Flashback bygger pepparkakshus!
2024-04-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, precis. De är tyvärr inte smarta nog att förstå konsekvenserna av sina ogenomtänkta beslut.
Det är som om vad de än gör så ska de trotsa omvärlden på något sätt genom att göra tvärtemot alla goda snälla råd. Som en revolt man gör i första delen av din tonårstid.

Man ser bara på N:s mamma. Hon ställer ibland frågor till allmänheten på sin story som är på dagis nivå.🫣

Tyvärr drabbar ju allt detta lilla Chiara.
I värsta fall kan ju lillflickan få men för livet på grund av deras bristande omdöme.
Även om N med mor har goda avsikter så blir tyvärr mycket av det dom gör väldigt fel.🥹

Och som N säger i Nessa-podden "skämtaru" att hon inte vill ha och göra med människor som saknar självinsikt (syftar på A) & att det är A förlust att han inte har tagit kontakt och vill träffa sin dotter.
Allt detta upplevs bara som en projektion och att N talar helt och hållet om sig själv. Så pinsamt!
Hahaha, ja din fantasi är det inget fel på iallafall, rätt kul att läsa faktiskt 😆👍
2024-04-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Hahaha, ja din fantasi är det inget fel på iallafall, rätt kul att läsa faktiskt 😆👍

Det man ser, det ser man och det man hör, det hör man. Sedan om det är fantasier eller ej??
Får stanna vid en tolkningsfråga.

Kanske bör jag ta en paus från tråden ett tag.....🙃😅
Senast redigerad av Artmovie 2024-04-26 kl. 15:32.
2024-04-26, 16:32
Medlem
Shattereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Gåstol är från 10 - 12 månader när barnet har en stabil nacke.
Barn ska ligga på mage på en filt och öva på att lyfta huvudet och föräldrar ska stimulera genom att lägga olika färger och leksaker framför så att barnet ska sträcka sig och sedan åla sig fram.

har varit med min väninna på BVC många gånger och planerar själv att bli mamma om några år så jag lyssnar och läser på om hur man ska göra för att bli en bra mamma.

Bebis kan sitta i gåstol från 6 mån är tidigast rekommenderat med förutsättning nacke/rygg/huvudet är stabilt och där är ju alla barn olika! Vårt började vid 6mån då hon var så otroligt stabil tidigt och vår BVC sa det inte är några problem i korta stunder, funkade fint. Kan dock ej svara på vad N fått från BVC men då C bara är 4 och hon suttit i gåstolen ett tag funderar man såklart 🤔☺️

"Hur man blir en bra mamma".. handlar också om sunt förnuft och lära känna sitt barn och dens egna utveckling. Inget barn är den andre like 😊

Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Min bebis är 7 månader och vi har precis börjat använda gåstol. Men då är hon väldigt stabil, suttit själv sedan 5 månader, sätter sig själv från mage till rumpa osv.

Helt riktigt, man får gå efter sitt barns egna utveckling 😊
2024-04-26, 20:14
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ja, precis. De är tyvärr inte smarta nog att förstå konsekvenserna av sina ogenomtänkta beslut.
Det är som om vad de än gör så ska de trotsa omvärlden på något sätt genom att göra tvärtemot alla goda snälla råd. Som en revolt man gör i första delen av din tonårstid.

Man ser bara på N:s mamma. Hon ställer ibland frågor till allmänheten på sin story som är på dagis nivå.🫣

Tyvärr drabbar ju allt detta lilla Chiara.
I värsta fall kan ju lillflickan få men för livet på grund av deras bristande omdöme.
Även om N med mor har goda avsikter så blir tyvärr mycket av det dom gör väldigt fel.🥹

Och som N säger i Nessa-podden "skämtaru" att hon inte vill ha och göra med människor som saknar självinsikt (syftar på A) & att det är A förlust att han inte har tagit kontakt och vill träffa sin dotter.
Allt detta upplevs bara som en projektion och att N talar helt och hållet om sig själv. Så pinsamt!

