2024-04-24, 14:03
Medlem
McGorbas avatar
Rättegången i runda slängar:

I 22-åringens telefon finns det olika sökningar om hur man avslutar en graviditet.

– Jag ville veta hur man slutar snusa, det hade inget med ett barn att göra.

22-åringen får frågan varför hans mamma i ett SMS skriver att han inte ska träffa ett viting.

– Mamma pratar om snuset, hon tycker inte om att påsarna är vita. Det går emot vår kultur och tradition.

22-åringen får frågan om en barnvagn som han lovat betala för.

–Den ska jag ha snuset i, för pappa är väldigt arg att jag snusar. Det går emot hans tro och drar skam över släkt och vänner + några arbetskamrater i vårt hemland.

Vännen ska också sagt till Saga att 22-åringen hade bett vännen att spraka Saga i magen.

– Det gällde en snus, som jag trodde att hon hade svalt. Pappa blev jätteorolig för henne.

22-åringen får frågan om han tänkt berätta för sin familj om Saga.

– Ja, de fick reda på att jag snusar och jag sa att jag försöker sluta. Sen tappade jag bort taggen till porten. Dålig dag. Men jag minns inte.

22-åringen får frågan om han brukar ljuga.

– Ja, det är händer. Det är enklare så.
Citera
2024-04-24, 14:31
Medlem
McGorbas avatar
Någon som vet om han är så där vältalig? Han kom ju hit typ 2010, har jag för mig. Både AB och SVT återger ju det han säger med ordval / synonymer / formuleringar som inte ens svenskar kör med. Eller sitter han där och tragglar med brytning och de förskönar för att de är livrädda att bli kallade "rasister"? Ibland står det ju att de inte riktigt hör eller förstår vad han svarar på frågor han får. Men det kan ju vara för att han sluddrar, mumlar eller pratar/"klickar" på sitt modersmål, så klart.
Senast redigerad av McGorba 2024-04-24 kl. 14:36.
Citera
2024-04-24, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Någon som vet om han är så där vältalig? Han kom ju hit typ 2010, har jag för mig. Både AB och SVT återger ju det han säger med ordval / synonymer / formuleringar som inte ens svenskar kör med. Eller sitter han där och tragglar med brytning och de förskönar för att de är livrädda att bli kallade "rasister"? Ibland står det ju att de inte riktigt hör eller förstår vad han svarar på frågor han får. Men det kan ju vara för att han sluddrar, mumlar eller pratar/"klickar" på sitt modersmål, så klart.

Undrat exakt samma sak! Pratar han verkligen med journalistspråk, liksom?
Citera
2024-04-24, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McGorba
Rättegången i runda slängar:

I 22-åringens telefon finns det olika sökningar om hur man avslutar en graviditet.

– Jag ville veta hur man slutar snusa, det hade inget med ett barn att göra.

22-åringen får frågan varför hans mamma i ett SMS skriver att han inte ska träffa ett viting.

– Mamma pratar om snuset, hon tycker inte om att påsarna är vita. Det går emot vår kultur och tradition.

22-åringen får frågan om en barnvagn som han lovat betala för.

–Den ska jag ha snuset i, för pappa är väldigt arg att jag snusar. Det går emot hans tro och drar skam över släkt och vänner + några arbetskamrater i vårt hemland.

Vännen ska också sagt till Saga att 22-åringen hade bett vännen att spraka Saga i magen.

– Det gällde en snus, som jag trodde att hon hade svalt. Pappa blev jätteorolig för henne.

22-åringen får frågan om han tänkt berätta för sin familj om Saga.

– Ja, de fick reda på att jag snusar och jag sa att jag försöker sluta. Sen tappade jag bort taggen till porten. Dålig dag. Men jag minns inte.

22-åringen får frågan om han brukar ljuga.

– Ja, det är händer. Det är enklare så.

Så bra sammanfattning!
Citera
2024-04-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efrgthyj
Undrat exakt samma sak! Pratar han verkligen med journalistspråk, liksom?

Utifrån fup gillar han krim och läser gärna böcker som handlar om brott/ psykologi. Det är den uppfattning jag fått. Vad säger ni andra? Han verkar väl högt begåvad. Synd på en misstänkt mördare.
Citera
2024-04-24, 16:09
Medlem
Helt sjukt att om man sitter HÄKTAD misstänkt för mord, och genomgår ett förhör i en rättssal, att man fortfarande kan neka till att lämna ut sin kod till mobilen!! Bara det gör ju att han erkänner att han är skyldig till mord på Saga o det ofödda barnet, samt är rädd för att det kan blir andra utredningar?!
I min värld så tycker jag det borde vara självklart att polisen/åklagaren ska få tillgång till telefonen för att söka efter konversationer, GPS ev foton, samtal etc!
Citera
2024-04-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Helt sjukt att om man sitter HÄKTAD misstänkt för mord, och genomgår ett förhör i en rättssal, att man fortfarande kan neka till att lämna ut sin kod till mobilen!! Bara det gör ju att han erkänner att han är skyldig till mord på Saga o det ofödda barnet, samt är rädd för att det kan blir andra utredningar?!
I min värld så tycker jag det borde vara självklart att polisen/åklagaren ska få tillgång till telefonen för att söka efter konversationer, GPS ev foton, samtal etc!

Det jag undrar är hur det kommer sig att polisen inte kan logga in på hans telefon ändå.
Citera
2024-04-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Det jag undrar är hur det kommer sig att polisen inte kan logga in på hans telefon ändå.

Exakt!
Citera
2024-04-24, 16:32
Medlem
Ab skriver
”Under kvällen har 22-åringen och vännen åkt i den misstänktes bil.
När de sedan lämnat fotbollsplanen och åkt hem igen till vännen, så lämnar vännen lägenheten igen – då men sin egen bil.
Först när vännen kommit tillbaka i lägenheten igen slås 22-åringens mobil på.”

Inga mobiler alltså under mordet. Kan undras om bilarnas färdata och ev satelituppkopplingar vid tillfället genomsökts?

Klassisk typ, 22-åringen är som Teflon och kommer aldrig erkänna. Förmodligen ej heller även om de har klockrena bevis.
Citera
2024-04-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ab skriver
”Under kvällen har 22-åringen och vännen åkt i den misstänktes bil.
När de sedan lämnat fotbollsplanen och åkt hem igen till vännen, så lämnar vännen lägenheten igen – då men sin egen bil.
Först när vännen kommit tillbaka i lägenheten igen slås 22-åringens mobil på.”

Inga mobiler alltså under mordet. Kan undras om bilarnas färdata och ev satelituppkopplingar vid tillfället genomsökts?

Klassisk typ, 22-åringen är som Teflon och kommer aldrig erkänna. Förmodligen ej heller även om de har klockrena bevis.

Förmodligen inte, dessutom har han plockat bort henne från snap o tfn nummer o raderat allt det skrivit. Tur de har hennes tfn!
Citera
2024-04-24, 16:39
Medlem
Han låter inte särskilt begåvad om han tror att andra ska gå på hans snack om snus.
Citera
2024-04-24, 16:42
Medlem
Hoppas åklagaren är vass. Tror mycket ligger på henne att försöka pressa honom så bra som möjligt. Lyssnat på en tidigare intervju med henne, och hon kändes lite stel i rösten, vissa är ju rappa i käften vilket kan behövas i sådana här fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in