att skriva insändare till tidningarna, och bidrog ofta med mallar för detta. Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt med att ett parti vill ha ut sitt budskap och är för övrigt övertygad om att motsvarande funktioner finns även hos t.ex. socialdemokraterna.
Klart att jag som jobbar i en värld där jag har full insyn i säkerhetsfrågor är i behov av mediciner. Om du visste vad jag läser dagligen skulle du skita ner dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in