Exakt! Hon älskar att kasta sten i glashus.
Men det drabbar henne själv i sista änden.
Lite pinsamt för henne när hon la upp att hon hade klamydia och Andreas var ren och en enkel sökning på nätet visar att det kan ligga latent i 10 år och hon sa samma sak att Mathias Guss hade smittat henne men sedan blev det tyst om klamydia.

Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Bebisar ska få så mycket tid på magen som möjligt för att träna musklerna. Om bebisen inte tycker det är skoj/tröttnar kan man lägga en kudde under så bebisen kommer upp lite..
jag har endast sett C ligga på mage 1-2 gånger. Annars är det alltid i gåstol(skrämmande) eller i babysitter..

Min bebis är 7 månader och vi har precis börjat använda gåstol. Men då är hon väldigt stabil, suttit själv sedan 5 månader, sätter sig själv från mage till rumpa osv. Förstår inte alls varför man sätter en bebis som inte kan sitta osv i en gåstol..

Känns som dem sätter henne i sådana saker för att det är enkelt, istället för att engagera sig och träna på olika saker.

Klipp till någon dag senare nu så kommer dem börja lägga ut massor om hur C övar på att ligga på mage/sitta osv. 😅

Ja du vet ju precis hur det är med en liten och utvecklingskurvan så du ser om Chiara halkar efter väldigt mycket.

Jo nu kommer det något nytt för dem att visa upp

Men jag tror att de gör saker som vi inte ser men om någon säger något så kan de inte ta emot det som något vänligt och omtänksamt och då är det inte konstigt att det blir tjafs i hennes trådar tyvärr.
2024-04-26, 20:49
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shattered
Bebis kan sitta i gåstol från 6 mån är tidigast rekommenderat med förutsättning nacke/rygg/huvudet är stabilt och där är ju alla barn olika! Vårt började vid 6mån då hon var så otroligt stabil tidigt och vår BVC sa det inte är några problem i korta stunder, funkade fint. Kan dock ej svara på vad N fått från BVC men då C bara är 4 och hon suttit i gåstolen ett tag funderar man såklart 🤔☺️

"Hur man blir en bra mamma".. handlar också om sunt förnuft och lära känna sitt barn och dens egna utveckling. Inget barn är den andre like 😊

Helt riktigt, man får gå efter sitt barns egna utveckling 😊

Ja alla har sin kurva och utveckling så klart men klart folk undrar och reagerar på det de ser!

Jag är själv inte mamma än men suger in all information och alla bebisar är olika men finns misstag som man kan undvika med lite information!
2024-04-26, 22:23
Medlem
N verkar dock inte vara unik i det avseendet att sätta sitt barn i gåstol i tidig ålder. Går att läsa på många babyforum och andra sidor. Man ser också att reaktionen där från mammorna som blir ifrågasatta är väldigt lik den som beskrivs om N reaktion

Personer som mammaskammar andra är inte sällan personer som själva är osäkra i sitt föräldraskap eller bär på annan ångest, förklarar psykologen Maria Farm.
Senast redigerad av HungerCut 2024-04-26 kl. 22:32.
2024-04-27, 09:18
Avstängd
Citat:
N verkar dock inte vara unik i det avseendet att sätta sitt barn i gåstol i tidig ålder. Går att läsa på många babyforum och andra sidor. Man ser också att reaktionen där från mammorna som blir ifrågasatta är väldigt lik den som beskrivs om N reaktion

Personer som mammaskammar andra är inte sällan personer som själva är osäkra i sitt föräldraskap eller bär på annan ångest, förklarar psykologen Maria Farm.
Och vad vill du ha sagt med detta el jag kanske missuppfattar sista delen 🤔 Tror inte alls det handlar om osäkerhet el ångest utan att man bara vill hjälpa till om man upplever att något värkar fel el ser konstigt ut ! Personligen har jag alltid blivit glad om nån vill dela med sig av sin erfarenhet än att vända det till något negativt och tro att alla hatar på en
2024-04-27, 11:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Och vad vill du ha sagt med detta el jag kanske missuppfattar sista delen 🤔 Tror inte alls det handlar om osäkerhet el ångest utan att man bara vill hjälpa till om man upplever att något värkar fel el ser konstigt ut ! Personligen har jag alltid blivit glad om nån vill dela med sig av sin erfarenhet än att vända det till något negativt och tro att alla hatar på en
Var och en har sin egen väg att uppfostra ett barn och det är olika bara acceptera det, Att Nicci bli irriterad fattar jag totalt men tydligen har inte alla fattat att det är inte vår sak att lägga sig i hur hon håller på!

Vi ser en BRÅKDEL av det Nicci gör och lägger upp och hon vet det provocerar fram reaktioner men likväl så bryr hon sig inte om det fast ni tråden tro det, Hissen går inte upp för alla utan stannat halvvägs upp i tron ni är bättre än vad Nicci är men well i självaverket är ni i samma nivå som henne fast ni inser inte det ännu!
2024-04-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Psykologer menar att det är exakt så. Psykolog som ni uppmanar N att gå till.

Du skulle alltså bli glad av oönskade råd och att okända folk talar om hur fel du gör i nästan allt för att sen vända sig till andra och tala om hur sjuk, störd, dum i huvet och omogen du är. Ärligt talat, skulle du bli glad??
Du är ju en av dom som blir smått sur
över att bli ifrågasatt här tillåmed.
Senast redigerad av HungerCut 2024-04-27 kl. 11:43.
2024-04-27, 11:49
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Psykologer menar att det är exakt så. Psykolog som ni uppmanar N att gå till.

Du skulle alltså bli glad av oönskade råd och att okända folk talar om hur fel du gör i nästan allt för att sen vända sig till andra och tala om hur sjuk, störd, dum i huvet och omogen du är. Ärligt talat, skulle du bli glad??
Du är ju en av dom som blir smått sur
över att bli ifrågasatt här tillåmed.
Så här har tråden fungerat det är ngr stycken som föder teorier på det dem ser och det är lite man ser av vad som sker eg, Dem lyssnar inte på vad folk säger utan är det motsatt så går det emot deras teorier inget fel med det men som sagt tror mycket handlar om att det ska passa in i deras verklighet och hur dem vill den ska vara mer än hur Nicci ser det!
2024-04-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Var och en har sin egen väg att uppfostra ett barn och det är olika bara acceptera det, Att Nicci bli irriterad fattar jag totalt men tydligen har inte alla fattat att det är inte vår sak att lägga sig i hur hon håller på!

Vi ser en BRÅKDEL av det Nicci gör och lägger upp och hon vet det provocerar fram reaktioner men likväl så bryr hon sig inte om det fast ni tråden tro det, Hissen går inte upp för alla utan stannat halvvägs upp i tron ni är bättre än vad Nicci är men well i självaverket är ni i samma nivå som henne fast ni inser inte det ännu!

Om N inte bryr sig att folk skriver saker om henne, varför uppmärksammar mamman detta så mkt och skriver om det? Finns ingen anledning om N ändå inte bryr sig. Men du vet alltså mer än mamman gör?
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-04-27 kl. 14:46.
2024-04-27, 16:40
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patchoulioud
Om N inte bryr sig att folk skriver saker om henne, varför uppmärksammar mamman detta så mkt och skriver om det? Finns ingen anledning om N ändå inte bryr sig. Men du vet alltså mer än mamman gör?
För att dem är less på folk som vet bättre än dem själva hur Nicci uppfostrar barnet, Men dit hän har väl ingen insett ännu men det kommer komma!
Nej jag bryr mig väldigt lite om Nicci ärligt talat hon får sköta sitt och uppfostran själv klarar hon väldigt bra men hjälp av dem runt henne, Har liksom andra saker att pyssla med än lägga ned tid på någon få utlopp för saker som ingen ska ens bry sig om gött så!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in